Wat te doen?

Alles wat betrekking heeft op het buitenlands weer. Tropische stormen, orkanen, etc.
John
Berichten: 7852
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Wat te doen?

Bericht door John » 18-06-2014 13:30

In elk geval gevonden site Jan Visser: Op Groenland is zondag een warmterecord voor de maand juni gevestigd. In Kangerlussuaq werd het namelijk 23,3º. Het record was volgens de Deense weerdienst 23,1º en dateerde van 10 juni 1988 en 27 juni 2002.

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Wat te doen?

Bericht door Gerben » 18-06-2014 14:43

Lichte, lokaal zowaar matige vorst vanochtend in het noorden van Noord-Europa! Op de berg Saana bij het "Finse Kilpisjärvi werd het -6,2º. In het dorp zelf, waar het op de nadering van een warmtefront begon te sneeuwen, bedroeg de minimumtemperatuur -2,6º. Maandagmiddag is het niet warmer geweest dan 2,6º. In Noord-Zweden rapporteerde Naimakka de afgelopen nacht -4,3, Latnivaara -4,6º en met -2,6º meldde Gällivare de laagste junitemperatuur sinds 1959. Koud hè!" Bron Jan Visser

Winter in Noord Europa.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Wat te doen?

Bericht door Oud-forumlid » 18-06-2014 14:59

Gerben schreef:
Remko schreef:Junirecord Groenland 23.1 -> 23.3° C.


Bron? Hoe lang is de meetreeks?


Ja, ra ra, wat zou een bron voor meteogegevens toch kunnen zijn :)
Inderdaad, Jan Visser had het ook. Of Christopher Burt.

"Winter in Noord Europa." - Inderdaad. Het lijkt de jaren 19tachtig wel. Of zomer 2012 (BTDT). It snows somewhere, thus disproving global warming, alleen is dit natuurlijk wel degelijk gewoon opwarming. Vastgelopen circulatiepatroon.
Wij al een paar dagen noordelijke stroming dus is het buitengewoon koud (etmaalgemiddelden gelijk aan nieuw-klimatologisch gemiddelde dus).
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 20-06-2014 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Wat te doen?

Bericht door Oud-forumlid » 18-06-2014 15:02

Tromsø had afgelopen dagen sneeuw tot op de begane grond. Hoe bijzonder is dat, zo half juni?
Nou, tegenwoordig is het vrijwel uniek. Maar dat is tegenwoordig.

Afbeelding

Ik ben er wellicht over drie weken, voor het eerst sinds januari 1991. Eens kijken of ze nu dan wel wat bos hebben, ipv alleen maar Tromsøpalmen (= berenklauw).
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 18-06-2014 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Wat te doen?

Bericht door Oud-forumlid » 18-06-2014 15:50

Oude junirecord neerslag Sioux Falls al met 38% overschreden, nog twaalf junidagen te gaan (vgl Boulder, sept vorig jaar).

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Wat te doen?

Bericht door Gerben » 18-06-2014 15:54

" Inderdaad. Het lijkt de jaren 19tachtig wel. Of zomer 2012 (BTDT). It snows somewhere, thus disproving global warming, alleen is dit natuurlijk wel degelijk gewoon opwarming. Vastgelopen circulatiepatroon.
Wij al een paar dagen noordelijke stroming dus is het buitengewoon koud (etmaalgemiddelden gelijk aan nieuw-klimatologisch gemiddelde dus)."

Schrijf ik dat het wintert in Noord Europa en dan begin jij over global warming! Is dat het enige waaraan jij kan denken?

"(etmaalgemiddelden gelijk aan nieuw-klimatologisch gemiddelde dus)."

dus dan warmt het niet op. Dat lijkt me enorm logisch.
Laatst gewijzigd door Gerben op 18-06-2014 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Wat te doen?

Bericht door Oud-forumlid » 18-06-2014 15:57

"Is dat het enige waaraan jij kan denken?" - Nee hoor. Maar ik denk er natuurlijk wel aan als dat een factor in een weerfenomeen is. Welke factor jij natuurlijk moest negeren, hè?

Wij al een paar dagen noordelijke stroming dus is het buitengewoon koud (etmaalgemiddelden gelijk aan nieuw-klimatologisch gemiddelde dus).

Je moest natuurlijk negeren dat noordwestelijke stromingen in ons land het meest zijn opgewarmd, hè? Daarom kom je weer met zo'n opmerking, hè?
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 20-06-2014 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Wat te doen?

Bericht door Oud-forumlid » 18-06-2014 15:59

Kijk, straks ben jij ook gewoon aan de beurt met de confrontatie: mazzel duurt niet eeuwig. En dan ga jij huilen dat niemand je gewaarschuwd heeft.
Wat ik nu doe is de revisionisten schoppen. En straks, als ze huilen dat ze nóóit gewaarschuwd zijn, schop ik ze nog een keer.
Als je niks wil leren kan je tenminste nog fungeren als mijn amusement.

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Wat te doen?

Bericht door Gerben » 18-06-2014 16:09

"Je moest natuurlijk negeren dat noordwestelijke stromingen in ons land het meest zijn opgewarmd, hè?"

Logisch toch als zuidelijke stromingen toenemen? Zuidelijke stromingen zullen niet opwarmen want er ligt geen water.

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Wat te doen?

Bericht door Gerben » 18-06-2014 16:19

"En dan ga jij huilen dat niemand je gewaarschuwd heeft.
Wat ik nu doe is de revisionisten schoppen. En straks, als ze huilen dat ze nóóit gewaarschuwd zijn, schop ik ze nog een keer.
Als je niks wil leren kan je tenminste nog fungeren als mijn amusement."

Jij schopt maar, je lacht maar, amuseer je maar. Ik warm er niet van op. In 2020 ga ik een schep kopen en dan mag jij de deathly spiral begraven.

Plaats reactie