Extreem weer gedurende de zomer van 2023!!

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Albert
Berichten: 133
Lid geworden op: 17-01-2020

Extreem weer gedurende de zomer van 2023!!

Bericht door Albert » 09-07-2023 01:53

Schoonoord 09 juli 2023,

Afgelopen week beleefde Nederland de storm Poly. Veel over geschreven en ook veel over gezegd.
Ikzelf was op dat moment in Berlijn en ben net terug van een weekje aldaar.
Vanavond zie ik plots op mijn scherm dat het nu alweer code oranje is.... al snel opgeschaald dus. In Berlijn zei ik dit al de avond voor de opschaling tegen mijn vriend. Het wordt een code oranje!! Niet te weten dat het zelfs een code rood zou worden.
Nu heb ik het idee dat het van oranje naar ROOD gaat worden. Al is het dan beperkt voor wat betreft het oosten. Drenthe en Groningen zullen alsnog oranje ingekleurd gaan worden. Alle ingrediënten zijn hiervoor aanwezig.
Zondag 09 juli 2023 wordt opnieuw een spannende weer dag. In alle opzichten.

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Extreem weer gedurende de zomer van 2023!!

Bericht door Dick » 09-07-2023 08:52

Tja, mijn vriend komt vanmiddag terug uit Madrid. Daar was het de hele week rond 33 C, wel droge hitte. Vanaf morgen wordt het 38 C en dat is net iets tè. Hij komt dus net op tijd terug. Ik hoop dat de onweersbuien meevallen. Het is heel akelig vliegen onder dat soort omstandigheden. Zelf ben ik blij dat de grootste hitte hier in het weekend valt, werken onder tropische omstandigheden is niet te doen, zelfs niet met een 'tropenrooster'.

Albert
Berichten: 133
Lid geworden op: 17-01-2020

Re: Extreem weer gedurende de zomer van 2023!!

Bericht door Albert » 09-07-2023 16:48

En inderdaad. Zojuist nu ook code oranje in Drenthe en Groningen. Zoals ik al voorspeld had in eerder geplaatst bericht. Code rood is uitgebleven.

Plaats reactie