Waarrnemerbijeenkomst halonet te Wageningen

Weerfoto's, fotografie en fotoverslagen
Plaats reactie
Hans
Berichten: 23
Lid geworden op: 31-12-1998
Contacteer:

Waarrnemerbijeenkomst halonet te Wageningen

Bericht door Hans » 14-04-2013 20:23

Hoi medeweervrienden,
op zaterdag 13 april hebben een paar leden van de werkgroep Optische Verschijnselen (Halonet)
een bijeenkomst gehouden in Wageningen bij een lid van de groep en wel op zijn studentenflat,
bij Hans Nienhuis die op 15e verdieping woont .
Afbeelding

Hij heeft op zijn balkon een weerstation voor de fun
Afbeelding
In de keuken hebben we eerst wat les gehad over optische verschijnselen en hoe we ze kunnen waarnemen en noteren en hoe je ze kan fotograferen.
Afbeelding

Afbeelding

En ook genieten van het uitzicht.
Afbeelding

En het uitzicht vanuit zijn kamer.
Afbeelding

Bij dit uitzicht zei Hans "daar gaan we zo een wandeling bij maken, in de buurt van die hoogspanningsmasten en daar loopt de Neder-Rijn".
Afbeelding

Dan gaan we de wandeling maken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht richting Wageningen.
Afbeelding

Richting de Wageningse Berg.
Afbeelding

Dan kom je langs een oude steenfabriek .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voordat we met de bijeenkomst waren begonnen was het bewolkt maar tijdens de wandeling kwam de zon er steeds meer bij en ook sluierbewolking, dus we zeiden het is een kwestie van tijd voordat er optische verschijnselen te zien zullen zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook een hobby van Hans is het wel en wee van hoogspanningsmasten en Hans zei dat dit de oudste nog werkende hoogspanningsleiding is in Nederland en dat deze masten de 2e wereldoorlog hebben doorstaan.
Afbeelding

Er zat zelfs een nest in de mast.
Afbeelding

Afbeelding

En het kon niet uitblijven het wordt lente!
Afbeelding

Afbeelding

Ja we moeten ook even lenig zijn
Afbeelding

Er werd niet alleen over optische verschijnselen gesproken maar ook over de natuur zo zagen we een mandarijneend aan de waterkant een dutje doen.
Afbeelding

Ook zagen we het groot hoefblad .
Afbeelding

En ja onze geduld werd beloond we zagen een bijzon aan de linkerkant en we keken gezamenlijk omhoog en ander wandelaars keken ons even raar aan (zo van wat zijn dat voor mensen die opgewonden naar de wolken kijken) maar na wat uitleg en hen laten zien wat wij zagen waren die gedachten verleden tijd.
Afbeelding

Zo we zijn aan het einde van de wandeling gekomen, hier nog even een uitzicht op de steenfabriek .
Afbeelding

Ik mag zeggen dat het een leerzame en mooie dag was
Gr. Hans Wildeboer
Laatst gewijzigd door Hans op 19-04-2013 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan
Berichten: 644
Lid geworden op: 31-12-1973

Re: Waarrnemerbijeenkomst halonet te Wageningen

Bericht door Jan » 15-04-2013 19:46

De opnamen zijn voor mij niet zichtbaar.

Hans
Berichten: 23
Lid geworden op: 31-12-1998
Contacteer:

Re: Waarrnemerbijeenkomst halonet te Wageningen

Bericht door Hans » 15-04-2013 20:00

daar was ik ook achter gekomen maar weet niet hoe dat komt

Jan
Berichten: 644
Lid geworden op: 31-12-1973

Re: Waarrnemerbijeenkomst halonet te Wageningen

Bericht door Jan » 15-04-2013 22:16

De serie van 26 januari is wel te zien. Ik neem aan dat je op de zelfde manier te werk gaat.

Hans
Berichten: 23
Lid geworden op: 31-12-1998
Contacteer:

Re: Waarrnemerbijeenkomst halonet te Wageningen

Bericht door Hans » 16-04-2013 12:53

Vul hier je reactie in...
Jan schreef:De serie van 26 januari is wel te zien. Ik neem aan dat je op de zelfde manier te werk gaat.


Hoi Jan, ik heb hetzelfde gedaan maar toen was het nog het oude forum. Ik een bericht gestuurd en heb het bericht gekregen dat ze er aan zullen werken en kijken waar het aan ligt
gr. Hans
Laatst gewijzigd door Hans op 19-04-2013 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans
Berichten: 1292
Lid geworden op: 31-12-2004
Contacteer:

Fixed

Bericht door Hans » 16-04-2013 13:16

Aan de praat geholpen. Deze keer handmatig.

De automatische [img]-codes van Photobucket woren blijkbaar niet opgepakt door de forumeditor.
Genoteerd, en we gaan kijken (lees: een verzoekje insturen) of er iets aan te doen is zodat we alsnog beeld krijgen zonder allerlei handmatige foefjes.
We hebben weer de mogelijkheid tot onderschriften. Kijk in je gebruikerspaneel (link rechtsboven) en kies bij Profiel voor wijzig onderschrift.

Peter Paul
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-01-1972
Contacteer:

HALONET ontmoetingsdag

Bericht door Peter Paul » 16-04-2013 20:57

bij Hans in Wageningen. Wat werden wij leuk ontvangen! Verder natuurlijk een boel halo-talk (special van vandaag was: verschijnselen vlákbij de zon, hoe moet je die zien?). En pollenkransen en dat soort dingen. Van de wandeling langs de Rijn heeft Hans W. flink wat mooie foto's hierboven geplaatst. Er komt natuurlijk nog een stukje in de papieren Weerspiegel. Tot volgend jaar, en wie weet bij wie!

Jan
Berichten: 644
Lid geworden op: 31-12-1973

Re: Waarrnemerbijeenkomst halonet te Wageningen

Bericht door Jan » 17-04-2013 23:43

Hans een mooi verslag en de andere Hans zit op een mooie plaats om onweer waar te nemen.

Plaats reactie