Neerslagtekorten2020

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Daniël
Berichten: 1480
Lid geworden op: 31-12-1999

Re: Neerslagtekorten2020

Bericht door Daniël » 24-09-2020 19:16

Enorme droogte in Duitsland, volgens weer.nl op "Droogtelijn pal over Nederland".

Ko
Berichten: 5930
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Neerslagtekorten2020

Bericht door Ko » 24-09-2020 21:01

Klopt helemaal in dat verhaal, zuidelijk Nederland een tekort van enkele honderden millimeters. En het gaat nog steeds maar door. Die kleine trut beetjes nu helpen geen donder.

De hoeveelheden hier voor komende dagen zijn al naar beneden bijgesteld. Dat wat er valt is minder dan er geschetst werd. Zo sukkelen we voort en blijft 2020 voorlopig bovenaan horend tot de droogste jaren.
Op naar een koel, nat en somber zomerseizoen.

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Neerslagtekorten2020

Bericht door Gerben » 24-09-2020 21:03

Ko schreef:
24-09-2020 21:01
Klopt helemaal in dat verhaal, zuidelijk Nederland een tekort van enkele honderden millimeters. En het gaat nog steeds maar door. Die kleine trut beetjes nu helpen geen donder.

De hoeveelheden hier voor komende dagen zijn al naar beneden bijgesteld. Dat wat er valt is minder dan er geschetst werd. Zo sukkelen we voort en blijft 2020 voorlopig bovenaan horend tot de droogste jaren.
Hier regent het al een half uurtje flink door en het gaat voorlopig nog verder. Vannacht ook veel regen gevallen. Hier niet droog. Alleen een virtueel tekort

Koos
Berichten: 1024
Lid geworden op: 16-11-2012
Contacteer:

Hoezo?

Bericht door Koos » 24-09-2020 22:35

Ko schreef:
24-09-2020 21:01
Zo sukkelen we voort en blijft 2020 voorlopig bovenaan horend tot de droogste jaren.
Je moet wel met een erg sterke onderbouwing komen om deze cijfers te weerleggen. T/m augustus verloopt 2020 geheel normaal voor wat betreft de neerslag.
Je zou ook even kunnen inzoomen op Brabant, dan zie je verrassende resultaten. Ik heb de gegevens, maar laat het graag aan jou over.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Neerslagtekorten2020

Bericht door Gerben » 24-09-2020 22:58

Waarom kan jij niet geloven dat het meer dan lokaal in Brabant heel droog is? Die paar vierkante meter die jij met de Brabantse stations waarneemt....
Volgens mij ook bij John uit Oss nog steeds heel droog.
Overal stofwolken als tractoren hier over het land rijden! Dat heeft volgens mij met droogte te maken. Je moet jezelf eens leren verplaatsen in andere mensen/situaties. En als het in Groningen niet droog is dan wil dat niet zeggen dat het elders ook niet droog is. Zie plaatje knmi. Dat klopt zo ongeveer wel

Afbeelding

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Neerslagtekorten2020

Bericht door Gerben » 24-09-2020 23:26

Bij Reinier op twitter. En dan zit jij hier te verkondigen dat het in Brabant niet droog is omdat er in 4 weerstations (4m2) in Brabant een ongeveer normale neerslaghoeveelheid is gevallen. Dus hier lokaal droger dan 2018 en 1976.

"Instellingen
Tweeten
Nieuwe Tweets bekijken
Gesprek
Wouter van Bernebeek
@StormchaserNL
Wolk met regen Regen op komst! Daarmee eindigt vandaag een extreem droog "groeiseizoen" in het zuiden en zuidoosten: plaatselijk bedraagt het neerslagtekort >400 mm. Dat is droger dan recordjaren 2018 en 1976! Gevolgen voor de natuur zijn enorm en waarschijnlijk deels ook blijvend.. #droogte
6

https://twitter.com/weermanreinier

Koos
Berichten: 1024
Lid geworden op: 16-11-2012
Contacteer:

Re: Neerslagtekorten2020

Bericht door Koos » 24-09-2020 23:59

Gerben schreef:
24-09-2020 23:26
Bij Reinier op twitter. En dan zit jij hier te verkondigen dat het in Brabant niet droog is omdat er in 4 weerstations (4m2) in Brabant een ongeveer normale neerslaghoeveelheid is gevallen. Dus hier lokaal droger dan 2018 en 1976.

