(High Auroral Active Researsch Project) HAARP

Discussie over klimaat en verandering daarvan, broeikaseffect, zeespiegelstijging, etc.
Gesloten
Oud-forumlid
Berichten: 511

(High Auroral Active Researsch Project) HAARP

Bericht door Oud-forumlid » 06-11-2012 18:18

Op facebook werd ik getipt om dit eens te bekijken/onderzoeken.
Een wapensysteem dat het klimaat ontregelt middels radiogolven.
Als je googled op haarp komt er veel informatie hierover naar boven.
Ik weet niet wat ik ervan moet geloven. Als ik het allemaal doorlees word ik er in ieder geval niet vrolijk van Afbeelding

Het is een hele lap stof.
Hierbij de link voor de geïnteresseerden.

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M6&l=NL

Vincent
Berichten: 2071
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: (High Auroral Active Researsch Project) HAARP

Bericht door Vincent » 06-11-2012 18:21

Dergelijke experimenten zijn nooit zonder risico (v.n.l. op financieel en politiek gebied Afbeelding ), maar wat er in dat stukje allemaal geschreven staat doe ik hierbij af als klinkklare nonsens. Al die onzinnige chemtrailverhaaltjes worden er trouwens ook weer eens bijgehaald, net als de typische Klimaatrevisionistische 'argumenten'. HAARP sterker dan het broeikaseffect!? Laat me niet lachen. Afbeelding

Dergelijke 'denkers' zijn trouwens sowieso goed in het - zonder ook maar énige kennis - op één hoop gooien van allerlei vreemde en feitelijk onmogelijke stellingen. Al vertrouw ik zelf die hele Bilderbergtoestanden ook niet, moet ik zeggen. Al is ook hierover het volgende op deze site te vinden: 'Het plan om wereldwijd CO2 of koolstofbelasting te gaan heffen is tot nu toe niet gelukt doordat “Climate-gate” is doorzien.' Haha. Kul. Afbeelding

EDIT: dit stukje is nog onzinniger dan ik al dacht. Negeer en vergeet het maar gauw. Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: (High Auroral Active Researsch Project) HAARP

Bericht door Oud-forumlid » 06-11-2012 18:40

Sneeuwbal suggereerde het al duidelijk: zelfde orde van paranoia als die chemtrails (en bij Zeus wat kan je daar een info over vinden hè!!).
Als je net doet alsof je nóóit van de wet van behoud van energie hebt gehoord, dan betekent CO2 helemaal niets (behalve subsidies op kosten van de belastingbetaler) en dat HAARP, lekker ver weg met die mysterieuze niburuionosfeer (idd: zonder trema) heeft de power van een supernova... De verhoudingen van de betrokken energieën zijn bij wijze van spreken (een supernova is _enorm_) net omgekeerd.

Zoek HAARP gewoon op de wiki op.
Het experiment is volgend jaar trouwens ten einde.

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: (High Auroral Active Researsch Project) HAARP

Bericht door Dick » 06-11-2012 22:02

Ben even 'diagonaal' door de tekst gegaan en word er ook niet vrolijk van . Weer zo'n verhaal à la Area 51(of 53)/ Rosswell ( de UFO-doofpot), De heilige Graal/Da Vinci Code/ Tempeliers/ Opus Dei, Vrijmetselaars en nog meer van die fantastische en vooral fantasierijke complottheorieën. Over die roemruchte Bilderburggroep doen al jaren geruchten de ronde, de leden ervan zouden in feite de wereld regeren, toe maar, Prins Bernhard behoorde ertoe, wel ja. Het komt op mij over als de reinste SF. Maar toch.............
Zag pas een intrigerende documentaire over Nicola Tesla, de uitvinder van de generator en hydro-electriciteit, oa. Hij was een excentrieke genie die experimenteerde met draadloze stroomoverbrenging. Hij beweerde in staat te zijn hele continententen draadloos te kunnen verlichten. Later stortte hij zich op de ontwikkeling van massavenietigingswapens, met name 'de dodelijke straal'. In de documentaire werd beweerd dat het mysterieuze Tungusku-incident in 1908 mogelijk niet veroorzaakt is door een uiteengespatte komeet of meteoor, maar door een experiment van Tesla met zo'n dodelijke straal. Het schijnt dat na de dood van Tesla al zijn papieren in beslag zijn genomen door de CIA.
Klinkt ook als SF, maar er is een intrigerend verband met dat HAARP-verhaal. Afbeelding

Henk
Berichten: 175
Lid geworden op: 01-01-1981
Contacteer:

Re: (High Auroral Active Researsch Project) HAARP

Bericht door Henk » 06-11-2012 22:58

HAARP is trouwens een anagram van PRAHA, oftewel Praag. De connecties gaan veel verder dan je denkt.

