Lente 2024
-
Re: Lente 2024
Volgende week koud.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Nog steeds geen vorst in De Bilt. Volgende week?
-
Wat een fel zonlicht, ik merk dat het niet prettig voor me is.
Waar zijn de noordenwinden gebleven die in het voorjaar vaak zo "berucht" waren in de jaren '60, '70, 80?
"April doet wat hij wil" en "Aprilletje zoet, geeft nog wel eens een witte hoed"
En zo zijn er nog wel meer "wijsheden" van vroeger tijden die lang geleden nog wel eens op gingen...
De oude volksweerkunde past niet meer bij het nieuwe klimaat en daardoor is de vroegere weerromantiek totaal verdwenen....
Er is een ander soort weer voor in de plaats gekomen waar we met z'n allen echt aan wennen moeten...
Het zal uiteindelijk wel lukken door "acceptatie van wat is" en blijven wensdromen....
"April doet wat hij wil" en "Aprilletje zoet, geeft nog wel eens een witte hoed"
En zo zijn er nog wel meer "wijsheden" van vroeger tijden die lang geleden nog wel eens op gingen...
De oude volksweerkunde past niet meer bij het nieuwe klimaat en daardoor is de vroegere weerromantiek totaal verdwenen....
Er is een ander soort weer voor in de plaats gekomen waar we met z'n allen echt aan wennen moeten...
Het zal uiteindelijk wel lukken door "acceptatie van wat is" en blijven wensdromen....
Ik heb een tijd gehad dat ik dacht dat het afgelopen was: winterse buien in april.Hans schreef: ↑10-04-2024 22:54Waar zijn de noordenwinden gebleven die in het voorjaar vaak zo "berucht" waren in de jaren '60, '70, 80?
Tot dat 5, 6, 7 en 12 april 2021 talrijke sneeuwbuien brachten. Midden op de dag overgang van regen naar sneeuw op 5 april.
Het was een klassieke inval van maritiem arctische lucht. Het is dus nog mogelijk.
-
1-10 april recordwarm.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Niet eerder was het zo groen buiten op 10 april.
toch loopt b.v. mijn japanse sierkers tov vorig jaar 2 weken achter (geplant in november 2022)