Update gegevens logboekweer.nl >> t.e.m. 25 augustus

Stuur hier je dagelijkse waarnemingen in. Korte one-liners, een uitgebreid weerverslag of ook je jaaroverzicht.
Dit forum is niet bedoeld voor discussie over metingen verrichten en/of Sylphide.
Bart
Berichten: 197
Lid geworden op: 31-12-2010
Contacteer:

Update gegevens logboekweer.nl >> t.e.m. 25 augustus

Bericht door Bart » 21-05-2013 15:51

De uitgebreide weergegevens op Logboekweer.nl hebben vanaf vandaag een nieuwe indeling. de gegevens staan nu in overzichten per maand, zie voorbeeld. Dat is sneller te downloaden, en makkelijker te onderhouden. Via links op de pagina kun je snel doorbladeren naar een volgende maand of een volgend jaar. Bovendien kun je doorklikken naar een ander weerstation, door een punt aan te klikken op de kaart rechtsboven.

De website zelf (html pagina's) is ook dringend aan herziening toe, dat is de volgende stap.

Afbeelding

Kijk eens rond!!

Bart Vreeken

http://www.logboekweer.nl/maand/DeBilt_Mei_2013.pdf
Laatst gewijzigd door Bart op 26-08-2013 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Bart
Berichten: 197
Lid geworden op: 31-12-2010
Contacteer:

Update Logboekweer.nl tot en met 26 mei

Bericht door Bart » 27-05-2013 18:25

Vandaag een update tot en met 26 mei. Met o.a. 'regen en sneeuw' in Lelystad en Stavoren op 23 mei, tenminste zo staat het in de uurgegevens geregistreerd. Uit de omschrijving:

S = Sneeuw 0=niet voorgekomen, 1=wel voorgekomen in het voorgaande uur en/of tijdens de waarneming /

Het is me onduidelijk waar precies de afgrenzing ligt tussen sneeuw, korrelsneeuw, korrelhagel en hagel. Een korrelsneeuwbui (korrelhagel?) hebben we in Abcoude ook meerdere keren gehad. Dat kan natuurlijk bij hogere temperaturen dan echte sneeuw. Maar het blijft bijzonder voor eind mei...!

http://www.logboekweer.nl/maand/Stavoren_Mei_2013.pdf

Bart
Berichten: 197
Lid geworden op: 31-12-2010
Contacteer:

Re: Update gegevens logboekweer.nl >> t.e.m. 25 augustus

Bericht door Bart » 03-06-2013 17:15

De gegevens op logboekweer.nl zijn bijgewerkt tot en met 2 juni.
Door aanpassingen in het gebruikte programma lukt het om nu wekelijks een update te maken. Meestal is dat op maandag. Ook de langjarige overzichten van de temperatuur en het neerslagoverschot zijn bijgewerkt.
http://www.logboekweer.nl/maand/DeBilt_Juni_2013.pdf

De kaarten met het neerslagoverschot verschijnen meestal op zaterdag of zondag. De kaarten met de berekende temperatuursom verschijnen ook op zaterdag, maar alleen in het voorjaar. De serie is nu afgesloten. Op de valreep heeft Arcen de hoogste temperatuursom gekregen, het station is daarmee Westdorpe voorbij gegaan.
Laatst gewijzigd door Bart op 03-06-2013 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Ted
Berichten: 4023
Lid geworden op: 31-03-1984

Bericht door Ted » 03-06-2013 22:59

.
Laatst gewijzigd door Ted op 15-02-2021 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Bart
Berichten: 197
Lid geworden op: 31-12-2010
Contacteer:

Re: Update gegevens logboekweer.nl >> t.e.m. 25 augustus

Bericht door Bart » 11-06-2013 09:43

Vul hier je reactie in...
Ted schreef:
Bij jou werkte het al goed en het wordt steeds leuker en makkelijker.


Dank voor je compliment, Ted!

Het maken van de site gaat ook bij mij met veel trial and error, en er gaat ontzettend veel tijd in zitten. Het maken van de grafische overzichten in PDF heb ik nu wel in mijn vingers (je wilt niet weten op wat voor archaische manier dat tot stand komt), maar HTML en CSS hebben nog veel geheimen voor mij en leveren soms een onverwacht resultaat. Gelukkig ga ik daar volgende maand hulp bij krijgen.

