Zee-ijs in 2015.

Discussie over klimaat en verandering daarvan, broeikaseffect, zeespiegelstijging, etc.
Plaats reactie
Karel
Berichten: 3189
Lid geworden op: 31-07-1978

Re: Zee-ijs in 2015.

Bericht door Karel » 16-10-2014 20:27

Dat wordt een interessant Symposium op 14 november met een interessante lijst van sprekers.
Dan ben ik weer helemaal geinformeerd.

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Zee-ijs in 2015.

Bericht door Gerben » 17-10-2014 22:45

"O, Curry. Die bezoek ik alleen als ik ff wil prijsschieten op één van de meest beschamende klimaatrevisionisten in het pak."

Meld je dan even. Ik schiet terug. Zal best interessant worden.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Zee-ijs in 2015.

Bericht door Oud-forumlid » 20-10-2014 11:47

<>
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 21-10-2014 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Zee-ijs in 2015.

Bericht door Gerard » 21-10-2014 01:04

Millenniumoverstromingen, liever niet. Hopen op rampen - ik heb het al eens eerder gesteld - is niet de manier om een luisterend oor te krijgen. Trouwens, rampzalige ontwikkelingen komen vanzelf wel mocht er voldoende oorzaak voor zijn.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Zee-ijs in 2015.

Bericht door Oud-forumlid » 21-10-2014 10:29

"... is niet de manier om een luisterend oor te krijgen." - jawel hoor. Google maar even 'cRR Kampen cyclone Ita' en onderzoek de diverse debatjes maar.

Overigens begrijp je me verkeerd. Het is de ramp zelf die pas het lesje aanbrengt. Er zijn twee redenen om op de ramp te hopen:
- De les wordt, als gezegd, uitsluitend door confrontatie geleerd;
- Hoe langer de ramp bij ons uitblijft, hoe erger die wordt op de dag dat wij wel aan de beurt komen, terwijl we precies zomin voorbereid zijn.

Het is dus inhumaan om de milleniumoverstromingen niet komende winter te wensen, zo bot en zo reëel is dat.

En ik denk dat jij en anderen hier me heel erg goed horen. En heel erg goed doorhebben wat ik bedoel. En ook wel heel goed weten dat ik gewoon gelijk heb hiermee. Vandaar dat verzet, natuurlijk. Want het is een rotwaarheid, waar jullie nog even aan moeten wennen maar ik niet meer.
Als de overstromingen er eenmaal zijn verwacht ik bedankjes. Bloemen hoeft niet.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Zee-ijs in 2015.

Bericht door Oud-forumlid » 21-10-2014 10:34

Het is trouwens ronduit misselijk om het voor Curry op te nemen.

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Zee-ijs in 2015.

Bericht door Gerard » 21-10-2014 13:34

Ik neem het voor niemand op. Dat is een rare conclusie. En hopen op rampen blijf ik een vreemde opstelling vinden (vergelijk: Greenpeace hoopt dat dat gebeurt wat ze willen voorkomen) en verder hoef je niets uit te leggen, ik weet haarfijn welke gedachten je hebt hierover.

Als moderator: we hebben hier de afspraak dat we personen, binnen of buiten het forum, niet gaan betichten van omgekocht zijn, we accepteren niet wie dan ook hier beticht wordt van malversaties. We discussiëren met argumenten over het klimaat. We houden zeker geen rechtszittingen. We gaan niet wetenschappers of forumleden beledigen en/of betitelen als dom of omgekocht etc.etc.

Daarom kan een deel van je bericht hierboven niet blijven staan en is dus aangepast.
Laatst gewijzigd door Gerard op 21-10-2014 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Zee-ijs in 2015.

Bericht door Oud-forumlid » 21-10-2014 16:29

We gaan niet cRR betichten van laster, Gerard. Als je bronnen voor mijn uitspraken wil, dan vraag je daar gewoon even naar.

"“I do receive some funding from the fossil fuel industry. My company…does [short-term] hurricane forecasting…for an oil company, since 2007."
Judith Curry in antwoord op vragen van Scientific American.

Als je meer wil (dat is er, natuurlijk), stel je dan even een vraag? Of zoek het zelf even op, misschien is dat nog wel logischer.
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 21-10-2014 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Zee-ijs in 2015.

Bericht door Oud-forumlid » 21-10-2014 16:54

" Dat is een rare conclusie. En hopen op rampen blijf ik een vreemde opstelling vinden (vergelijk: Greenpeace hoopt dat dat gebeurt wat ze willen voorkomen)"

Vergelijk Groningers die zover zijn dat zij constateren dat er duidelijk eerst doden moeten vallen voordat ze daar eens wat schadeloosstelling voor de aardbevingen krijgen. Ook dat is gewoon waar. Ik zou zeggen: wen maar aan het feit.
Literatuur: 'The Black Swan', Nicolas Taleb; 'Thinking: Fast & Slow', Kahneman.

Het punt is dat NL helemaal die rivierenramp niet voorkomen wil. Integendeel.
Dat NL helemaal niet voorkomen wil dat er straks doden bij die aardbevingen gaan vallen. Integendeel.
Kijk naar feiten en gedrag en laat je niet constant door mooie woordjes in de luren leggen.

O ja, die drie drugsdoden op het ADE zijn rekening rijk. Die, en vele anderen, zijn expliciet door één van de kabinetten Balkenende gewenst, en de methode was om die drugstestjes te verbieden.
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 21-10-2014 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Zee-ijs in 2015.

Bericht door Gerard » 21-10-2014 18:50

Remko schreef:We gaan niet cRR betichten van laster, Gerard. Als je bronnen voor mijn uitspraken wil, dan vraag je daar gewoon even naar.

"“I do receive some funding from the fossil fuel industry. My company…does [short-term] hurricane forecasting…for an oil company, since 2007."
Judith Curry in antwoord op vragen van Scientific American.

Als je meer wil (dat is er, natuurlijk), stel je dan even een vraag? Of zoek het zelf even op, misschien is dat nog wel logischer.


Als moderator.

Wat je allemaal schrijft daar gaat het niet om, we gaan hier geen polemieke discussies voeren of citeren daaruit en zodoende gaan we op dit forum geen "bewijzen" aandragen dat iemand "omgekocht" is met welk doel ook. Dat hoort helemaal niet thuis op dit forum. Het gaat hier niet om personen en we voeren hier geen rechtszaken maar we komen met argumentaties over waarom er wel of niet een versterkt broeikaseffect zou kunnen zijn en we discussiëren of bepaalde fysische zaken wel of niet een bewijs zijn daarvoor.

Op dit forum houden we het bij fysica.
Daarbij: het onderwerp in deze draad is: Groei zee-ijs W15.
Laatst gewijzigd door Gerard op 21-10-2014 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie