Vandaag (25 januari) precies 24 jaar geleden.

Weergebeurtenissen uit het verleden? Beleef ze opnieuw in het subforum Weerhistorie
Plaats reactie
Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Vandaag (25 januari) precies 24 jaar geleden.

Bericht door Dick » 25-01-2014 11:44

De Grote Storm. Ik studeerde in Utrecht, waar ik al een voorproefje had meegemaakt: prachtige wervelwinden rondom het Trans 2- gebouw op de Uithof. Op weg naar mijn ouderlijk huis in de Alblasserwaard strandde ik 's avonds in een file voor de brug bij Vianen. De bus uit, lopend met een ploegje passagiers over de verlaten snelweg. Proviand ingeslagen bij een tankstation, wie weet werd het nachtwerk (spannend). Nog geen idee hoe groot de chaos in den lande was. Lange rijen bij de telefooncel, nog geen mobiele telefonie, wel de voorlopen ervan 'Greenpoints' van de ANWB. Uiteindelijk naar huis gebeld ergens bij een particulier die langs de weg woonde. Had geluk dat ik verbinding kon krijgen. Mijn pa pikt me op bij motel Vianen. Op de brug zag ik dat een bestelbusje was omgewaaid. Kon alsnog op verjaardagsvisite bij mijn oom en tante (die naast mijn ouders wonen). Het was er er h stil, want weinigen durfden het noodweer te trotseren.

Oud-forumlid
Berichten: 1364

Re: Vandaag (25 januari) precies 24 jaar geleden.

Bericht door Oud-forumlid » 25-01-2014 20:53

Ja Dick,

Ik zie het nog voor me complete schuttingen bomen halve daken zonder dakpannen enz enz deze storm,zware storm,zeer zware storm , orkaan vergeet ik NOOIT meer!!

John
Berichten: 2611
Lid geworden op: 31-12-1985

Re: Vandaag (25 januari) precies 24 jaar geleden.

Bericht door John » 26-01-2014 06:12

Bij ons was de verwarming kapot. Hulde aan de monteur die toch de dakpannen wist te ontwijken en de boel kwam repareren, al had het wat ons betreft echt niet zo snel gehoeven, het was namelijk niet bepaald koud weer.
Laatst gewijzigd door John op 26-01-2014 06:12, 1 keer totaal gewijzigd.

John
Berichten: 7865
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Vandaag (25 januari) precies 24 jaar geleden.

Bericht door John » 26-01-2014 15:46

Ik reed die late namiddag over de A 59 van Den Bosch naar Oosterhout. Onderweg een losgeraakt ANWB- bord gezien. Zo eentje die normaal boven de snelweg hangt. Deze zeilde en stuiterde nu over de vluchtstrook in oostelijke richting.

Oud-forumlid
Berichten: 514

Re: Vandaag (25 januari) precies 24 jaar geleden.

Bericht door Oud-forumlid » 26-01-2014 21:59

Ik ben toen die middag met 40 à 45 km/h over de Adelaarsweg (Amsterdam noord) vanaf m'n werk (het Shell lab) op m'n fiets letterlijk naar huis geblazen zonder een trap te hoeven geven. Ik moest alleen wel op het midden van de straat blijven om niet tegen auto's op te knallen, want die wind gaf je af en toe ook een zwieper opzij.

De dag erna hoorde ik van een collega die in Gouda was gestrand dat de NS aldaar met de volgende 'onsterfelijke' mededeling kwam: "Beste mensen, er rijden vanavond geen treinen meer. Gaat u alstublieft naar huis."   Afbeelding

Een memorabel stormpje ...

Mazzel & broge, Evert

Plaats reactie