Corona-virus

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Corona-virus

Bericht door Gerard » 29-05-2020 23:59

Gerben schreef:
29-05-2020 20:28
Plastic glazen Gerard
Dat weten wij, maar doen ze dat ook, dat vraag ik me af. Deden ze dat in Leer bijvoorbeeld? Ik denk van niet. Gebeurde het bij carnaval. Denk niet overal. Gaat het in sportkantines gebeuren?

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Corona-virus

Bericht door Gerben » 30-05-2020 00:13

Vier nooit carnaval maar denk niet dat ze plastic bekers gebruikten. Pas zo'n 3 weken later mochten geen handenschudden en moesten we in onze elleboog niezen.

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Corona-virus

Bericht door Dick » 01-06-2020 10:36

Bij grote festivals worden volgens mij meestal wel plastic glazen gebruikt, in verband met narigheid door glasscherven. Alleen willen we voorlopig geen evenementen met massale aanloop en hossende, zingende menigtes. Ook geen stampvolle cafés. Een enkele besmette persoon kan onder deze omstandigheden een nieuwe brandhaard veroorzaken. Op straat niet lijkt me, evenmin in de supermarkt, op een terras, in een museum of in een restaurant.
Wij gaan later deze maand een week naar Drente, hebben daar een huisje geboekt. Dat is echt een gedoe: we hebben alle musea moeten boeken, plekken in restaurants reserveren met ‘timeslots’ (wat is de Nederlandse vertaling hiervan?). We gaan wel zelf koken, maar willen wel lunchen en een terrasje pakken. Alle spontaniteit is er van af. We kunnen niet beslissen om op een mooie dag te gaan wandelen in een van de mooie natuurgebieden in de omgeving en op een eventueel regenachtige dag naar Groningen te gaan, of Assen. Geboekt is geboekt, niks ijs en weder dienende.
Neemt niet weg dat ik van plan ben van deze vakantie te gaan genieten. De natuur snakt naar regen, de landbouw eveneens, evenals waterleidingbedrijven en ikzelf (vanwege de hooikoorts). Alleen mag het van mij in mijn vakantieweek droog blijven, eventueel met schaapscheerderskou.

Johan
Berichten: 350
Lid geworden op: 10-01-2018

Re: Corona-virus

Bericht door Johan » 02-06-2020 23:50

Dick schreef:
01-06-2020 10:23
Bij grote festivals worden volgens mij meestal wel plastic glazen gebruikt, in verband met narigheid door glasscherven. Alleen willen we voorlopig geen evenementen met massale aanloop en hossende, zingende menigtes. Ook geen stampvolle cafés. Een enkele besmette persoon kan onder deze omstandigheden een nieuwe brandhaard veroorzaken. Op straat niet lijkt me, evenmin in de supermarkt, op een terras, in een museum of in een restaurant.
Wij gaan later deze maand een week naar Drente, hebben daar een huisje geboekt. Dat is echt een gedoe: we hebben alle musea moeten boeken, plekken in restaurants reserveren met ‘timeslots’ (wat is de Nederlandse vertaling hiervan?).
Idem dito voor het geval jullie naar België komen !

Peter
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-12-2005
Contacteer:

Re: Corona-virus

Bericht door Peter » 03-06-2020 00:24

Artikel dat naar mijn idee iedereen moet lezen m.b.t. de werking van het coronavirus.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/de ... ~b1914afa/

Zie ook mijn tweet.
https://twitter.com/pb2rdf/status/1264858400053223426

Groet, Peter
Weerstation Meteo Schollevaar
http://meteo-schollevaar.pb2rdf.eu/

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Corona-virus

Bericht door Gerard » 03-06-2020 00:47

Een goed artikel in een meestal goede krant. Volgens mij werd het probleem van de stolsels het eerst in Italië ontdekt, daarna is men overal verder gaan zoeken.

Voor wat betreft de plastic glazen: ik denk in de kleinere cafés tijdens carnaval niet, maar het op korte afstand elkaar in de oren schreeuwen om de muziek te overstemmen zal mogelijk nog de grootste overdracht hebben veroorzaakt. Zo is het met stemverheffing en dichter bij verpleegden in verpleegtehuizen mogelijk ook de oorzaak van de vele besmettingen daar en zingen in koren dicht bijeen, ja niet voldoende snel onderkend dat dat ook funest is.

Timeslot, tijdsbeperking? Als bedoeld wordt dat je voor een bepaalde periode de plaats mag bezetten. Tijdblok is nog beter denk ik.
Het Engels vreet de Nederlandse taal helemaal op, heel irritant hoe men overal tracht Engelse termen te bedenken voor festivals, gebeurtenissen, reclame, begrippen, aanprijzingen et cetera. Weinig liefde voor de eigen taal in NL. Snobistisch internationaal gedoe.

Gert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 31-12-1992

Re: Corona-virus

Bericht door Gert » 11-06-2020 06:29

Een interessante weerblog stopt t.g.v. Corona. Jammer.

https://www.washingtonpost.com/weather/ ... vruAGtZEGQ

Ted
Berichten: 4011
Lid geworden op: 31-03-1984

Bericht door Ted » 11-06-2020 21:25

.
Laatst gewijzigd door Ted op 13-02-2021 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Corona-virus

Bericht door Gerard » 12-06-2020 21:30

Ted schreef:
11-06-2020 21:25
Gert schreef:
11-06-2020 06:29
Een interessante weerblog stopt t.g.v. Corona. Jammer.
Free?

An me never not. Moet al direct betalen. Dan is het helemaal niet erg dat ze stoppen. Stelletje geldrovers! Ik haat sites die meteen om geld vragen of je emailadres.
Afbeelding
Alle krantenbedrijven (die ook op papier uitkomen) vragen geld als je al hun berichten wilt lezen, maar het ging hier niet om de Washington Post maar om het bericht dat er op/in staat: over o.a. Weather Underground en de blog van Jeff Masters die gaat verdwijnen.

Slordige vertaling:

The Weather Company, dat de populaire websites Weather.com en Weather Underground beheert en voorspellings- en weergrafiekdiensten biedt aan vele industrieën, heeft tientallen banen geschrapt, als onderdeel van een golf van grootschalige ontslagen die zijn opgelegd door het moederbedrijf, IBM. De ontslagen zijn intern aangekondigd op 21 mei en de laatste dag voor getroffen werknemers is 22 juni.

Het totale aantal banen dat IBM wereldwijd heeft geschrapt, in verband met de economische neergang als gevolg van de covid-19-pandemie, is niet bekendgemaakt, maar is waarschijnlijk in de duizenden, volgens Bloomberg en de Wall Street Journal.

Gert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 31-12-1992

Re: Corona-virus

Bericht door Gert » 13-06-2020 08:37

Ted schreef:
11-06-2020 21:25
Gert schreef:
11-06-2020 06:29
Een interessante weerblog stopt t.g.v. Corona. Jammer.

https://www.washingtonpost.com/weather/ ... vruAGtZEGQ
Free?

An me never not. Moet al direct betalen. Dan is het helemaal niet erg dat ze stoppen. Stelletje geldrovers! Ik haat sites die meteen om geld vragen of je emailadres.
Afbeelding
Die mensen moeten ook leven. Maar is andere discussie

Plaats reactie