Apart topic met nieuwsberichten over de aanhoudende droogte.

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie


Ko
Berichten: 5909
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Apart topic met nieuwsberichten over de aanhoudende droogte.

Bericht door Ko » 24-02-2020 16:10

Moet je nagaan, nu pas is de droogte vrijwel voorbij. En om niet meteen met een achterstand het voorjaar in te gaan moet het nog bovengemiddeld door blijven regenen. Wat dat betreft hebben we een gouden februari, ook hier in het zuiden.
De winters waren mooi, heel vroeger.

Jurgen
Berichten: 305
Lid geworden op: 31-12-1989

Re: Apart topic met nieuwsberichten over de aanhoudende droogte.

Bericht door Jurgen » 24-02-2020 17:04

Ko schreef:
24-02-2020 16:10
Moet je nagaan, nu pas is de droogte vrijwel voorbij. En om niet meteen met een achterstand het voorjaar in te gaan moet het nog bovengemiddeld door blijven regenen. Wat dat betreft hebben we een gouden februari, ook hier in het zuiden.
De vennen bij Oisterwijk stonden vorige zomer extreem laag. Sommige waren bijna geheel opgedroogd. Afgelopen woensdag zag ik dat de vennen aldaar al een redelijk herstel te zien gaven met een gemiddeld waterpeil. Daar komt nu dus nog het een en ander bij..

John
Berichten: 7850
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Apart topic met nieuwsberichten over de aanhoudende droogte.

Bericht door John » 24-02-2020 18:11

Jurgen schreef:
24-02-2020 17:04
Ko schreef:
24-02-2020 16:10
Moet je nagaan, nu pas is de droogte vrijwel voorbij. En om niet meteen met een achterstand het voorjaar in te gaan moet het nog bovengemiddeld door blijven regenen. Wat dat betreft hebben we een gouden februari, ook hier in het zuiden.
De vennen bij Oisterwijk stonden vorige zomer extreem laag. Sommige waren bijna geheel opgedroogd. Afgelopen woensdag zag ik dat de vennen aldaar al een redelijk herstel te zien gaven met een gemiddeld waterpeil. Daar komt nu dus nog het een en ander bij..
Zeker, Ko. Bovengemiddeld nat in maart en april is wenselijk in het gebied binnen de driehoek Tilburg- Den Bosch- Eindhoven.

Daniël
Berichten: 1479
Lid geworden op: 31-12-1999

Re: Apart topic met nieuwsberichten over de aanhoudende droogte.

Bericht door Daniël » 30-03-2020 09:11

Telegraaf: "Zelfs na natte winter is het her en der te droog Waterschappen willen meer regen":
LEIDEN - Komende week begint het ’droogteseizoen’ weer. Na een kletsnatte winter staan we er een stuk beter voor dan in de afgelopen twee jaar, aldus experts. Maar nog altijd is het her en der te droog. „Er mag nog best wat regen bij”, aldus de Unie van Waterschappen. Echte neerslag is er sinds 10 maart niet meer gemeten en ligt ook niet in de verwachting.

Ko
Berichten: 5909
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Apart topic met nieuwsberichten over de aanhoudende droogte.

Bericht door Ko » 14-06-2020 12:22

Gerben, als reactie op je uitlating in roepdoos dat het wel meevalt met de Brabantse zandgronden lees dan dit nieuwsartikel van gister eens.

Droogte Brabant vraagt om zuinig watergebruik.

Mocht je 't dan nog niet aannemen heb ik m'n best gedaan. :mrgreen:
De winters waren mooi, heel vroeger.

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Apart topic met nieuwsberichten over de aanhoudende droogte.

Bericht door Gerben » 14-06-2020 12:26

Ko schreef:
14-06-2020 12:22
Gerben, als reactie op je uitlating in roepdoos dat het wel meevalt met de Brabantse zandgronden lees dan dit nieuwsartikel van gister eens.

Droogte Brabant vraagt om zuinig watergebruik.

Mocht je 't dan nog niet aannemen heb ik m'n best gedaan. :mrgreen:
Waar schrijf ik in de roepdoos dat het wel meevalt met de droogte?

Ko
Berichten: 5909
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Apart topic met nieuwsberichten over de aanhoudende droogte.

Bericht door Ko » 14-06-2020 13:12

Gerben schreef:
14-06-2020 12:26
Waar schrijf ik in de roepdoos dat het wel meevalt met de droogte?
Om 11.58u, dat er water genoeg valt op de Brabantse zandgronden. Met andere woorden, hoezo droog? Deze droogte duurt nog wel langer dan die twee maanden die je ook noemt. Wat dat artikel ook zegt, er is nog maandenlang extra regen nodig om de grondwaterstand aan te vullen.
De winters waren mooi, heel vroeger.

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Apart topic met nieuwsberichten over de aanhoudende droogte.

Bericht door Gerben » 14-06-2020 13:48

Ko schreef:
14-06-2020 13:12
Gerben schreef:
14-06-2020 12:26
Waar schrijf ik in de roepdoos dat het wel meevalt met de droogte?
Om 11.58u, dat er water genoeg valt op de Brabantse zandgronden. Met andere woorden, hoezo droog? Deze droogte duurt nog wel langer dan die twee maanden die je ook noemt. Wat dat artikel ook zegt, er is nog maandenlang extra regen nodig om de grondwaterstand aan te vullen.
Vrijdag geregend, gisteren geregend, vandaag geregend en waarschijnlijk komt er nog veel meer vandaag/komende week. Dat allemaal in Brabant. Jullie klagen te snel als er eens wat druppels jullie pluvio missen....en 180 mm tekort wegwerken verwacht niemand dat dat gaat gebeuren in een paar dagen hoewel dat lokaal wel kan
Heb je nog nagedacht over de posting van dat Franse kaartje laatst? Die neerslag ligt nu op de Brabantse zandgronden....

Afbeelding

Plaats reactie