Marokko, Tunesië of de Arabische Emiraten: in welk van de drie landen heeft de laagste luchtvochtigheidsgraad?

Alles wat betrekking heeft op het buitenlands weer. Tropische stormen, orkanen, etc.
Plaats reactie
Kalil
Berichten: 433
Lid geworden op: 03-11-2019

Marokko, Tunesië of de Arabische Emiraten: in welk van de drie landen heeft de laagste luchtvochtigheidsgraad?

Bericht door Kalil » 02-08-2022 21:52

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ga heel waarschijnlijk in oktober op vakantie naar een van de landen als Marokko, Tunesië of de Arabische Emiraten. We hebben wel graag dat de luchtvochtigheidsgraad niet te hoog ligt (liefst onder 50%). Heeft een van jullie een idee welke van de drie landen het beste is om op vakantie te gaan in de oktobermaand als het gaat om de luchtvochtigheidsgraad? Alvast bedankt.

Karel
Berichten: 3189
Lid geworden op: 31-07-1978

Re: Marokko, Tunesië of de Arabische Emiraten: in welk van de drie landen heeft de laagste luchtvochtigheidsgraad?

Bericht door Karel » 03-08-2022 10:32

Kalil schreef:
02-08-2022 21:52
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ga heel waarschijnlijk in oktober op vakantie naar een van de landen als Marokko, Tunesië of de Arabische Emiraten. We hebben wel graag dat de luchtvochtigheidsgraad niet te hoog ligt (liefst onder 50%). Heeft een van jullie een idee welke van de drie landen het beste is om op vakantie te gaan in de oktobermaand als het gaat om de luchtvochtigheidsgraad? Alvast bedankt.
Zeker een idee. Zelf reis ik naar deze landen in de maanden december en januari omdat niet alleen de luchtvochtigheidsgraad maar ook de temperatuur mij aanspreekt. De gevoelstemperatuur dus.
In oktober voldoen Marokko (Casablanca 73% en 25,5 grad), Tunesië (Tunis 71%, 25,3 grad) en de Arabische Emiraten (Dubai 54% , 36,3 grad) niet aan jouw eis van liefst onder 50% luchtvochtigheidsgraad. Dubai het meest , maar de combinatie luchtvochtigheid en temperatuur geeft een gevoelstemperatuur van boven de 40 graden.

Afbeelding


Plaats reactie