.

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Herfst 2020

Bericht door Gerben » 27-09-2020 12:15

Zaterdagochtend nog zat dhr de Wijs er met 3 graden perfect op. MOS ging voor 5 a 6 graden

Pieter
Berichten: 3052
Lid geworden op: 31-12-2008

Re: Herfst 2020

Bericht door Pieter » 27-09-2020 12:37

Nog bedankt Koos, 's nachts is het koeler en verdampt het regenwater niet zo snel. Hopelijk snapt Gerben het nu ook.

Sebastiaan
Berichten: 12285
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Herfst 2020

Bericht door Sebastiaan » 27-09-2020 13:12

Even een upload. Mooie, vrij bijzondere setting.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Koos
Berichten: 1024
Lid geworden op: 16-11-2012
Contacteer:

Re: Een opmerkelijke temperatuurverdeling morgen

Bericht door Koos » 27-09-2020 15:05

Gerben schreef:
27-09-2020 12:12


Dat heb ik de afgelopen maanden regelmatig waargenomen dat Adrie en de Wijs dat beter doen. Ook de regio. Jaren ervoor weet ik niet want toen kende ik MOS nog niet.
Waar kan ik de dagelijkse regionale verwachtingen vinden van de Wijs en van Adrie?

Koos
Berichten: 1024
Lid geworden op: 16-11-2012
Contacteer:

Re: Herfst 2020

Bericht door Koos » 27-09-2020 15:16

Ko schreef:
27-09-2020 10:47
Ik raak helemaal in mineur van dat weer. Alleen maar nachtregen en gister overdag bijna een volle dag die saaie zon. En vandaag overdag zal ook geen regen geven. Wat een saai klimaat is het geworden! Geen eens zin om te kijken wat ik gemist heb al die nachten. Enige waar ik van kon genieten waren vrijdag namiddag de kleine buitjes, verder was het plezier dit weekend nul. Had me deze dagen totaal anders voorgesteld. Dat het een beetje zou tegenvallen hoort bij midden Brabant maar dat het zo erg zou zijn .........! :shock:
Gisteren scheen de zon in jouw omgeving rond 50% van de mogelijke zonneschijnduur. Dat is iets anders dan bijna een volle dag. Een aantal stations gaf 5,5 zonuren aan en dat is bij jou echt niet anders geweest.
Zal er ooit een moment komen waarop je iets anders schrijft dan dit soort berichten Ko. Onlangs hebben we daar een klachtengedeelte voor geopend. Daar kan het beter. Dat was ook de bedoeling. Het stoort mij erg. Omdat het dagelijks meerdere malen, te pas en te onpas gebeurt en nooit afgewisseld wordt door andere berichten. Daar wordt het forum zeker niet aantrekkelijker door. En zal ook niet een aanleiding zijn voor andere weergeïnteresseerden om hier iets te plaatsen.
Je raakt in mineur van droogte, dan valt er regen, maar dan raak je in mineur van het feit dat de regen in de nacht valt. Dan raak je in mineur van de eeuwigdurende zonneschijn, terwijl deze vanaf nu steeds vaker verstek laat gaan. Al deze zaken weten we nu wel en hoef je niet te herhalen.
Gooi er eens een positief, andersoortig bericht tussendoor.

Ko
Berichten: 5930
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Herfst 2020

Bericht door Ko » 27-09-2020 15:39

Koos, ik zou graag positiever willen schrijven alleen dat laat het weer (nog) niet toe. :lol: Een flauw schijnende zon reken ik ook mee dus ja vrijwel de hele dag gister. Gisterochtend hele ochtend blauwe onbewolkte luchten. Ik heb niks aan cijfers hier vlak in de buurt die in jouw ogen misschien iets anders suggereren. Zelfs hier in Breda is al een groot verschil tussen west en oostelijk.

Ik zit grotendeels niet voor niets in m'n verlengde zomerslaap. Kun je nagaan hoe erg het is voor mij. Alles wat tegen kan zitten zit tegen. Ik heb nog nooit zulke jaren meegemaakt als nu, nog nooit zoveel extreem veel zon sinds april. Geen enkel ander jaar zes maanden lang boven 200 uren. Die wekenlange extreme warmte er nog bij, en ook nog in combi met die maandenlange extreme droogte, ja dan word ik af en toe weleens een beetje chaggie. Helemaal dat, als het dan ooit eens regent, dat 's nachts gebeurt. Verder zal ik zwijgen.
Laatst gewijzigd door Ko op 27-09-2020 16:27, 5 keer totaal gewijzigd.
Op naar een koel, nat en somber zomerseizoen.

Hans
Berichten: 1734
Lid geworden op: 31-12-1997

Re: Herfst 2020

Bericht door Hans » 27-09-2020 16:01

Ik vind het vandaag lekker herfstig weer met bewolkte luchten en momenteel is het 13.7 graden.
Verwarming lekker aan en in afwachting of het nog wat gaat (mot)regenen uit het NO.
Stelt tot nu toe weinig of niets voor..
Vanavond mogelijk wat meer kans daarop als een frontje nadert en in de buurt blijft zwabberen..

Hans
Berichten: 1734
Lid geworden op: 31-12-1997

Re: Herfst 2020

Bericht door Hans » 27-09-2020 16:04

En genoten van mooie sneeuwfoto's in de Alpen alwaar ze een echte "Wettersturz" meegemaakt hebben vanaf vrijdag..Het weer is zo veelzijdig...
Er is altijd wel wat te zien....

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Herfst 2020

Bericht door Gerben » 27-09-2020 16:57

Pieter schreef:
27-09-2020 12:37
Nog bedankt Koos, s,nachts iks het koeler en verdampt het regenwater niet zo snel Hopelijk snapt Gerben het nu ook
Voor minder verdamping ga ik voor maanuren ipv zonuren : )
Gruwelijk eigenwijs die Koos en leert anderen verkeerde dingen

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Herfst 2020

Bericht door Gerben » 27-09-2020 16:59

Ko schreef:
27-09-2020 15:39
Koos, ik zou graag positiever willen schrijven alleen dat laat het weer (nog) niet toe. :lol: Een flauw schijnende zon reken ik ook mee dus ja vrijwel de hele dag gister. Gisterochtend hele ochtend blauwe onbewolkte luchten. Ik heb niks aan cijfers hier vlak in de buurt die in jouw ogen misschien iets anders suggereren. Zelfs hier in Breda is al een groot verschil tussen west en oostelijk.

Ik zit grotendeels niet voor niets in m'n verlengde zomerslaap. Kun je nagaan hoe erg het is voor mij. Alles wat tegen kan zitten zit tegen. Ik heb nog nooit zulke jaren meegemaakt als nu, nog nooit zoveel extreem veel zon sinds april. Geen enkel ander jaar zes maanden lang boven 200 uren. Die wekenlange extreme warmte er nog bij, en ook nog in combi met die maandenlange extreme droogte, ja dan word ik af en toe weleens een beetje chaggie. Helemaal dat, als het dan ooit eens regent, dat 's nachts gebeurt. Verder zal ik zwijgen.
Ik vind dat klagen juist leuk! Laatst was je tevreden met 11 mm of zo terwijl je dicht bij heel veel meer zat. Dan snap ik eigenlijk niet waarom je niet klaagt.

Plaats reactie