wxdata

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-11-2016

wxdata

Bericht door Patrick » 06-02-2019 08:46

Wie kan mij helpen? Ik wil de data uit mijn database, gevuld via mijn meteobridge, importeren in wxdata. Hoe kan ik dit op een eenvoudige manier doen? Hoe kan ik dataconversie op een eenvoudige manier uitvoeren? Heeft iemand misschien een script hiervoor? Of gebruiken jullie andere programma's hiervoor? Zo ja, welke zouden jullie mij dan adviseren? alvast bedankt.

Edward
Berichten: 1856
Lid geworden op: 30-04-2010

Re: wxdata

Bericht door Edward » 06-02-2019 23:17

Hendrikx, P.L.L.M.A. (Patrick) schreef:
06-02-2019 08:46
Wie kan mij helpen? Ik wil de data uit mijn database, gevuld via mijn meteobridge, importeren in wxdata. Hoe kan ik dit op een eenvoudige manier doen? Hoe kan ik dataconversie op een eenvoudige manier uitvoeren? Heeft iemand misschien een script hiervoor? Of gebruiken jullie andere programma's hiervoor? Zo ja, welke zouden jullie mij dan adviseren? alvast bedankt.
Voor zover ik me kan bedenken zijn er twee mogelijkheden. Eén: je hebt WeatherLink, WeatherDisplay, Cumulus of vergelijkbare software draaien. Dan zou je de data daaruit kunnen importeren in WXData door in de standaard WXData import de import voor de betreffende software te doen. Het tweede: er zit een optie voor CSV-import in. Je kan dan misschien van VWKweb een "Sylphide download data" doen en dat bestand gebruiken. Maar dan moet je ook een bestand hebben waarin staat hoe WXData de data moet lezen. Voor personen die een beetje kunnen knutselen met bestanden, is zoiets wel te maken. Als er al zo'n bestand bestaat over hoe WXData de informatie van Sylphide-downloadbestanden kan inlezen, hoef je alleen dat bestand op je eigen PC te hebben en is zulk geknutsel niet nodig. Ik zou aan Henk Lankamp (de maker van het programma, zie https://www.wxgr.nl of stuur hem een mail via VWKweb) vragen of hij weet of zo'n bestand bestaat. Het is best waarschijnlijk dat nog niemand zoiets heeft gemaakt, maar er is ook een kans dat zo'n bestand bestaat.

Plaats reactie