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: (High Auroral Active Researsch Project) HAARP

Bericht door Gerard » 07-11-2012 00:24

Draadloze stroomoverbrenging, dat hebben we al heel lang in de natuur, we noemen het bliksem! Afbeelding

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: (High Auroral Active Researsch Project) HAARP

Bericht door Dick » 07-11-2012 23:04

Helaas kun je op bliksem geen apparaten laten draaien, dan gaat de boel naar de bliksem. Afbeelding

Vincent
Berichten: 2071
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: (High Auroral Active Researsch Project) HAARP

Bericht door Vincent » 09-11-2012 15:42

Dick1965 schreef:Vrijmetselaars .... Over die roemruchte Bilderburggroep doen al jaren geruchten de ronde, de leden ervan zouden in feite de wereld regeren, toe maar, Prins Bernhard behoorde ertoe, wel ja. Het komt op mij over als de reinste SF. Maar toch.............


Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er wel degelijk iets niet pluis is binnen deze kringen. Allerlei 'belangrijke' figuren zijn aangesloten bij de vrijmetselarij (een soort van enge religie), en alles wat ze daarbinnen bespreken is 'geheim'. De 'belangrijksten' (lees: directeuren van banken en multinationals, adellijken, geestelijken, superrijken, economen en belangrijke politici) ontmoeten elkaar vervolgens op de jaarlijkse, eveneens 'geheime' Bilderbergconferentie. Middeleeuwse toestanden dus. Terecht dat dit argwaan wekt. Afbeelding

Enkel, op internet mag iedereen schrijven wat hij/zij wil, waardoor argwaan vaak uitmondt in een bizarre cocktail van argwaan, angst, onzin en paranoia. Afbeelding

Zo, genoeg complottheorieën voor vandaag. Afbeelding

Edward
Berichten: 1856
Lid geworden op: 30-04-2010

Re: (High Auroral Active Researsch Project) HAARP

Bericht door Edward » 09-11-2012 22:59

sneeuwbal schreef:
Dick1965 schreef:Vrijmetselaars .... Over die roemruchte Bilderburggroep doen al jaren geruchten de ronde, de leden ervan zouden in feite de wereld regeren, toe maar, Prins Bernhard behoorde ertoe, wel ja. Het komt op mij over als de reinste SF. Maar toch.............


Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er wel degelijk iets niet pluis is binnen deze kringen. Allerlei 'belangrijke' figuren zijn aangesloten bij de vrijmetselarij (een soort van enge religie), en alles wat ze daarbinnen bespreken is 'geheim'. De 'belangrijksten' (lees: directeuren van banken en multinationals, adellijken, geestelijken, superrijken, economen en belangrijke politici) ontmoeten elkaar vervolgens op de jaarlijkse, eveneens 'geheime' Bilderbergconferentie. Middeleeuwse toestanden dus. Terecht dat dit argwaan wekt. Afbeelding

Enkel, op internet mag iedereen schrijven wat hij/zij wil, waardoor argwaan vaak uitmondt in een bizarre cocktail van argwaan, angst, onzin en paranoia. Afbeelding

Zo, genoeg complottheorieën voor vandaag. Afbeelding


We weten gewoon maar heel weinig van de wereld, doordat we 'in onszelf gevangen zitten'. Andere mensen voor de volledige 100% vertrouwen is onmogelijk.

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: (High Auroral Active Researsch Project) HAARP

Bericht door Dick » 10-11-2012 11:49

We gaan op de filosofische toer, als je andere mensen niet voor 100% kunt vertrouwen, kunnen andere mensen JOU ook niet volledig vertrouwen!?
Laatst gewijzigd door Dick op 09-04-2013 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten