Waddenzee protohoosjes.

Weerfoto's, fotografie en fotoverslagen
Plaats reactie
Oud-forumlid
Berichten: 87

Waddenzee protohoosjes.

Bericht door Oud-forumlid » 04-08-2014 17:08

AfbeeldingVul hier je reactie in...

Hier een fotootje van een proto-hoosje boven de Waddenzee vandaag, 4 augustus 2014 ,13u44.
Gezien vanaf Terschelling. Er waren er meerdere te zien rond dit tijdstip.
Alweer mislukt??
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 04-08-2014 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

John
Berichten: 7868
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Waddenzee protohoosjes.

Bericht door John » 04-08-2014 19:56

Ik krijg geen foto te zien.

Oud-forumlid
Berichten: 87

Re: Waddenzee protohoosjes.

Bericht door Oud-forumlid » 05-08-2014 09:39

Ik ook niet. Alwéér mislukt dus.
Zal het nog eens proberen...
Afbeelding
zo dan?
Fijn, dus niet kennelijk... Jammer maar helaas..
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 05-08-2014 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Edward
Berichten: 1856
Lid geworden op: 30-04-2010

Re: Waddenzee protohoosjes.

Bericht door Edward » 05-08-2014 17:44

Laatst gewijzigd door Edward op 05-08-2014 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 87

Re: Waddenzee protohoosjes.

Bericht door Oud-forumlid » 06-08-2014 14:07

Bedankt. Persoonlijk kan ik er nog geen pindakaas van maken, al dat gedoe met die links. Nogal omslachtig vind ik. Waarom kan ik niet gewoon een fotootje in/onder/boven mijn tekst plakken?

Oud-forumlid
Berichten: 61

Re: Waddenzee protohoosjes.

Bericht door Oud-forumlid » 15-08-2014 22:57

Wil schreef:Bedankt. Persoonlijk kan ik er nog geen pindakaas van maken, al dat gedoe met die links. Nogal omslachtig vind ik. Waarom kan ik niet gewoon een fotootje in/onder/boven mijn tekst plakken?


Haha...da's toevallig! Ik had net hetzelfde. Echt archaisch gewoon. Ik wil zo graag op dit forum en weg van Weerwoord maar Weerwoord is gewoon overzichtelijker, moderner en praktischer. Wellicht is het zo dat de programmeurs van deze site techneuten zijn (???). Die hebben vaak geen enkele kaas gegeten van een intutieve sites en ook vormgeving is vaak niet erg best. Misschien dat dit hier ook zo is. Maar wellicht is het gewoon ook heel veel werk om dit allemaal goed te laten lopen...Kan ook.

Hans
Berichten: 1292
Lid geworden op: 31-12-2004
Contacteer:

Re: Waddenzee protohoosjes.

Bericht door Hans » 17-08-2014 10:30

Jorge schreef:Haha...da's toevallig! Ik had net hetzelfde. Echt archaisch gewoon. Ik wil zo graag op dit forum en weg van Weerwoord maar Weerwoord is gewoon overzichtelijker, moderner en praktischer. Wellicht is het zo dat de programmeurs van deze site techneuten zijn (???). Die hebben vaak geen enkele kaas gegeten van een intutieve sites en ook vormgeving is vaak niet erg best. Misschien dat dit hier ook zo is. Maar wellicht is het gewoon ook heel veel werk om dit allemaal goed te laten lopen...Kan ook.


Er zijn verschillende redenen voor waarom er momenteel geen directe uploadmogelijkheid is. Waarschijnlijk wordt dit in de toekomst inderdaad mogelijk gemaakt.

Er liggen al enige tijd verbetersuggesties voor dit forumplatform bij onze softwareleverancier. Denk aan een aangenamer invoervenster, het invoegen van een setje emoticons en een nieuweberichten-icoontje. Ik moet helaas zeggen dat het niet snel gaat allemaal en dat is ook niet naar onze voorkeur.

Wanneer je de gebruikers toestaat foto's direct te uploaden, moet je als beheer rekening houden met een snel uitdijende database, met toenemend dataverkeer en ook met rechtenkwesties. Als iemand een foto steelt en die bij jou uploadt zodat het materiaal op jouw server staat, dan ben jij als sitebeheer verantwoordelijk. Dat soort dingen kunnen aardig in de papieren lopen. Voordat we zoiets aan de praat krijgen, moet er eerst goed worden nagedacht over wat de consequenties zijn.
Laatst gewijzigd door Hans op 17-08-2014 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
We hebben weer de mogelijkheid tot onderschriften. Kijk in je gebruikerspaneel (link rechtsboven) en kies bij Profiel voor wijzig onderschrift.

Oud-forumlid
Berichten: 87

Re: Waddenzee protohoosjes.

Bericht door Oud-forumlid » 17-08-2014 14:15

Over die uitdijende database heb je ongetwijfeld gelijk, Hans, maar je moet ook wel toegeven dat er weinig gebruik gemaakt wordt van het foto-forum. Persoonlijk had ik al vele malen wat in willen sturen. Ik heb vaak vragen over wat ik waarneem.
En zal dat stelen van foto's niet wat meevallen? En is er geen mogelijkheid om de eventuele kosten op de plaatser/dief te verhalen? We zijn immers allemaal lid en bekend bij de organisatie?
Er waren op internet -twitter geloof ik- aardig wat foto's van de hoosjes van 5 augustus op de Waddenzee. Ik mis ze hier wel een beetje... Maar ik heb dus niks kunnen fotograferen...

Plaats reactie