Ik kan me voorstellen dat het omzetten van het VWK forum ook ontzettend veel werk was, je kunt er alleen maar veel waardering voor hebben dat mensen zich daar zo voor inzetten...

Opbouwende kritiek en suggesties voor Logboekweer zijn altijd welkom!

vriendelijke groeten
Bart

Bart
Berichten: 197
Lid geworden op: 31-12-2010
Contacteer:

Re: Update gegevens logboekweer.nl >> t.e.m. 25 augustus

Bericht door Bart » 11-06-2013 09:58

Gisteravond een update geplaatst met de gegevens tot en met zondag 9 juni.
Afgelopen week was er aldoor wind uit noordelijke richtingen, met kleine variaties. Zie bijvoorbeeld Leeuwarden

http://www.logboekweer.nl/maand/Leeuwarden_Juni_2013.pdf

Tip: klik op het kaartje bovenaan de PDF voor dezelfde periode op een ander weerstation.

Ik heb ook de maandoverzichten van mei herzien, er ontbraken nog wat meetwaardes in de minimum- en maximumtemperaturen...

vriendelijke groeten

Bart



Op de pagina van Nieuw Beerta bleeken verkeerde links te staan (altijd weer die spaties), dit is hersteld.

Bart
Berichten: 197
Lid geworden op: 31-12-2010
Contacteer:

Re: Update gegevens logboekweer.nl >> t.e.m. 25 augustus

Bericht door Bart » 17-06-2013 17:26

De uurgegevens van alle stations zijn bijgewerkt tot en met zondag 16 juni.

De neerslagoverzichten waren vorige week al bijgewerkt. Ik probeer de informatie nog wat te verbeteren (legenda, paar foutjes en bugs eruit).

Bart
Berichten: 197
Lid geworden op: 31-12-2010
Contacteer:

Re: Update gegevens logboekweer.nl >> t.e.m. 25 augustus

Bericht door Bart » 24-06-2013 15:52

Vandaag op logboekweer.nl een update geplaatst met alle gegevens tot en met 23 juni.

Met de hoge temperaturen op 18 en 19 juni, zonder dat de records in gevaar kwamen.
En met de onweersbuien van 19 en 20 juni, waarvan de zwaarste exemplaren zich helaas tussen de KNMI stations ophielden (in drenthe tot 90 mm).

Inmiddels staan er ook maandoverzichten van 2009 op de website, maar omdat zich soms problemen voordoen met de grafische weergave (een deel van de gegevens is dan verschoven) is de rest nog niet geplaatst. Ik heb de bug nog niet gevonden. Ook bij de latere gegevens (met name 2010) kan dit een enkele keer voorkomen.

Bart
Berichten: 197
Lid geworden op: 31-12-2010
Contacteer:

Re: Update gegevens logboekweer.nl >> t.e.m. 25 augustus

Bericht door Bart » 02-07-2013 12:58

Vandaag een update van alle gegevens tot en met 30 juni.

Ook de link vanaf de homepage naar weerstation Den Helder hersteld, die bleek niet goed te zijn.

En natuurlijk aandacht voor de dreigende sluiting van de weerstations Lauwersoog, Nieuw Beerta, Arcen en Wilhelminadorp. Ik heb de petitie tegen de sluiting van Nieuw Beerta getekend (en vond mezelf terug tussen de prominenten...!)

Bart
Berichten: 197
Lid geworden op: 31-12-2010
Contacteer:

Re: Update gegevens logboekweer.nl >> t.e.m. 25 augustus

Bericht door Bart » 23-07-2013 11:15

Logboekweer is weer helemaal bij. Vandaag een update van alle gegevens tot en met 21 juli.

Het bijwerken gaat niet automatisch; in de vakantieperiode zijn er daarom minder vaak updates.
Het ziet er naar uit dat er voor de Bilt eindelijk weer eens een hittegolf opgetekend kan gaan worden, de eerste sinds 2006. Zie langjarig temperatuuroverzicht van De Bilt. Het programma plaatst de 'H' van hittegolf op de warmste dag. Dat kan pas als de hittegolf afgelopen is, dus als de temperatuur onder de 25 graden blijft.

Plaats reactie