"Instellingen
Tweeten
Nieuwe Tweets bekijken
Gesprek
Wouter van Bernebeek
@StormchaserNL
Wolk met regen Regen op komst! Daarmee eindigt vandaag een extreem droog "groeiseizoen" in het zuiden en zuidoosten: plaatselijk bedraagt het neerslagtekort >400 mm. Dat is droger dan recordjaren 2018 en 1976! Gevolgen voor de natuur zijn enorm en waarschijnlijk deels ook blijvend.. #droogte
6

https://twitter.com/weermanreinier
Er is geen blijvende schade in de droge gebieden en Brabant is net als de rest van Nederland ongeveer gelijk aan de normale jaarhoeveelheid neerslag over 2020. Je hebt voor Brabant de beschikking over gegevens van 23 weerstations met geijkte neerslagapparatuur. Je zou dat eens kunnen gebruiken om naar het jaar 2020 te kijken. Dan zou je goede sier maken op dit forum en ook eens een keer iets onderbouwen. Dus, het is niet droog in Brabant! En nu aan het werk en cijfertjes bij elkaar sprokkelen.
Geen gevolgen voor de natuur en geen blijvende schade. Volgend jaar is het juiste meetmoment.
Het is verontrustend dat je na alle berichten nog steeds niet het verschil wilt inzien tussen neerslagtekort en neerslag en tussen groeiseizoen en het jaar 2020.
Laatst gewijzigd door Koos op 25-09-2020 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Koos
Berichten: 1024
Lid geworden op: 16-11-2012
Contacteer:

Re: Neerslagtekorten2020

Bericht door Koos » 25-09-2020 00:05

Gerben schreef:
24-09-2020 22:58
Waarom kan jij niet geloven dat het meer dan lokaal in Brabant heel droog is? Die paar vierkante meter die jij met de Brabantse stations waarneemt....
Volgens mij ook bij John uit Oss nog steeds heel droog.
Overal stofwolken als tractoren hier over het land rijden! Dat heeft volgens mij met droogte te maken. Je moet jezelf eens leren verplaatsen in andere mensen/situaties. En als het in Groningen niet droog is dan wil dat niet zeggen dat het elders ook niet droog is. Zie plaatje knmi. Dat klopt zo ongeveer wel

Afbeelding
Je maakt jezelf ronduit belachelijk, keer op keer Gerben. Dat zou mij niet overkomen. Ik weet heel erg goed wat ik schrijf. En wat ik post. Maar telkens een andere draai er aan proberen te geven is erg slecht voor dit forum. Heb je nu wel goed gelezen wat ik schrijf? Ik heb het over neerslag 2020 en ik heb het over inzoomen op Brabant. NIET over neerslagtekort. Triest, triest, triest

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Neerslagtekorten2020

Bericht door Gerben » 25-09-2020 00:17

Koos schreef:
25-09-2020 00:05
Gerben schreef:
24-09-2020 22:58
Waarom kan jij niet geloven dat het meer dan lokaal in Brabant heel droog is? Die paar vierkante meter die jij met de Brabantse stations waarneemt....
Volgens mij ook bij John uit Oss nog steeds heel droog.
Overal stofwolken als tractoren hier over het land rijden! Dat heeft volgens mij met droogte te maken. Je moet jezelf eens leren verplaatsen in andere mensen/situaties. En als het in Groningen niet droog is dan wil dat niet zeggen dat het elders ook niet droog is. Zie plaatje knmi. Dat klopt zo ongeveer wel

Afbeelding
Je maakt jezelf ronduit belachelijk, keer op keer Gerben. Dat zou mij niet overkomen. Ik weet heel erg goed wat ik schrijf. En wat ik post. Maar telkens een andere draai er aan proberen te geven is erg slecht voor dit forum. Heb je nu wel goed gelezen wat ik schrijf? Ik heb het over neerslag 2020 en ik heb het over inzoomen op Brabant. NIET over neerslagtekort. Triest, triest, triest
Jij hebt niet het wetenschappelijk inzichtelijke vermogen om over mij te oordelen. Ik zie hier alleen maar victorie boogie woogies van jou....doet soms pijn aan mijn ogen

Koos
Berichten: 1024
Lid geworden op: 16-11-2012
Contacteer:

Re: Neerslagtekorten2020

Bericht door Koos » 25-09-2020 00:29

Gerben schreef:
25-09-2020 00:17


Jij hebt niet het wetenschappelijk inzichtelijke vermogen om over mij te oordelen. Ik zie hier alleen maar victorie boogie woogies van jou....doet soms pijn aan mijn ogen
Het enige wat ik vraag is onderbouwing. Die komt maar niet. Nu kan ik het zelf wel weer doen, maar dan komt er zo'n nietszeggende reactie waar je op een forum totaal niets aan hebt. Inhoudelijke reacties van jouw zijde zijn er niet. Onderbouwingen evenmin. En dat is toch waar het om draait op zo'n forum.
Ik oordeel op wat ik zie verschijnen van jouw zijde. En dat kan ik verrekte goed.
Ga eens laten zien hoe droog het dit jaar is geweest in Brabant. Gegevens vind je bij het KNMI. Op onze eigen VWK-site kun je ook gegevens vinden. Doe dat nu eerst eens.
Verras ons eens positief.
Neerslag tussen 1 januari 2020 en 1 september 2020 op Brabantse stations. Ten opzichte van de normalen.

Plaats reactie