Britse weerkundigen vrezen tien natte zomers op rij

Discussie over klimaat en verandering daarvan, broeikaseffect, zeespiegelstijging, etc.
Plaats reactie
Daniël
Berichten: 1480
Lid geworden op: 31-12-1999

Britse weerkundigen vrezen tien natte zomers op rij

Bericht door Daniël » 24-06-2013 17:23

Op http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu/article/detail/1654484/2013/06/19/Britse-weerkundigen-vrezen-tien-natte-zomers-op-rij.dhtml lees ik het volgende:

"Britse weerkundigen vrezen een decennium van natte zomers. De oorzaak wordt toegeschreven aan de klimaatverandering. Hierdoor worden de natuurlijke cycli langer, zegt een expert. Toch houdt hij nog een slag om de arm, het blijft nog even afwachten."

Nattere zomers door troggen en afgesnoerde koudeputten in onze directe omgeving?

Oud-forumlid
Berichten: 1364

Re: Britse weerkundigen vrezen tien natte zomers op rij

Bericht door Oud-forumlid » 24-06-2013 21:24

Graag zelfs! Ik ben een hittehater ik vind tot +25 meer dan genoeg.
En dan eindelijk weer eens een flinke herfststorm...
En dan een winter ala 1963 er over heen heerlijk lijkt me dat.

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Britse weerkundigen vrezen tien natte zomers op rij

Bericht door Gerard » 15-07-2013 13:14

Ik vraag me af welke zomer de eerste is van de verwachte 10 natte. Als dat deze zomer is dan kan de verwachting al bijna de prullenbak in. Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 514

Re: Britse weerkundigen vrezen tien natte zomers op rij

Bericht door Oud-forumlid » 15-07-2013 17:09

Daniël schreef:. ... Toch houdt hij nog een slag om de arm, het blijft nog even afwachten."


Tsja ... Afbeelding ... dat is 'm geraden.

Ik hoor bij dit soort langetermijnverwachtingen - in tegenstelling m.b.t. gemiddelde klimaatontwikkelingen - toch wèl tot de skeptici. Het heeft nog niet een 'Enkhuizer Almanak' gehalte, maar het komt er in mijn ogen toch wel bij in de buurt.

Deze spreuk moeten we (het gaat om een Engelse publicatie ... Afbeelding) inlijsten:

"Weather is not climate."

Mazzel & broge, Evert
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 19-02-2014 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 240

Re: Britse weerkundigen vrezen tien natte zomers op rij

Bericht door Oud-forumlid » 18-02-2014 22:27

Waarschijnlijk bedoelden ze de winter......

Plaats reactie