Jaaroverzicht 2014 Rotterdam (Terbregge)

Stuur hier je dagelijkse waarnemingen in. Korte one-liners, een uitgebreid weerverslag of ook je jaaroverzicht.
Dit forum is niet bedoeld voor discussie over metingen verrichten en/of Sylphide.
Plaats reactie
Edward
Berichten: 1856
Lid geworden op: 30-04-2010

Jaaroverzicht 2014 Rotterdam (Terbregge)

Bericht door Edward » 03-01-2015 14:41

Ik heb een jaaroverzicht samengesteld van mijn waarnemingen over 2014. Bekijk het op volledige breedte. De temperatuur en windwaarnemingen komen van de Davis met etmalen van 00-24 UTC, de regenmeteraftappingen (vanaf juni met Hellmann) zijn over 22-22 uur lokale tijd gedaan en de neerslagsoorten zijn over 00-24 uur lokale tijd waargenomen (door deze verschillen in etmalen zijn er soms dagen met regen die geen neerslag hebben of andersom). Sneeuwdek is genoteerd indien het er om 6 of 18 UTC lag (betreft natuurlijk alleen afgelopen weekend). Het gemiddelde van 12 maandtemperaturen was 12,275 graden. Het aantal zonuren is berekend met een experimentele (deels zelf ontwikkelde) methode die nog verbetering nodig heeft.



Tabel 1:
Afbeelding
Tabel 2:
Afbeelding
Tabel 3:
Afbeelding

Tot slot zeg ik dat live metingen te vinden zijn onder het Sylphide project, vanaf 1 oktober 2014, inmiddels met 3 maanden archief dus en opbouwend. Link:
Sylpide pagina
En live Sylphide
Laatst gewijzigd door Edward op 03-01-2015 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie