Wordt 2020 het warmste jaar ooit?

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Johan
Berichten: 350
Lid geworden op: 10-01-2018

Re: Wordt 2020 het warmste jaar ooit?

Bericht door Johan » 25-01-2020 21:19

Ko schreef:
25-01-2020 07:20
In 2007 dacht men ook dat het het warmste ooit zou worden. Januari en april recordwarm, zeer warm tijdvak januari tot juni die overigens ook nog zeer warm was. Toen ging het roer om, kwamen er nog meerdere koele maanden en werd 2007 uiteindelijk niet recordwarm.

Nu hebben we bijna 1 warm maandje achter de rug en denkt men al dat het een recordwarm jaar gaat worden. Wordt wakker! Als het in 2007 na meerdere extreem warme maanden nog een heel andere kant opging hoe kun je dan nu al iets zeggen over 2020?! :lol:
Zeker waar ! En inclusief speculeren dat de 40°C graden volgende zomer weer gehaald zou worden...

Albert
Berichten: 133
Lid geworden op: 17-01-2020

Re: Wordt 2020 het warmste jaar ooit?

Bericht door Albert » 25-01-2020 21:57

Beste Allemaal,

Allereerst stel ik mij in het kort voor. Ik ben dus Albert en kom uit Bennebroek. Voor 10 jaar terug woonde ik in Zandvoort. Zandvoort is 9 Km verwijderd vanaf mijn huidige woonplaats. Ik hou hier de neerslag bij. By the way: Over de hele maand nu net geen 15mm. Valt erg mee dus ten opzichte van de maanden oktober, november en december. Overigens werd het hier een kletsnatte boel vanaf 24 september. Maar goed hier hebben we het over 2020, warmste jaar ooit? Januari is meteen goed van start gegaan. Deze tendens zal zich voortzetten in februari. En kijken we naar de natuur..... zeg eerlijk. Het is allemaal een vreemde gewaarwording. Sommige bomen krijgen zelfs alweer bladvorming. Narcissen komen al op, Hyasinten komen ook al boven. Vogels fluiten alsof het volop Lente is en bouwen aan hun nestjes. Afijn, normaal? Wel het nieuwe normaal. Zie link hieronder.
https://nieuws.weeronline.nl/25-1-2020- ... opgewarmd/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie