Winter 2012-2013

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Dick » 09-02-2013 12:24

Laat ik samenvatten, zoals ik het begrijp: aanhoudend 'vuil' winterweer, soms wat 'pruttelend' (vind ik een goede vondst van mezelf Afbeelding, misschien met een enkel scherp stralingsvorstje, eerder sneeuwpoppen- dan schaatsweer Afbeelding
Dat was het in ' Jip -en - Janneketaal' Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 09-02-2013 13:21

Dick1965 schreef:Laat ik samenvatten, zoals ik het begrijp: aanhoudend 'vuil' winterweer, soms wat 'pruttelend' (vind ik een goede vondst van mezelf Afbeelding, misschien met een enkel scherp stralingsvorstje, eerder sneeuwpoppen- dan schaatsweer Afbeelding
Dat was het in ' Jip -en - Janneketaal' Afbeelding

Yep, mooie samenvatting!! Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 09-02-2013 13:45

Dick1965 schreef:Veel analyses, buitengemeen interessant, maar kunnen de heren (zijn er ook dames in deze actief?) voor ondergetekende leek hieruit een eensluidende, heldere verwachting destilleren, aub Afbeelding

Ja ja, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Dus denk zelf zodat je iets minder leek wordt, d.i. onze positie ongeveer, zodat je zelf een buitengemeen interessante analyse kan inbrengen, die natuurlijk Beter en dus Strijdig is met het reeds ingebrachte.
Vervolgens de bijbelspreuk toepassen op de eerstvolgende leek Afbeelding

Om de een of andere reden hebben ze het in het land van de onbegrensde mogelijkheden altijd veel makkelijker. Als ze daar een blizzard aankondigen dan KOMT die er ook gewoon Afbeelding

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Dick » 09-02-2013 14:15

Remko schreef:
Dick1965 schreef:Veel analyses, buitengemeen interessant, maar kunnen de heren (zijn er ook dames in deze actief?) voor ondergetekende leek hieruit een eensluidende, heldere verwachting destilleren, aub Afbeelding

Ja ja, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Dus denk zelf zodat je iets minder leek wordt, d.i. onze positie ongeveer, zodat je zelf een buitengemeen interessante analyse kan inbrengen, die natuurlijk Beter en dus Strijdig is met het reeds ingebrachte.
Vervolgens de bijbelspreuk toepassen op de eerstvolgende leek Afbeelding

Om de een of andere reden hebben ze het in het land van de onbegrensde mogelijkheden altijd veel makkelijker. Als ze daar een blizzard aankondigen dan KOMT die er ook gewoon Afbeelding


Jazeg, ik ben niet gek, blijf lekker langs de zijlijn staat roeptoeteren, in mijn veilige lekenrol Afbeelding Bovendien, de beste stuurlui staan aan wel, dat is geen bijbelspreuk, maar wel van toepassing Afbeelding

Ja, wonderlijk, zouden ze in de Joe Es of Ee ook aan codes oranje, rood, geel doen Afbeelding

Vincent
Berichten: 2071
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Vincent » 09-02-2013 14:37

Hier is het vandaag tot nu toe nog niet boven 0 geweest. Apart, daar dit vrijwel nergens anders het geval is. Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 09-02-2013 15:26

sneeuwbal schreef:Hier is het vandaag tot nu toe nog niet boven 0 geweest. Apart, daar dit vrijwel nergens anders het geval is. Afbeelding

Hier geen ijsdag, weinig wind en een februari-zon wisten dat te verhinderen.

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Dick » 09-02-2013 15:42

In de verste verte geen ijsdag, Tx 3,1 C hier in Capelle. Lijkt wel een winters buitje in het verschiet te zijn, nog meer (ge)prut(tel) Afbeelding

Hans
Berichten: 1292
Lid geworden op: 31-12-2004
Contacteer:

Topic terug naar boven gezet

Bericht door Hans » 14-04-2013 12:29

Op aanvraag van iemnd, bij dezen het topic over winter 2012/1023 weer terug naar boven gezet.
Voorlopig is reageren gewoon nog toegestaan want de winter is nog maar nauwelijks over.
We hebben weer de mogelijkheid tot onderschriften. Kijk in je gebruikerspaneel (link rechtsboven) en kies bij Profiel voor wijzig onderschrift.

Sebastiaan
Berichten: 12244
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Sebastiaan » 14-04-2013 13:13

Het was best een bijzondere winter. We hebben wat pech gehad met het gebrek aan opklaringen in januari, anders hadden we een koudegolf te pakken en in februari met het ontbreken van koude lucht in de aanvoerrichting. In zekere zin geldt dit ook voor januari. Maart was qua temperatuur spectaculair. Bijna record late ijsdag. Ijskoude gevoelstemperatuur. Record koud voor de periode 11 maart tm 10 april. En 3e decade van maart. Al met al een prima start van 2013.

Gert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 31-12-1992

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Gert » 14-04-2013 16:01

Sebastiaan schreef:Het was best een bijzondere winter. We hebben wat pech gehad met het gebrek aan opklaringen in januari, anders hadden we een koudegolf te pakken en in februari met het ontbreken van koude lucht in de aanvoerrichting. In zekere zin geldt dit ook voor januari. Maart was qua temperatuur spectaculair. Bijna record late ijsdag. Ijskoude gevoelstemperatuur. Record koud voor de periode 11 maart tm 10 april. En 3e decade van maart. Al met al een prima start van 2013.


Mee eens. Een winter die gezien de lengte er mag zijn. Verder de opvallende periode in januari met ijsdagen zonder dat het extreem koud werd. Tenslotte de toegift van maart met zelfs een één of meerdere ijsdagen. Nu maar kijken wat de zomer gaat doen.

Plaats reactie