Klimaat van verwarring. Uitzending medialogica.

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Sebastiaan
Berichten: 12244
Lid geworden op: 31-12-1977

Klimaat van verwarring. Uitzending medialogica.

Bericht door Sebastiaan » 22-04-2019 16:09

http://www.npostart.nl/medialogica/21-0 ... ON_1292185

Wat mij betreft een aanrader. Het programma laat zien hoe klimaatverandering in de media besproken wordt. Recent heb ik de Twijfelbrigade gelezen en daarom wist ik al e.e.a. maar ook dan blijft het een inzichtelijke aflevering. Er wordt ruimte geboden aan zienswijze van diverse kanten en daarbij wordt duidelijk gemaakt waarom er zoveel gedraaid wordt met feiten. Zo blijkt dat achterliggend bij sceptici het meer gaat om het klimaatbeleid dan om AGW zelf. Ingrijpen - wat hoort bij klimaatbeleid - zien zij als in strijd met hun visie van vrijemarktdenken. Ook blijkt dat de oorsprong van het sceptische denken ligt bij professionele partijen in de VS die oorspronkelijk gefinancierd werden door de tabaksindustrie. Tegenwoordig door de fossiele brandstofindustrie. De vraag werd ook gesteld of het wel verstandig is om AGW-ontkennende meningen te ventileren in de media, om die evenveel aandacht te geven.

Ook kwam naar voren dat Marcel Crok aan Baudet advies geeft en dat hij zich niet kan vinden in wat Baudet regelmatig vertelt: over de top.

Oh ja nog dit: Telegraaf en Elsevier weigeren hun medewerking.

Plaats reactie