Winterverwachting Judah Cohen

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Sebastiaan
Berichten: 12294
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Winterverwachting Judah Cohen

Bericht door Sebastiaan » 06-11-2014 14:07

Heren, kan de discussie over Pruiksma in een ander topic?! Het is wel de moeite waard lijkt me om hier een eigen topic van te maken, bovendien gaat het hier om iets anders. Bedankt!

Gerben
Berichten: 16631
Lid geworden op: 08-09-2013

Re: Winterverwachting Judah Cohen

Bericht door Gerben » 06-11-2014 16:07

Sebastiaan schreef:Heren, kan de discussie over Pruiksma in een ander topic?! Het is wel de moeite waard lijkt me om hier een eigen topic van te maken, bovendien gaat het hier om iets anders. Bedankt!


Dat zat ik gisteren ook te denken. Laten we bij Cohen blijven.

John
Berichten: 7868
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Winterverwachting Judah Cohen

Bericht door John » 06-11-2014 19:59

Je hebt helemaal gelijk, Sebastiaan. We vervuilen topic Cohen.

@Harrie: idee om Pruiksma topic te openen? Onderwerp keert elke winter terug. Het is goed om alles rondom Pruiksma bij elkaar te hebben, lijkt me.
Laatst gewijzigd door John op 06-11-2014 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 170

Re: Winterverwachting Judah Cohen

Bericht door Oud-forumlid » 06-11-2014 21:35

Ik zal jullie hier verder niet meer lastig vallen.
Tot ziens. Het beste.

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Winterverwachting Judah Cohen

Bericht door Gerard » 06-11-2014 22:11

Wat een vreemde reactie, het is toch vrij logisch dat men het hier bij Cohen wil houden want dat was de bedoeling van deze discussie dat diens theorieën hier behandeld en bediscussieerd zouden worden.
Nu wordt er een eigen podium geboden voor Pruiksma's zienswijzen en dan stopt de interesse.
Laatst gewijzigd door Gerard op 06-11-2014 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 170

Re: Winterverwachting Judah Cohen

Bericht door Oud-forumlid » 07-11-2014 10:07

Vul hier je reactie in...
Gerard schreef:Wat een vreemde reactie, het is toch vrij logisch dat men het hier bij Cohen wil houden want dat was de bedoeling van deze discussie dat diens theorieën hier behandeld en bediscussieerd zouden worden.
Nu wordt er een eigen podium geboden voor Pruiksma's zienswijzen en dan stopt de interesse.


Wat mij betreft verder geen probleem.
Ik schrijf mijn bijdragen over Pruiksma wel in het over hem geopende item.

Sebastiaan
Berichten: 12294
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Winterverwachting Judah Cohen

Bericht door Sebastiaan » 07-11-2014 10:35

Harrie, verder geen probleem hoor. Ik ben je dankbaar voor je leuke verhalen die je schrijft ;)

Sebastiaan
Berichten: 12294
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Winterverwachting Judah Cohen

Bericht door Sebastiaan » 07-11-2014 12:49

Judah Cohen heeft een update gegeven van zijn visie voor de komende tijd.

www.aer.com/science-research/climate-weather/arctic-oscillation
Eurasian snow cover has advanced rapidly the first four weeks of October (Figure 6), though there has been notable melting in western Eurasia the past few days. Eurasian snow cover extent (SCE) will be well above normal for the month. The snow advance index (SAI; which is more strongly correlated with the AO than the SCE) is even higher. We can confidently predict that both values will be top five over the observational period. This is a robust prediction of a negative winter AO and an overall cold winter across the Northern Hemisphere continents. Unlike last year, both the SCE and the SAI are consistent, which increases our confidence in the winter AO forecast. We consider the transition from October to November as critical to the transfer of the signal from the snow cover to the atmosphere. So far the hemispheric circulation pattern has been consistent with extensive Eurasian snow cover but it is still very early.

Adrie
Berichten: 624
Lid geworden op: 30-06-1983

Re: Winterverwachting Judah Cohen

Bericht door Adrie » 07-11-2014 19:08

Er wordt al weer een voorbehoud gemaakt: "We consider the transition from October to November as critical to the transfer of the signal from the snow cover to the atmosphere."
Dan is het altijd achteraf makkelijk te "verklaren" als er onverhoopt wat anders optreedt dan een lage AO.

Sebastiaan
Berichten: 12294
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Winterverwachting Judah Cohen

Bericht door Sebastiaan » 09-11-2014 14:28

Nieuwe update op z'n blog.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie