Hemelvaartsdag 2011 en Himalaya.

Weerfoto's, fotografie en fotoverslagen
Plaats reactie
Oud-forumlid
Berichten: 87

Hemelvaartsdag 2011 en Himalaya.

Bericht door Oud-forumlid » 08-07-2014 19:06

Op de site van APOD van vandaag een foto van iriserende wolken (Iridescent clouds) boven een piek in de Himalaya. De kleuren vielen mij eigenlijk niet eens zo erg op, misschien komt dat door mijn gedeeltelijke kleurenblindheid. Maar de vormen van de wolken vielen me wél direct op, omdat ze m.i. nogal lijken op de wolken die ik filmde op Hemelvaartsdag 2011 in het Drents Friese Wold.
Ik heb toen de link van het filmpje dat ik op youtube had gezet ook hier op het forum gezet, of er naar verwezen.
Diverse reacties gingen in een bepaalde richting, maar zekerheid was er niet. Ik heb wel wat foto's die ik in hier zou willen plaatsen, maar helaas ben ik daar nog steeds te dom voor. Wel kan ik dus verwijzen naar die Apod site van vandaag en het filmpje op youtube
http://youtu.be/w832EWO6hDY
De foto die ik in gedacht had betreft de beelden rond de 49-ste seconde van het filmpje.
Werpt dit nog een nieuw licht op de zaak?
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 08-07-2014 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Hemelvaartsdag 2011 en Himalaya.

Bericht door Gerard » 08-07-2014 19:39

http://www.apod.nl/ap140708_nl.html

Daar zijn iriserende wolken te zien inderdaad, de wolken op jouw filmpje bestaan uit druppels, die boven de Himalaya uit ijskristallen, dat is een duidelijk verschil. De overeenkomst is de geringe dikte van de wolken, juist balancerend op het randje van wel of niet oplossen.
Laatst gewijzigd door Gerard op 08-07-2014 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 87

Re: Hemelvaartsdag 2011 en Himalaya.

Bericht door Oud-forumlid » 09-07-2014 00:11

Okee, bedankt. "Balancerend op het randje van wel of niet oplossen".
Ik wilde dit eigenlijk in een nieuwe discussie plaatsen, maar dat is dus mislukt. Nou ja, maakt niet uit. Bedankt voor de reactie.

Plaats reactie