Winter 2013/2014" Mogelijk zeer streng" + De verwachtingen.

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Oud-forumlid
Berichten: 1364

En dan nu Piet Paulusma.....

Bericht door Oud-forumlid » 25-09-2013 18:08

http://www.pietsweer.nl/2013/koude-winter/
De eerste computermodellen zijn met een winterverwachting gekomen. Ik kom ook elk jaar met een winterverwachting, net als met de zomerverwachting. Eind september kom ik meestal met de voorlopige winterverwachting. Dus later volgende week. Mijn definitieve winterverwachting komt eind november. Meestal op 29 of 30 november, immers op 1 december begint de weerkundige (meteorologische winter).

Ik wil alvast iets kwijt over mijn voorlopige conclusie. Ik ga uit van een normale of te koude winter, waarbij ik meer aan een te koude winter denk en op de schaats op natuurijs. In de tweede helft van volgende week kom ik met mijn uitgebreide voorlopige winterverwachting.



De eerste computermodellen zijn met een winterverwachting gekomen. Ik kom ook elk jaar met een winterverwachting, net als met de zomerverwachting. Eind september kom ik meestal met de voorlopige winterverwachting. Dus later volgende week. Mijn definitieve winterverwachting komt eind november. Meestal op 29 of 30 november, immers op 1 december begint de weerkundige (meteorologische winter).

Ik wil alvast iets kwijt over mijn voorlopige conclusie. Ik ga uit van een normale of te koude winter, waarbij ik meer aan een te koude winter denk en op de schaats op natuurijs. In de tweede helft van volgende week kom ik met mijn uitgebreide voorlopige winterverwachting.



De eerste computermodellen zijn met een winterverwachting gekomen. Ik kom ook elk jaar met een winterverwachting, net als met de zomerverwachting. Eind september kom ik meestal met de voorlopige winterverwachting. Dus later volgende week. Mijn definitieve winterverwachting komt eind november. Meestal op 29 of 30 november, immers op 1 december begint de weerkundige (meteorologische winter).

Ik wil alvast iets kwijt over mijn voorlopige conclusie. Ik ga uit van een normale of te koude winter, waarbij ik meer aan een te koude winter denk en op de schaats op natuurijs. In de tweede helft van volgende week kom ik met mijn uitgebreide voorlopige winterverwachting.
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 25-09-2013 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 1364

Grafiekje er bij van tientallen winters

Bericht door Oud-forumlid » 26-09-2013 08:10

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 26-09-2013 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 1364

Re: Winter 2013/2014" Mogelijk zeer streng" + De verwachtingen.

Bericht door Oud-forumlid » 26-09-2013 08:12

Ik bedoel natuurlijk van honderden winters :)

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Met een klein beetje fantasie (vol verwachting klopt mijn hart)

Bericht door Dick » 26-09-2013 23:39

Zie je aan het eind van die groene lijn al een dipje omlaag. Is het een trend, niet te vroeg juichen !?

Plaats reactie