Wachten op onweersachtig benauwd weer

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Oud-forumlid
Berichten: 7635

Wachten op onweersachtig benauwd weer

Bericht door Oud-forumlid » 28-06-2008 13:14

Wanneer gaat Noord Holland na heel lange tijd weer eens een keer een onweersperiode met veel en zwaar onweer?

Compleet met vochtig benauwd zeer warm weer? Zoals ik dat hier vroeger vaak wel meemaakte?

En als er al onweer komt dan is het steeds iedere keer weer voor het oosten van het land en voor Duitsland ,maar het Noordwesten van het land doet al jaren niet echt meer mee.

Wie kan mij vertellen wanneer het roer eindelijk radicaal omgaat? En wanneer we dit maanden en maandenlange saaie weer van dit moment eindelijk een gaan kwijtraken?

Ik vind dit als onweersliefhebber in hart en nieren heel erg triest.

Remco T

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Wachten op onweersachtig benauwd weer

Bericht door Oud-forumlid » 28-06-2008 15:08

Niet getreurd Remco, zelfs hier in 'het meest onweerrijke gebied' heeft het de laatste tijd heel weinig geonweerd met slechts wat licht gerommel op afstand. Tevens al verschillende keren meegemaakt dat het van zeer warm/zeer benauwd naar koel weer ging: geruisloos zonder regen of onweer.

Daarentegen hier gelukkig geen droge juni zoals in het noorden, denk dat m'n totale maandsom rond normaal zal uitkomen.

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Wachten op onweersachtig benauwd weer

Bericht door Oud-forumlid » 28-06-2008 16:22

Remko, we gaat niet weer de hele zomer klagen over het uitblijven van onweer in een gebied waar het zomers volgens de statistieken weinig onweert.

Ik heb je toegelaten en dit is de enige draad in dit forum waar je klaagt.
Helder?

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Wachten op onweersachtig benauwd weer

Bericht door Oud-forumlid » 28-06-2008 16:49

Helder ja!

Maar niet zo vreemd he dat iemand als ik gaat klagen om iets wat hij vroeger (wel) vaak mee heeft gemaakt ,maar sinds 2003 zo goed als niet meer meemaakt ,want het is juist wel normaal als het hier (ook in de zomer) gewoon af en toe flink knettert en bliksemt.

niet normaal is het als het zoals de laatste jaren (met name nu zomer 2008 slaat werkelijk een flater qua onweer) bijna niet meer wil onweren hier in Noord Holland ,want alles is steeds maar weer voor het oosten en onze oosterburen waar ze (zoals in Duitsland) het onweer een beetje moe zijn.

Alles wat daar te veel is ,is hier te weinig.

Vroeger werd warmte in Noord Holland met enorme onweersfronten (jaren 70 80 en jaren 90) en incidenteel ook nog in 200 2001 en 2002.

Maarrr sinds 2003 (met uitzondering van 17 7 2004) wordt de warmte slechts verdreven met glazenfrontjes die een hoop wind geven en wat smerige zeedamp ,maar totaal geen onweer meer.

Ik hoop dat het tij eindelijk nog eens gaat keren maar ik heb er een hard hoofd in ,want bijna overal in Europa onweert het er lustig op los (behalve hier) en dat is niet goed meer te verdragen kan ik je vertellen.

Maar goed ik zal het klagen beperkt houden in deze thread en niet het overige forum ermee vervuilen.

Fijne dag nog iedereen,

Remco T

Jaap
Berichten: 1608
Lid geworden op: 31-12-2006

Re: Wachten op onweersachtig benauwd weer

Bericht door Jaap » 28-06-2008 22:57

Volgens mij onweert het het al jaren niet zo vaak in Noord-Holland, in de zomer tenminste. Maar in sept./okt. zit je daar toch wel goed. als onstabiele lucht over het relatief warme zeewater stroomt. Ik weet wel, dat, zolang ik in Midden-Ned. woonde, ik altijd vol ontzag keek naar de talloze bliksems, ver in het westen op een winderige, onstabiele herfstavond. Ik dacht dan: ik zou best aan zee willen wonen: 'zomers lekker op het strand en in de herfst die prachtige onweersbuien boven zee. Maar de realiteit is, dat het soms opeens een aantal jaren weer heel anders verloopt. Ik zou maar stoppen met klagen. Er is nog zoveel meer in het weer, waarvan je volop genieten kunt.

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Wachten op onweersachtig benauwd weer

Bericht door Oud-forumlid » 28-06-2008 23:20

@Jaapo. Ik heb 23 jaar aan zee gewoond (Beverwijk). Het is heel boeiend, vooral in het vroege voorjaar en in de herfst. Maar in de zomer is het compleet niets en zit het onweer in het binnenland.

Sinds mijn 23e woon ik in de provincie Utrecht. Ook ik mis soms in de herfst de buien (maar ik werk in Den Haag, dus dat compenseert). Het mooie van onze regio is dat we toch veel onweer in de zomer meepakken. Na Gilze-rijen, is De Bilt een hoge scoorder op het gebied van onweersdagen. Bovendien heb je minder wind en gaat deze 's avonds vaak liggen.

Als ik mag kiezen, dan kies ik voor het klimaat in het binnenland.

PS Ik heb een poll gemaakt over groener gras bij de buurman

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Wachten op onweersachtig benauwd weer

Bericht door Oud-forumlid » 30-06-2008 13:20

Kan ik nog een beetje hopen op mogelijk onweer de komende dagen hier in Noord West Nederland?

Of kan ik mijn hoop voorgoed laten varen.

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Wachten op onweersachtig benauwd weer

Bericht door Oud-forumlid » 01-07-2008 01:42

Misschien Astro-tv even bellen, of anders verhuizen joh.

John
Berichten: 7852
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Wachten op onweersachtig benauwd weer

Bericht door John » 01-07-2008 11:50

Remco schreef:Kan ik nog een beetje hopen op mogelijk onweer de komende dagen hier in Noord West Nederland?

Of kan ik mijn hoop voorgoed laten varen.


ZUCHT Afbeelding Afbeelding

Jan Willem
Berichten: 531
Lid geworden op: 31-12-2002
Contacteer:

Re: Wachten op onweersachtig benauwd weer

Bericht door Jan Willem » 01-07-2008 12:23

Remco schreef:Kan ik nog een beetje hopen op mogelijk onweer de komende dagen hier in Noord West Nederland?

Of kan ik mijn hoop voorgoed laten varen.


Ik zou de hoop maar voorgoed laten varen. Er komt waarschijnlijk nooit meer onweer.

Plaats reactie