Rijnmond nieuws: 'Weermannen moeten ....

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Rijnmond nieuws: 'Weermannen moeten ....

Bericht door Dick » 09-07-2012 20:15

Ik wil graag van de gelegenheid gebruik maken om de 'Enkhuizer Almanak' aan te klagen, wegens eeuwenlang niet uitgekomen weersverwachtingen, of zouden het toch -voorspellingen zijn? En nu ik toch bezig ben, die vlekverwijdertips uit grootmoeders tijd werken ook al niet!! Afbeelding

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Rijnmond nieuws: 'Weermannen moeten ....

Bericht door Gerard » 11-07-2012 00:25

Dick1965 schreef:Ik wil graag van de gelegenheid gebruik maken om de 'Enkhuizer Almanak' aan te klagen, wegens eeuwenlang niet uitgekomen weersverwachtingen, of zouden het toch -voorspellingen zijn? En nu ik toch bezig ben, die vlekverwijdertips uit grootmoeders tijd werken ook al niet!! Afbeelding


Ik schaar hun geneuzel onder de noemer ' voorspellingen' glazenbolverwachtingen eventueel als synoniem te gebruiken. Afbeelding

Vincent
Berichten: 2071
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: Rijnmond nieuws: 'Weermannen moeten ....

Bericht door Vincent » 15-07-2012 12:50

Ted schreef:Ik zie nu ook weer een bericht dat het KNMI niet aangeklaagd kan worden bij een slechtere voorspelling.


Inderdaad. Het KNMI is namelijk sinds 1998 (?) niet meer verantwoordelijk voor de weersverwachting, omdat die tak van sport geprivatiseerd is en dus niet meer door de overheid mag worden uitgevoerd.

Plaats reactie