Weerverslag vakantie Californië april 2014

Alles wat betrekking heeft op het buitenlands weer. Tropische stormen, orkanen, etc.
Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Nog meer weerboekjes...

Bericht door Dick » 29-04-2014 20:35

....diezelfde zondag in een grote boekhandel in studentenstad Berkely. Toch al gauw een plank van twee of drie strekkende voeten vol. Onmiddellijk keuzestress, ik moet alles meeslepen in mijn koffers terug naar Nederland. Dan maar een boek over weerextremen in 'The West', dat zijn de staten ten westen van de 110e lengtegraad. In 2005 kocht ik een vergelijkbaar boek in Arizona. Heerlijk leesvoer!

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Er broedt iets ..........:-)).

Bericht door Dick » 29-04-2014 21:18

.......materiaal voor de nieuwe column in de nieuwsbrief wellicht. Het zal in ieder geval over 'de' mist gaan en de 'stratusmakers'. En over alle samenhangen, op micro- en macroniveau, tussen geologie, landschap, weer, klimaat, zee- en luchtstromen en vegetatie. Bijzonder interessant en erg ingewikkeld. Hoop dat ik uit die brei van gegevens, waarnemingen en belevenissen een doordacht stukje kan brouwen. Het zal vooral lastig worden binnen de perken te blijven. Verder is het afwachten wat de jetlag de komende dagen gaat 'aanrichten'. Na mijn vorige vakanties in de USA, 2005 en '06, had ik nog een paar dagen vrij om bij te komen en toch viel het niet mee. Nu ga ik morgen al werken, voor het eerst van mijn leven op 30 april. En ik verwacht in de avonden tot het weekeinde niet veel puf te hebben.
Laatst gewijzigd door Dick op 29-04-2014 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie