Komt deze drakenkaart uit? Deel 2

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Ko
Berichten: 5930
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Komt deze drakenkaart uit? Deel 2

Bericht door Ko » 25-01-2020 12:27

Geeft niks hoor Ted, ik snapte je humor wel met je tuinstoelen :D

Gelukkig heb ik meerdere voorkeuren qua weer. Van zacht en veel somberheid kan ik net zo genieten als van een zonnige vrieswinter.

Mijn beurt om eens een keer te zeggen: als je je ogen ver genoeg opent valt er altijd wel wat te genieten. Ook al is het niet in je voordeel, zoals zomer 2018 en 2019 dat niet voor mij was.
Op naar een koel, nat en somber zomerseizoen.

John
Berichten: 7865
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Komt deze drakenkaart uit? Deel 2

Bericht door John » 25-01-2020 13:01

Ted schreef:
25-01-2020 12:21
Gerben schreef:
24-01-2020 19:57
Ted schreef:
24-01-2020 18:59
Tuinstoelen kunnen naar buiten. :lol:
Ga jij in de tuin zitten bij een negatieve dauwpunt en een temperatuur een paar graden boven het vriespunt?
Ik zie tegenwoordig bij zo'n kaart in februari de temperatuur naar 10 tot 15 graden gaan. Ja, in de jaren 70 en begin 80 was dat nog 2 tot 5 graden. Het is niet meer te vergelijken toen we nog kind waren.
Ik begrijp de opmerking van Gerben niet.

Sebastiaan laat een drakenkaart zien. Ted haalt de tuinstoelen naar buiten en Gerben klaagt over negatieve dauwpunten en een temperatuur van een paar graden boven het vriespunt.

Een drakenkaart is een sterk anti-winterse setting. Het is niet een kaart met aanvoer van vrij koude winterlucht waarin dauwpunten onder nul liggen.
Een drakenkaart kan heel goed tot zeer zachte sferen leiden, waarin een tuinstoeltje bij 15 graden en zonneschijn 🌞 heel goed past.

En dan roept Johan nog dat Ted moet ophouden met... . Johan schrijft: we zijn het zat aan het worden, je fatalisme. Hoezo we? Je spreekt in elk geval niet namens mij. :lol:

Nee, Johan, kritiek mag, ook negatief (hoewel opbouwend nuttiger is), maar spreek niet van WE. Schrijf: ik.

Met de opmerking van Ted is niets mis, gezien de context (drakenkaart door Sebastiaan geplaatst).

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Komt deze drakenkaart uit? Deel 2

Bericht door Gerben » 25-01-2020 14:03

John schreef:
25-01-2020 13:01
Ted schreef:
25-01-2020 12:21
Gerben schreef:
24-01-2020 19:57
Ted schreef:
24-01-2020 18:59
Tuinstoelen kunnen naar buiten. :lol:
Ga jij in de tuin zitten bij een negatieve dauwpunt en een temperatuur een paar graden boven het vriespunt?
Ik zie tegenwoordig bij zo'n kaart in februari de temperatuur naar 10 tot 15 graden gaan. Ja, in de jaren 70 en begin 80 was dat nog 2 tot 5 graden. Het is niet meer te vergelijken toen we nog kind waren.
Ik begrijp de opmerking van Gerben niet.

Sebastiaan laat een drakenkaart zien. Ted haalt de tuinstoelen naar buiten en Gerben klaagt over negatieve dauwpunten en een temperatuur van een paar graden boven het vriespunt.

Een drakenkaart is een sterk anti-winterse setting. Het is niet een kaart met aanvoer van vrij koude winterlucht waarin dauwpunten onder nul liggen.
Een drakenkaart kan heel goed tot zeer zachte sferen leiden, waarin een tuinstoeltje bij 15 graden en zonneschijn 🌞 heel goed past.

En dan roept Johan nog dat Ted moet ophouden met... . Johan schrijft: we zijn het zat aan het worden, je fatalisme. Hoezo we? Je spreekt in elk geval niet namens mij. :lol:

Nee, Johan, kritiek mag, ook negatief (hoewel opbouwend nuttiger is), maar spreek niet van WE. Schrijf: ik.

Met de opmerking van Ted is niets mis, gezien de context (drakenkaart door Sebastiaan geplaatst).
Die drakenkaart gaf een negatief dauwpunt en 2 a 3 graden boven het vriespunt.
Er gaat dan niemand in de tuin zitten. Het was een niet zachte drakenkaart.

Plaats reactie