Noorderlichtfoto's Terschelling.

Weerfoto's, fotografie en fotoverslagen
Plaats reactie
Oud-forumlid
Berichten: 87

Noorderlichtfoto's Terschelling.

Bericht door Oud-forumlid » 18-03-2015 20:35

Hier zijn te zien mijn kiekjes van het noorderlicht zoals het te zien was op Terschelling op 17 maart 2015.
Met heel beperkte middelen gemaakt, vandaar de niet al te hoge kwaliteit.
Canon A590, 15 seconden belicht, F2.6, Iso 1600.

Hmmm. Had het bericht al bij iemand anders geplaatst, maar bij nader inzien dus maar een eigen 'discussie' gestart..
Zo hoort dat toch?
http://youtu.be/p1N4sglY_Lc

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Noorderlichtfoto's Terschelling.

Bericht door Gerard » 18-03-2015 20:47

Duidelijk noorderlicht, jammer dat het niet zo helder was als zou moeten, maar toch wel gloedvolle opnames.

Oud-forumlid
Berichten: 87

Re: Noorderlichtfoto's Terschelling.

Bericht door Oud-forumlid » 19-03-2015 08:08

Ja, de camera heb ik ooit gekocht voor een 150 euro of zo. Ik doe er weinig meer mee, want ik film voornamelijk tegenwoordig. Maar voor het Noorderlicht heb je toch echt een fotocamera nodig. En ik heb wel gezien dat een beetje fotocamera met grote(re) lensopening en lange(re) sluitertijden heel snel heel prijzig wordt. En om alleen voor het eventuele noorderlicht dan zo'n duur ding te kopen, dat kan er echt niet af.
Dus moet ik maar hopen op wat feller noorderlicht. Zoals ik bijvoorbeeld zag in maart 1989. Dat zou zelfs met mijn huidige cameraatje heel bijzondere plaatjes opleveren denk ik.

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Noorderlichtfoto's Terschelling.

Bericht door Gerard » 19-03-2015 21:33

Ik bedoelde eigenlijk dat de atmosfeer niet zo helder was, er hing nogal wat smog in de lucht.

Oud-forumlid
Berichten: 87

Re: Noorderlichtfoto's Terschelling.

Bericht door Oud-forumlid » 20-03-2015 22:23

Okee, dat wist ik niet, van die smog. Evengoed zijn er toch ook in Nederland heel aardige foto's gemaakt die veel meer licht hadden dan de mijne. En dat verschil zat hem toch echt in de camera denk ik, niet in de smog.
Heel mooie foto's van over de hele wereld, en dus ook van Nederland, bij elkaar gebracht kun je vinden op poollicht.be. Klikken op het eerste van de drie nieuws-items bovenaan de pagina.

Plaats reactie