Richard de Mos exit.

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Sebastiaan
Berichten: 12244
Lid geworden op: 31-12-1977

Richard de Mos exit.

Bericht door Sebastiaan » 07-07-2012 08:31

1 Vd grootste ontkenners van de door de mens veroorzaakte opwarming van de aarde vertrekt uit Den Haag.

Ook Richard de Mos niet op PVV-lijst.
DEN HAAG - Richard de Mos staat niet op de kandidatenlijst van de PVV voor de Tweede Kamerverkiezingen. Dat zei hij vrijdagavond tegen het ANP. De Mos stond in 2010 nog op de tiende plaats van de kieslijst van de PVV.

Hij spreekt van een „gigantische mokerslag”. Hij zegt met „veel vraagtekens te zitten”. In een kort telefoongesprek liet lijsttrekker Geert Wilders hem weten dat de partij wil vernieuwen en verjongen en dat De Mos (36) daar niet bij past.

De Mos is naast Tweede Kamerlid ook gemeenteraadslid in Den Haag. Wilders heeft De Mos gevraagd voor de PVV in de gemeenteraad te blijven. De Mos moet daarover nadenken.

In de Kamer hield hij zich bezig met verkeer en waterstaat en milieu. Hij volgde in 2009 partijgenoot Barry Madlener op. http://www.telegraaf.nl/binnenland/1251 ... jst__.html

Bekend vb van zijn onnozelheid en in mijn beleving zelfs gevaarlijke uitspraken (gevaarlijk in de zin dat ingrijpen hard nodig is)
“Maandag stond er in Nederland de langste file ooit door sneeuwval, de ANWB en verwarmingmonteurs draaien overuren. In Groot-Brittannië worden koude-records behaald en in Brussel werd een demonstratie tegen de opwarming van de aarde afgelast door de kou. Het wil niet vlotten met de opwarming van de aarde,” aldus Richard de Mos (PVV) dinsdag tijdens een debat over infrastructuur en milieu.

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Richard de Mos exit.

Bericht door Dick » 07-07-2012 11:00

Onnozelheid gepaard aan berekening, om de achterban te paaien. Helaas trappen heel veel mensen erin, het probleem is dat heel veel mensen kort van memorie zijn. In hun beleving is IEDERE winter waarin je kunt schaatsen een 'strenge winter' , zelfs over de afgelopen winter hoor soms dergelijke geluiden. Er is het een en ander doodgevroren in achtertuinen, ook bij mij ja. Ik benadruk in gesprekken altijd dat dat komt doordat het tot in januari erg zacht was. Rond de jaarwisseling stond nog van alles in bloei, of opnieuw in de knop. Dan is zo'n plotse vorstinval teveel van het goede. In feite is de schade eerder het gevolg van de milde aanloop dan van de koude afloop van deze winter.
We hebben nu vier winters op rij met 'ouderwets' sneeuw- en ijspret te maken gehad. Dat was voor het laatst midden jaren '80. Sindsdien is een hele generatie opgegroeid met merendeels zachte winters ( toch schaatsijs in 2003, 1997, 1996, 1992 en 1991). Dat verklaart ook die rare beleving van de voorgaande winters. Puur statistisch bekeken springen alleen januari en december 2010 en de eerste decade van februari 2012 er qua winterkou echt uit.
Dit is een beetje preken voor eigen parochie, ik probeer dit bij gelegenheid ook wel uit te leggen aan anderen. Alleen cijfertjes zeggen de meeste mensen niets. Mijn grootouders beweerden altijd dat je vroeger elke winter kon schaatsen. Flauwekul natuurlijk, goed te weerleggen met archieven, maar ja, ik was daar niet bij geweest!
Goed, om een lang verhaal kort te maken. Het is wel zaak dat als mensen als Richard de Mos puur om populistische redenen zich roeren in het debat over de opwarming er weerwerk wordt geboden. Bij mij levert het in ieder geval thuis en op mijn werk pittige discussies op.

Karel
Berichten: 3189
Lid geworden op: 31-07-1978

Re: Richard de Mos exit.

Bericht door Karel » 07-07-2012 12:08

Dick 1965 schreef:
schreef:Het is wel zaak dat als mensen als Richard de Mos puur om populistische redenen zich roeren in het debat over de opwarming er weerwerk wordt geboden. Bij mij levert het in ieder geval thuis en op mijn werk pittige discussies op.


Ja, er moet druk zijn op de wetenschap om de essenties van de ontwikkeling van het klimaat te laten zien. Het klimaatsysteem was nooit in evenwicht. Daar nieuwe modellen voor te ontwikkelen en de belangrijke aspecten van de processen die het klimaat bepalen te tonen.

Tenslotte wat vind je belangrijk. Klimaatproblematiek en grondstoffenproblematiek in de wereld of wat in de wereld van je achtertuin gebeurt. Ook daarover is discussie essentieel.

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Richard de Mos exit.

Bericht door Dick » 07-07-2012 13:03

Tenslotte wat vind je belangrijk. Klimaatproblematiek en grondstoffenproblematiek in de wereld of wat in de wereld van je achtertuin gebeurt. Ook daarover is discussie essentieel.


Natuurlijk over elk onderwerp is discussie mogelijk, thuis, op je werk, in het parlement. Het wordt pas gevaarlijk als politici met onderwerpen aan de haal gaan alleen om kiezers te paaien. Het gaat om allerlei om allerlei onderwerpen als klimaat, Europa, ontwikkelingssamenwerking. Argumenten gaan dan ten onder in populisme.