Zomer 2014

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Ko
Berichten: 5914
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Zomer 2014

Bericht door Ko » 17-09-2014 18:38

Toch kunnen ze beter naar het maandgemiddelde kijken, dat zegt namelijk iets over de HELE maand en niet over slechts 13 dagen dat het echt koel was. Een groot deel van de maand lag de temperatuur ook boven normaal, en dat druist gewoon tegen mijn principes in om dan een zomermaand toch maar gewoon als zeer koel te bestempelen.

En in principe was het niet eens 20 jaar geleden. Augustus 2005 is maar negen jaar terug die maar ietsje minder koel was dan afgelopen augustus en ook een soortgelijke koele periode had, zij het iets minder 'heftig'.

Maar goed, dat zal ik maar niet terugreageren op de knmi mail. Denk niet dat ze een discussie zullen waarderen. Naar mijn idee doen ze gewoon wat ze zelf willen en zoals ze het zelf zien. Ik ben toch blij dat ik m'n eigen regels hanteer, eerlijker en realistischer. Zoals behalve augustus ook de neerslagmeting die bij mij geldt van 0 tot 24 uur, om maar iets te noemen.

Het is niet muggezifterig bedoeld als dat zo mocht overkomen, maar het zijn net van die dingen waar ik gewoon totaal anders over denk en handel.
De winters waren mooi, heel vroeger.

Plaats reactie