Magnetisme en elektromagnetischestraling

Voor al je vragen over weer en klimaat waarop je het antwoord maar niet kan vinden.
Wie weet kan iemand je helpen
Plaats reactie
Henk
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-03-2015
Contacteer:

Magnetisme en elektromagnetischestraling

Bericht door Henk » 04-05-2019 14:15

Beste mensen,

Soms als je eens rustig zit te denken komen er allerlei ideeën in je hoofd.
Zo’n moment had ik gisteravond.
Ik bedacht ineens dat we met alle communicatiemiddelen die we tegenwoordig gebruiken de ruimte om ons heen volpompen met elektromagnetismestraling.
En met de dreigende 5G upgrade wordt het alleen nog maar erger.
Ook op andere manieren, elektrische motoren (auto’s), hoogspanningsleidingen enz. voegen we daar ons deel aan toe.
En wat dacht je van straling vanbuiten af, uit de ruimte enz.
Wat is de invloed daarvan op het weer, het klimaat en het milieu?

Als je daar over gaat zoeken op het net vindt je hele interessante dingen.

Dus vroeg ik me af of er mensen binnen de vereniging zijn die zich daarmee bezighouden en eventueel ook metingen op dit gebied verrichten.
Lijkt me heel interessant.

Met vriendelijke groet,
Henk Siewert

Peter
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-12-2005
Contacteer:

Re: Magnetisme en elektromagnetischestraling

Bericht door Peter » 11-05-2019 12:35

Henk schreef:
04-05-2019 14:15
Beste mensen,

Soms als je eens rustig zit te denken komen er allerlei ideeën in je hoofd.
Zo’n moment had ik gisteravond.
Ik bedacht ineens dat we met alle communicatiemiddelen die we tegenwoordig gebruiken de ruimte om ons heen volpompen met elektromagnetismestraling.
En met de dreigende 5G upgrade wordt het alleen nog maar erger.
Ook op andere manieren, elektrische motoren (auto’s), hoogspanningsleidingen enz. voegen we daar ons deel aan toe.
En wat dacht je van straling vanbuiten af, uit de ruimte enz.
Wat is de invloed daarvan op het weer, het klimaat en het milieu?

Als je daar over gaat zoeken op het net vindt je hele interessante dingen.

Dus vroeg ik me af of er mensen binnen de vereniging zijn die zich daarmee bezighouden en eventueel ook metingen op dit gebied verrichten.
Lijkt me heel interessant.

Met vriendelijke groet,
Henk Siewert
Hallo Henk,

Die constatering van de ruimte (ether) volpompen met elektromagnetische straling heb ik zeker 15 jaar geleden al gedaan.
En zal daarbij ook niet de eerste zijn geweest.
Eén van mijn andere interesses, hobbies is radiozendamateur, gelicenceerd, callsign pb2rdf.
Dat elektromagnetische straling, ook wel Elektrosmog genoemd, invloed heeft, is niet uit te sluiten, in iedersgeval niet uit te sluiten op gezondheid van de mens.
Dat wordt al aangetoond door mensen die onder invloed komen van elektrosmog en daar zich zeer onbehaaglijk voelen.
Over Elektrosmog is genoeg te vinden op het internet.
TV programma Quarks & Co van de WDR heeft daar jaren geleden en daarna al een keer aandacht aan besteed.
De eerste uitzending daarover ging wat de invloed was van GSM straling (900MHz)op het menselijk hoofd, en of er daardoor opwarming in het hoofd, hersenen plaatsvonden.
De betreffende uitzending heb ik in mijn bezit, op een (ouderwetse) videoband ;).
Elektrisch gezien kan je het menselijk lichaam ook bekijken als een opbouw van ontzettend veel resonante kringen.

Wat de invloed op het weer, klimaat is, durf ik niet te zeggen.
Als je kijkt welke invloed de zon uitoefent op klimaat en weer bij een zonneuitbarsting dan kun je daar alleen al een hele discussie over voeren
En dan heb ik het niet over zonnevlekken, daarmee zonneuitbarstingen niet verwarren ivm relatie naar het weer!!!

Door de vele elektromagnetische straling, van veel en steeds hogere frekwenties, krijg je ook allerlei mengproducten in de ether.
Zeker als de bronnen relatief dicht bijelkaar staan.

Persoonlijk heeft dit onderwerp wat je aanroert mijn aandacht in verband met een breed spectrum van door de mens veroorzaakte invloeden op het klimaat, weer.

Groet, Peter
Laatst gewijzigd door Peter op 09-06-2019 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Weerstation Meteo Schollevaar
http://meteo-schollevaar.pb2rdf.eu/

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Magnetisme en elektromagnetischestraling

Bericht door Gerben » 11-05-2019 18:21

De ether bestaat helemaal niet. Dat is wel heel ouderwets van je!

