Winter 2024
-
Re: Winter 2024
Volgens EC46 moeten we nog even geduld hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Grof gezegd hecht ik aan EC vwb details en GFS vwb de mogelijke trend lange termijn.
Daarom mijn interesse voor GFS ver vooruit die afgelopen nacht opeens met het scenario kwam van opbouw westelijke rug nadat de vortex naar Scandinavie/Rusland is verplaatst.
De 18z run laat dit ook weer zien.
Na 2 weken flinke zachtheid, er zullen dagen tussen zijn met maxima dik boven de 10 C, vooral als de hogedruk ten zuiden ligt met zachte bovenluchten.
Zet ik mijn hoop voorlopig op 2e week februari voor nieuwe kansen.
Daarom mijn interesse voor GFS ver vooruit die afgelopen nacht opeens met het scenario kwam van opbouw westelijke rug nadat de vortex naar Scandinavie/Rusland is verplaatst.
De 18z run laat dit ook weer zien.
Na 2 weken flinke zachtheid, er zullen dagen tussen zijn met maxima dik boven de 10 C, vooral als de hogedruk ten zuiden ligt met zachte bovenluchten.
Zet ik mijn hoop voorlopig op 2e week februari voor nieuwe kansen.
-
7-20 januari Maastricht. Net negatief Grote afstand -uiteraard- tot de toppers.
-
Verder dan een week vooruit kijken heeft geen zin. Januari heeft een winterser beeld en periode gegeven dan kort ervoor mogelijk leek. Kan met februari ook gebeuren.
De deadline ligt rond 10 februari. Als er de eerste februariweek nog geen uitzicht is op serieus winterweer dan kun je 'm afschrijven betreft het grotere werk, zoals veel ijsdagen, koudegolf, Hellmann van betekenis of Elfstedentocht. Daarna zijn het slechts speldenprikken betreft late sneeuw of vorst.
Golfstroom van mij mag je stilvallen, heerlijk over het hele jaar een kouder klimaat!
El Nino mag vaker langskomen met z'n nattigheid en somberheid!
Hele jaar leven op de bioklok van Londen, heerlijk 👍
El Nino mag vaker langskomen met z'n nattigheid en somberheid!
Hele jaar leven op de bioklok van Londen, heerlijk 👍
-
Deze is voor Ronald
In dankbaarheid aanvaard Sebastiaan
Plaats net op weerwoord een bespreking van de 06z, sinds een run of 6 schemert GFS oper, maar ook enkele leden, voor drukstijgingen ten westen richting eind 1e week februari.
En dit is inderdaad een hele mooie, kan het mooie spel voor de 3e keer beginnen.
Plaats net op weerwoord een bespreking van de 06z, sinds een run of 6 schemert GFS oper, maar ook enkele leden, voor drukstijgingen ten westen richting eind 1e week februari.
En dit is inderdaad een hele mooie, kan het mooie spel voor de 3e keer beginnen.
Ja Ko, Een beetje winterweer in februari zou nog kunnen. zoals in februari 2021, een prachtige winterweek die begon met een heuse sneeuwstorm gevolgd door een week lang matige tot strenge vorst en mooi schaatsijs dat zou best leuk zijn !!
-
Sorrie Sebastiaan, die kaartjes van EC 46 zijn vaag en onleesbaar , Verder alleen maar lof over jouw bijdragen.!!!