WeatherStation

Voor al je vragen over weer en klimaat waarop je het antwoord maar niet kan vinden.
Wie weet kan iemand je helpen
Plaats reactie
Henk
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-03-2015
Contacteer:

WeatherStation

Bericht door Henk » 13-04-2017 15:46

Hallo,

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben :), ben ik al geruime tijd bezig met het knutselen aan een weerstation.
Nu ik zover ben dat ik een redelijk betrouwbaar geheel in elkaar kan zetten heb ik besloten alle informatie en software vrij te geven.
Het zou fijn zijn om feedback te krijgen van geïnteresseerde mede weeramateurs.
Ook reacties van 'professionals' zijn natuurlijk welkom.

U kunt het vinden op:
http://swtmeteo.wordpress.com

Er zal in de komende dagen meer informatie worden geplaatst.
En er zullen ook steeds updates komen over het verdere werk aan dit station.

Kijk eens rond en laat me weten wat u er van vindt.
O ja, het gebruik van de code is helemaal vrij. Dus leef u uit.
Doet u er iets leuks mee, dan zou ik dat graag horen. ;)

Groet,
Henk Siewert

EDIT: URL aangepast
Laatst gewijzigd door Henk op 02-05-2017 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Ewald
Berichten: 936
Lid geworden op: 31-12-2004
Contacteer:

Re: WeatherStation

Bericht door Ewald » 01-05-2017 13:07

is de site niet bereikbaar?

Ted
Berichten: 4013
Lid geworden op: 31-03-1984

Bericht door Ted » 01-05-2017 19:54

.
Laatst gewijzigd door Ted op 19-02-2021 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Henk
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-03-2015
Contacteer:

Site

Bericht door Henk » 02-05-2017 12:08

Hallo mensen,

Nee die site is niet bereikbaar.
Na een hoop ellende met de hosting provider en de ICAN heb ik besloten er een punt er achter te zetten.
De bureaucratie en argwaan in Amerika is ongelofelijk.
De paranoïde daar neemt achterlijke vormen aan.
Als je iets over raketten op je website zet kun je rekenen op een bezoek van de een van de inlichtingen diensten.
Ik zal jullie niet verder vervelen met mijn verhalen.
Ik probeer ze ook zelf maar zo snel mogelijk te vergeten en verder te gaan.

Ik denk dat ik inderdaad maar swtmeteo.wordpress.com verder gaat uitbouwen.

Heb ik een tijdje geleden al eens als reserve gemaakt maar verder nooit gebruikt.
Ik ga het nu maar wel gebruiken

Groet,
Henk Siewert
Laatst gewijzigd door Henk op 02-05-2017 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 16

Re: WeatherStation

Bericht door Oud-forumlid » 19-05-2017 23:42

Beste Henk,

Het ziet er netjes gebouwd uit. Maar wat is de bedoeling, komt dit in een weerhut te staan? Ik mis even de link naar "weerstation" .
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar meet gegevens over een wat langer termijn en of de stabiliteit van de sensoren.
Heb je de meetgegevens ergens online staan ?

Henk
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-03-2015
Contacteer:

Re: WeatherStation

Bericht door Henk » 20-05-2017 10:04

Hallo Jacques,Het is de bedoeling dat het bordje met sensoren van het weerstation, zoals ik het noem, in een TFA 'Schutzhulle' komt te staan. De kabel gaat dan naar binnen in de schuur waar de voeding, processor en de Bluetooth zender komen te staan. Het signaal wordt dan naar mijn meteo-PC gezonden en de waarden worden op het scherm gezet en de gegevens opgeslagen.Binnenkort ga ik de 'Schutzhulle' aan de schuur bevestigen. Waarschijnlijk met afstandhouders op een korte paal.Ik heb nog geen meetgegevens over een langere tijd.Het is allemaal nog erg nieuw.Maar uit proeven over meerder dagen heb ik het idee dat de sensoren behoorlijk stabiel zijn.Het is allemaal nog experimenteel. Dus het moet zich in de toekomst nog wel gaan bewijzen.Het gaat mij vooral om het uitvogelen van de meettechniek en het programmeren van de processor en het interface programma. Ik weet niet eens of ik wel permanent gegevens op ga slaan. Ik ben dus echt in de technische kant van het meten geïnteresseerd.Maar als ik het vergelijk met commerciële kant en klare weerstations denk ik dat deze set geen gek figuur slaat.Ik zal een paar foto's van de 'Schutzhulle' op de blog zetten.Groet,Henk Siewerthttp://swtobservatory.nl/

Plaats reactie