Henk
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-03-2015
Contacteer:

Re: Magnetisme en elektromagnetischestraling

Bericht door Henk » 11-05-2019 19:28

Hallo Peter,

Dank voor je reactie.
Ik denk zeker dat de elektrosmog invloed heeft op ons en onze omgeving.
Er is inderdaad behoorlijk wat informatie te vinden. Soms goed, soms slecht. Zoals alle info op het net.
Ik wil eens gaan kijken hoe we dat kunnen meten.
Misschien moet ik beginnen met een poging om het elektrostatische veld in mijn directe omgeving te meten.
Dat noemen ze de veldsterkte geloof ik?
Ik heb hier nog een cursus zendamateur staan van de VERON. Misschien staat daar iets in.
Heb jij als zendamateur daar nog ideeën over?

Dan nog even een antwoord op de opmerking van Gerben.
Een beetje wijsneuzig, Gerben...
Natuurlijk weten wij ook wel dat de ether niet bestaat. Maar het is wel een handig woord om aan te geven waar het over gaat.
Uh, niet bestaat? Wacht dacht je van Dark Matter?
Zal ik eens een boude uitspraak doen? Misschien is Dark Matter wel verantwoordelijk voor het transport van het licht door het vacuüm van de ruimte. En licht is toch ook een vorm van elektromagnetische straling?
Bewijs maar eens dat het niet zo is. :leraar:
Zouden die oude morsepiepers dan toch gelijk hebben? :D

Heb jij nog morse gedaan, Peter?

Groet,
Henk Siewert

Henk
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-03-2015
Contacteer:

Re: Magnetisme en elektromagnetischestraling

Bericht door Henk » 11-05-2019 19:53

Hoi Peter,

Ik weet dat het niets met het onderwerp te maken heeft, maar..
Ik heb eens op je Spotify lijstje gekeken. Man, ik heb die hier zo in de kast staan! Op vinyl.
De schilderijen heb ik van Emerson, Lake and Palmer.
Ik zag ook nog iets over Tangerine Dream voorbij komen. ( In verband met de heer Bowie ).
Daar heb ik ook nog LP's van. Fantastisch.

73,
Henk Siewert

PS
Even voor Gerben. 73 is weer zo'n onbegrijpelijke kreet van radioamateurs.
Als wij maar weten waar we het over hebben, toch?

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Magnetisme en elektromagnetischestraling

Bericht door Gerben » 11-05-2019 20:10

Natuurlijk maar ik vind het zo ouderwets klinken. Donkere energie/materie geloof ik wel in.

Peter
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-12-2005
Contacteer:

Re: Magnetisme en elektromagnetischestraling

Bericht door Peter » 09-06-2019 19:09

Henk schreef:
11-05-2019 19:53
Hoi Peter,

Ik weet dat het niets met het onderwerp te maken heeft, maar..
Ik heb eens op je Spotify lijstje gekeken. Man, ik heb die hier zo in de kast staan! Op vinyl.
De schilderijen heb ik van Emerson, Lake and Palmer.
Ik zag ook nog iets over Tangerine Dream voorbij komen. ( In verband met de heer Bowie ).
Daar heb ik ook nog LP's van. Fantastisch.

73,
Henk Siewert

PS
Even voor Gerben. 73 is weer zo'n onbegrijpelijke kreet van radioamateurs.
Als wij maar weten waar we het over hebben, toch?
Henk,
Nu even tijd voor aandacht vwk forum.

Op niet terzake doende opmerkingen van Gerben geef ik geen reactie. :shock:

Mbt Spotify, weet niet wat ik publiek heb staan. EM is een groot bestanddeel van mijn muziekvoorraad.
Spotify geen bron voor mij voor dagelijkse muziek, alleen als ik wat hoor wat ik niet ken zoek ik het op spotify op.
Muziek, mp3, staat bij mij op een usb geheugen in de auto. Vinyl heb ik ook staan, maar na CD beschikbaarheid koop ik geen vinyl meer.
Mbt Morse, ja, de piepjes heb ik geleerd en examen in gedaan, sinds juni 2000 volledige licentie.

Mbt elektrostatische veld, dat is een permanent statisch veld, denk aan een magneet, gelijkstroom door een draad die een constant electromagnetsich veld creëert.
Ik heb het liever over een elektromagnetisch veld, zeker ivm energie die door antennes wordt uitgestraald en andere wisselspanningsbvronnen, zoals bv het lichtnet.
Voor begrip veldsterkte zie bv : https://nl.wikipedia.org/wiki/Veldsterkte
Veldsterkte bij zendantennes wordt uitgedrukt in V/m.
Denk bv aan het Veronica zendschip, waar TL lampen gewoon branden, zonder aangesloten te zijn, zul je misschien wel eens gezien hebben in een doc over Veronica.
Gevolg van verschil in veldsterkte, vele volts over een meter, waardoor deze spontaan ontsteken.

Mbt Veron cursusboek, er zijn afgelopen jaren verschillende versies met updates naar huidige stand van techniek uitgebracht.
Elektrosmog als term zul je in oude versies niet vinden, in nieuwste weet ik niet, mijn cursusboek is van 1989
Veldsterkte etc wordt wel genoemd :)

Heb een collega die een instrument heeft om elektromagnetische velden te meten.
zie : https://www.vitalitools.nl/hoogfrequent ... zendmasten

Groet, Peter
Weerstation Meteo Schollevaar
http://meteo-schollevaar.pb2rdf.eu/

Plaats reactie