Zomer 2022

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Pieter
Berichten: 3043
Lid geworden op: 31-12-2008

Re: Zomer 2022

Bericht door Pieter » 18-08-2022 22:17

Ik weet dat velen in dit forum het niet met mij eens zullen zijn , maar ik geniet iedere dag van het mooie zomerweer ,Bij het buitenwerk soms best warm maar met water, zonnebrand en ijsjes komen we de dag wel door, s,ochtends vroeg al op de fiets in t shirt en korte broek of s,avonds nog heerlijk in de tuin zitten het voelt meer ontspannen Natuurlijk zie ik ook de grasvelden verdrogen en de blaadjes van de bomen vallen zo,n regendag als gisteren is ook best nodig ,We kunnen de hele herfst en winter nog binnen zitten Vroeg donker ,guur , winderig en koud buiten Mokken dat het altijd regent in Nederland en dan wensen dat het weer zomer was.

Ted
Berichten: 4013
Lid geworden op: 31-03-1984

Bericht door Ted » 18-08-2022 22:29

.
Laatst gewijzigd door Ted op 21-08-2022 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Ko
Berichten: 5914
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Zomer 2022

Bericht door Ko » 19-08-2022 09:48

Pieter schreef:
18-08-2022 22:17
Ik weet dat velen in dit forum het niet met mij eens zullen zijn , maar ik geniet iedere dag van het mooie zomerweer ,Bij het buitenwerk soms best warm maar met water, zonnebrand en ijsjes komen we de dag wel door, s,ochtends vroeg al op de fiets in t shirt en korte broek of s,avonds nog heerlijk in de tuin zitten het voelt meer ontspannen Natuurlijk zie ik ook de grasvelden verdrogen en de blaadjes van de bomen vallen zo,n regendag als gisteren is ook best nodig ,We kunnen de hele herfst en winter nog binnen zitten Vroeg donker ,guur , winderig en koud buiten Mokken dat het altijd regent in Nederland en dan wensen dat het weer zomer was.
Nu zit ik ook elke dag zoveel mogelijk binnen omdat je met die warmte en hitte niet normaal buiten kan komen. Dus wat dat betreft is er geen verschil tussen zomer en winter. Ben het inderdaad niet met je eens. :mrgreen:

Zoals jij in de zomer sta sta ik in de winter. Als iedereen verlangt naar de lente in februari, zeker na een pittige vrieswinter, mag dat van mij ook nog in het voorjaar voortduren met een lange nawinter. Maanden als januari dit jaar met veel mist en somberheid mag elke winter komen en kan daar geen genoeg van krijgen. Ook uiteraard niet van vele regens, alle seizoenen het hele jaar door. Zoals het dus vroeger vaak was.

Nu we vooral in het zuiden in een steppeklimaat zijn terecht gekomen sinds 2018 gaat het alleen maar verder averechts en bergafwaarts de verkeerde kant op. Zeker als ook de winters met droogte mee mochten gaan doen. Van het Hollandse klimaat blijft niks meer over. Hopelijk draait het nog bij maar heb er een hard hoofd in.

Misschien als er weer een El Nino komt dat het verdroogde steppeklimaat langere tijd verdwijnt en het weer wat vaker regent. Tot die tijd staafjes de lucht in net als in China, om regen uit te lokken kan nog een optie zijn.
De winters waren mooi, heel vroeger.

John
Berichten: 7852
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Zomer 2022

Bericht door John » 19-08-2022 11:28

Pieter schreef:
18-08-2022 22:17
We kunnen de hele herfst en winter nog binnen zitten Vroeg donker ,guur , winderig en koud buiten Mokken dat het altijd regent in Nederland en dan wensen dat het weer zomer was.
We?

Ik zit de hele herfst en winter niet binnen.

Winderig, guur, koud, zijn oude termen, Pieter.

Ook het herfst- en winterklimaat is veranderd: droger, rustiger, zachter en zonniger.

Pieter
Berichten: 3043
Lid geworden op: 31-12-2008

Re: Zomer 2022

Bericht door Pieter » 19-08-2022 12:48

Het is best leuk om te zien dat VWK leden met een gezamelijke weerinteresse het weer toch anders ervaren , De een kan genieten van zon en warmte terwijl de ander meer geniet van fris weer met mist en regen .of van een zware storm, de spanning loopt voor de meeste wel op als er een onweersbui nadert of als in de winter er vorst en sneeuw verwacht wordt .Al moet ik zeggen dat deze opwinding door je omgeving niet echt begrepen of gewaardeert wordt Als ik om 4 uur s,nachts voor het raam ga staan om het onweer te volgen vind mijn vrouw dat irritant. maar ook dat went .

Sebastiaan
Berichten: 12244
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Zomer 2022

Bericht door Sebastiaan » 19-08-2022 12:50

Pieter schreef:
19-08-2022 12:48
Het is best leuk om te zien dat VWK leden met een gezamelijke weerinteresse het weer toch anders ervaren , De een kan genieten van zon en warmte terwijl de ander meer geniet van fris weer met mist en regen .of van een zware storm, de spanning loopt voor de meeste wel op als er een onweersbui nadert of als in de winter er vorst en sneeuw verwacht wordt .Al moet ik zeggen dat deze opwinding door je omgeving niet echt begrepen of gewaardeert wordt Als ik om 4 uur s,nachts voor het raam ga staan om het onweer te volgen vind mijn vrouw dat irritant. maar ook dat went .
Fijn dat je aan je vrouw went :lol:

Met een dauwpunt van 18c is het verre van aangenaam.

Sebastiaan
Berichten: 12244
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Zomer 2022

Bericht door Sebastiaan » 19-08-2022 13:15

Fascinerend.

Vrijwel nergens regen in NL. Om 12.45u was er ook niets te zien op de radar voor deze regio. Plotseling ontstaat een plensbui die van zuidwest - noordoost trekt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ko
Berichten: 5914
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Zomer 2022

Bericht door Ko » 19-08-2022 13:38

Op werklocatie Terheijden hier zojuist een buitje. Weet bijna wel zeker dat dat in Breda niet zal zijn. :lol:
De winters waren mooi, heel vroeger.

Sebastiaan
Berichten: 12244
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Zomer 2022

Bericht door Sebastiaan » 19-08-2022 15:50

Loodzware condities. Dauwpunt 18c. Zeer vochtige lucht.
Morgen eindelijk daarvan verlost. Dinsdag terugkeer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Pieter
Berichten: 3043
Lid geworden op: 31-12-2008

Re: Zomer 2022

Bericht door Pieter » 19-08-2022 15:58

Station Hupsel in de achterhoek beleeft vandaag de 12e dag van de hittegolf met ruim 26 C<, oe lang gaat dit nog door ?

Plaats reactie