Hele natte sneeuw in Luyksgestel

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Marcel
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-09-2022
Contacteer:

Hele natte sneeuw in Luyksgestel

Bericht door Marcel » 07-03-2023 09:32

Vandaag 6.4mm in de pluviometer.
Dalende temperatuur, actueel 2.8C

John
Berichten: 7852
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Hele natte sneeuw in Luyksgestel

Bericht door John » 07-03-2023 22:50

Ik vind het nog steeds bijzonder de geleidelijke overgang van regen naar sneeuwregen naar sneeuwregen met natte sneeuw naar natte sneeuw naar droge sneeuw.
Waarbij het kwik daalt naar net onder nul graden.

Sprookjesachtig vind ik een vorstige situatie waarbij eerst ijzel valt, dan geleidelijk vermengd met ijsregen, dan overgang naar puur ijsregen, dan ijsregen met ijssneeuw, dan ijssneeuw met sneeuw om tenslotte geheel over te gaan in droge, luchtige sneeuwval.

Pieter
Berichten: 3043
Lid geworden op: 31-12-2008

Re: Hele natte sneeuw in Luyksgestel

Bericht door Pieter » 08-03-2023 21:31

Hier viel gistermiddag een bui die begon als regen overging in hagel en vervolgens natte sneeuw met grote vlokken en daarna sneeuw die bleef liggen. ,Daarna kwam de zon door de sneeuwval heen, een mooi gezicht waarvan ik foto,s gemaakt heb. alleen de sneeuwboog ontbrak nog .

Pieter
Berichten: 3043
Lid geworden op: 31-12-2008

Re: Hele natte sneeuw in Luyksgestel

Bericht door Pieter » 08-03-2023 21:37

Hier viel gistermiddag een bui die begon als regen overging in hagel en vervolgens natte sneeuw met grote vlokken en daarna sneeuw die bleef liggen. ,Daarna kwam de zon door de sneeuwval heen, een mooi gezicht waarvan ik foto,s gemaakt heb. alleen de sneeuwboog ontbrak nog .

Plaats reactie