Vraag over Digital Atmosphere

Voor al je vragen over weer en klimaat waarop je het antwoord maar niet kan vinden.
Wie weet kan iemand je helpen
Plaats reactie
Edward
Berichten: 1856
Lid geworden op: 30-04-2010

Vraag over Digital Atmosphere

Bericht door Edward » 26-02-2012 11:07

Ik ben aan het testen of ik DA wat vind. Daarbij ben ik op zoek naar grib files om modeluitvoer te bekijken. Tot nu toe heb ik alleen van HiRLAM iets gevonden op http://www.sailingweatheronline.com/grib.html.
Maar ik wil eigenlijk ook grib files van GFS of ECMWF vinden voor Europa. Weet iemand een website? Ik heb alleen grib files van Amerika kunnen vinden.
Ik heb ook al de vraag geplaatst op het forum van het programma zelf.

Ewald
Berichten: 936
Lid geworden op: 31-12-2004
Contacteer:

Re: Vraag over Digital Atmosphere

Bericht door Ewald » 02-05-2013 11:55

wat ik gebruikt is ZYgrib is heel mooi, misschien iets om ook te proberen
zie http://www.zygrib.org
gebruiken volgens mij GFS.
is voor heel de wereld te gebruiken
Laatst gewijzigd door Ewald op 02-05-2013 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 31-12-1992

Re: Vraag over Digital Atmosphere

Bericht door Gert » 02-05-2013 13:33

DA heeft ook zijn eigen forum. Misschien kun je daar wat vinden. Ik vind het prachtig stuk gereedschap waar ik dagelijks een diagnose maak van de patiënt d.w.z de atmosfeer. Wat ik begrepen heb is dat men bezig is een systeem te ontwerpen

Edward
Berichten: 1856
Lid geworden op: 30-04-2010

Re: Vraag over Digital Atmosphere

Bericht door Edward » 02-05-2013 22:58

Dit onderwerp heb ik wel heel lang geleden gestart. Maar tot nu toe heb ik DA vaak gebruikt om verschillende dingen bij elkaar te bekijken of om nette kaartjes te maken van een bepaalde dag.
Ik ga zeker nog naar bovenstaande link kijken.
Het DA forum had ik ook al eens nagezocht. Daar kwam ook ook nog wat interessante manieren om kleurenplotjes te maken tegen, die heb ik ook gebruikt voor analysekaartjes.

Plaats reactie