'Oant moarn': weerman Piet Paulusma 35 jaar in het vak

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Jurgen
Berichten: 305
Lid geworden op: 31-12-1989

Re: 'Oant moarn': weerman Piet Paulusma 35 jaar in het vak

Bericht door Jurgen » 10-12-2020 07:25

Piet Paulusma vind ik altijd wat clownesk overkomen. En hij zit er heel vaak naast met zijn verwachtingen. ..

Nee, dat was Jan Pelleboer veel beter. Altijd prettig om naar te luisteren en hij was een goed weerman. Hij wist het op een grappige manier naar het publiek te brengen.

En Hans de Jong staat bij mij nog altijd nummer 1 van de beste weermannen ooit. Een icoon in de meteowereld!

John
Berichten: 2612
Lid geworden op: 31-12-1985

Re: 'Oant moarn': weerman Piet Paulusma 35 jaar in het vak

Bericht door John » 10-12-2020 08:42

Jurgen schreef:
10-12-2020 07:25
Piet Paulusma vind ik altijd wat clownesk overkomen. En hij zit er heel vaak naast met zijn verwachtingen. ..

Nee, dat was Jan Pelleboer veel beter. Altijd prettig om naar te luisteren en hij was een goed weerman. Hij wist het op een grappige manier naar het publiek te brengen.

En Hans de Jong staat bij mij nog altijd nummer 1 van de beste weermannen ooit. Een icoon in de meteowereld!
Mee eens, maar in België stak Armand Pien daar nog boven uit.

John
Berichten: 7868
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: 'Oant moarn': weerman Piet Paulusma 35 jaar in het vak

Bericht door John » 10-12-2020 09:07

Armand Pien,

Fantastisch. Ik zie hem nog staan met zijn vetkrijtje ter plekke de weerkaart intekenend. Ook al aandacht leggend op de straalstroom toentertijd.

Hans de Jong luisterde ik altijd graag tijden het programma Hier en Nu van de NCRV radio. De dialogen tussen Hans de Jong en Elleke van Doorn vond ik het prettigst. Zij was een presentatrice die goed luisterde en aanvullende opmerkingen of vragen stelde. Met andere woorden zij nam de weerman serieus. Dat kon je niet automatisch van elke presentator zeggen, ook nu niet.

Karel
Berichten: 3189
Lid geworden op: 31-07-1978

Re: 'Oant moarn': weerman Piet Paulusma 35 jaar in het vak

Bericht door Karel » 10-12-2020 09:20

Volg het weer op de TV sinds de komst van de internetinfo niet meer. Volgde altijd Armand Pien met zijn straalstroomkaartjes enkele dagen vooruit. Was ook niet altijd succesvol.
Kijk nu toevallig meer naar Piet Paulusma zo even voor het nieuws van 6 uur. Karakteristiek zijn de buitjes of buien in de verwachting. Hij houdt verder de hoop op een elfstedentocht levend!

Sebastiaan
Berichten: 12295
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: 'Oant moarn': weerman Piet Paulusma 35 jaar in het vak

Bericht door Sebastiaan » 10-12-2020 09:26

Jurgen schreef:
10-12-2020 07:25
Piet Paulusma vind ik altijd wat clownesk overkomen. En hij zit er heel vaak naast met zijn verwachtingen. ..

Nee, dat was Jan Pelleboer veel beter. Altijd prettig om naar te luisteren en hij was een goed weerman. Hij wist het op een grappige manier naar het publiek te brengen.

En Hans de Jong staat bij mij nog altijd nummer 1 van de beste weermannen ooit. Een icoon in de meteowereld!
Ik vond John Bernard erg goed. Nu R vd Berg.

Plaats reactie