2010 vulkaan ijsland blauwe luchten?

Alles wat betrekking heeft op het buitenlands weer. Tropische stormen, orkanen, etc.
Plaats reactie
Peter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12-09-2019

2010 vulkaan ijsland blauwe luchten?

Bericht door Peter » 10-01-2020 14:35

Ik vond enkele bronnen op het Internet die spraken over 'blauwe heldere luchten' na de sluiting van het luchtruim in april 2010. Een aswolk uit die onuitspreekbare IJslandse vulkaan hinderde het vliegverkeer.
De dagen zonder vliegtuigen zouden een effect hebben gehad op de atmosfeer. Minder strepen en minder sluierbewolking.

Nu zijn die bronnen enigszins vaag. Ik vraag mij af of hier mensen zijn die hier iets meer over kunnen melden.
En als die observaties ondersteund kunnen worden met bronnen en of foto's dan zou dat helemaal mooi zijn.

Alvast bedankt!
Filmer bezig met documentaire over vliegtuigstrepen. (Géén Chemtrails!!!).

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: 2010 vulkaan ijsland blauwe luchten?

Bericht door Gerard » 16-04-2020 00:02

Peter schreef:
10-01-2020 14:35
Ik vond enkele bronnen op het Internet die spraken over 'blauwe heldere luchten' na de sluiting van het luchtruim in april 2010. Een aswolk uit die onuitspreekbare IJslandse vulkaan hinderde het vliegverkeer.
De dagen zonder vliegtuigen zouden een effect hebben gehad op de atmosfeer. Minder strepen en minder sluierbewolking.

Nu zijn die bronnen enigszins vaag. Ik vraag mij af of hier mensen zijn die hier iets meer over kunnen melden.
En als die observaties ondersteund kunnen worden met bronnen en of foto's dan zou dat helemaal mooi zijn.

Alvast bedankt!
Drie maanden geleden was het nog niet duidelijk dat dit nu weer actueel zou zijn. De blauwe luchten hebben we nu ook, te danken aan persistente hogedrukgebieden. Blijven ze zo goed bestaan doordat ze aan de randen niet versluierd worden met vliegtuigcirrus ofwel cirrus homogenitus of is het puur toeval. In een goed ontwikkeld hoog heb je overigens geen groeiende condensstrepen maar alleen snel oplossende. Mooie indicatie van de conditie van het hoog. Sterke luchtdaling zorgt voor opwarming van de lucht en zo verdamping van het condensspoor (en cirrus).

Plaats reactie