Joop.nl: "Permafrost Noordpool dooit, 70 jaar eerder dan gedacht"

Discussie over klimaat en verandering daarvan, broeikaseffect, zeespiegelstijging, etc.
Plaats reactie
Daniël
Berichten: 1480
Lid geworden op: 31-12-1999

Joop.nl: "Permafrost Noordpool dooit, 70 jaar eerder dan gedacht"

Bericht door Daniël » 19-06-2019 19:39

Joop.nl: "Permafrost Noordpool dooit, 70 jaar eerder dan gedacht":
De permafrost op checkpoints op de Canadese Noordpool is aan het dooien, 70 jaar eerder dan klimaatmodellen hadden voorspeld. Het is het zoveelste teken dat de klimaatcrisis nog ernstiger is – en de temperaturen sneller oplopen – dan waarmee rekening wordt gehouden door de regeringen die proberen mondiale afspraken te maken om het proces af te remmen.
Teken dat de klimaatverandering op hol aan het slaan is.

Wilfried
Berichten: 239
Lid geworden op: 31-12-1987

Re: Joop.nl: "Permafrost Noordpool dooit, 70 jaar eerder dan gedacht"

Bericht door Wilfried » 20-06-2019 22:16

Ik las dit artikel gisteren ook ergens via Facebook. Echt alarmerend dit en het maakt me behoorlijk onrustig. De enige remedie om het klimaatprobleem nog een beetje af te remmen is denk ik dat er op zeer korte termijn rigoureuze mondiale maatregelen genomen dienen te worden. D.w.z. nu al sluiting van alle kolencentrales wereldwijd en per direct een ban op benzine- en dieselvoertuigen. Maar ik denk dat de wereldleiders zich dat onvoldoende realiseren en dat alles toch op de lange baan wordt geschoven (2050?) :o :?

Johan
Berichten: 287
Lid geworden op: 31-05-2011

Re: Joop.nl: "Permafrost Noordpool dooit, 70 jaar eerder dan gedacht"

Bericht door Johan » 20-06-2019 23:05

Er moet een supranationale organisatie opgericht worden om dit probleem op te lossen .

Daniël
Berichten: 1480
Lid geworden op: 31-12-1999

Re: Joop.nl: "Permafrost Noordpool dooit, 70 jaar eerder dan gedacht"

Bericht door Daniël » 21-06-2019 10:50

Wat denken jullie, wordt het niet eens tijd om de stratosfeer vol te spuiten met stof en zwaveldioxide om de zonne-instraling te temperen om zo de op hol geslagen klimaatverandering teniet te doen?

Zie "Schuilen onder een scherm van stof".

Richard
Berichten: 5120
Lid geworden op: 31-12-1993

Re: Joop.nl: "Permafrost Noordpool dooit, 70 jaar eerder dan gedacht"

Bericht door Richard » 21-06-2019 13:26

Daniël schreef:
21-06-2019 10:50
Wat denken jullie, wordt het niet eens tijd om de stratosfeer vol te spuiten met stof en zwaveldioxide om de zonne-instraling te temperen om zo de op hol geslagen klimaatverandering teniet te doen?
Met een beetje geluk of pech word hier al aan gewerkt.

https://wibnet.nl/natuur/vulkanen/noord ... pervulkaan
25 juli 2019 : Warnsveld is niet meer. Gilze-Rijen 40,7 maar voor hoe lang. 1 dag of 75 jaar of...
Dit is de dag waarvan we wisten dat die zou komen... Toch ?

Plaats reactie