Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Oud-forumlid
Berichten: 1364

Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door Oud-forumlid » 09-08-2013 19:37

<iframe src="http://gratispollmaken.nl/pollbekijken.php?id=13156" height = "350px" width = "550px" frameborder = "0"></iframe>




/img]
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 09-08-2013 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 240

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door Oud-forumlid » 09-08-2013 21:23

Alles wordt tegenwoordig in geld uitgedrukt. Hoeveel 'geld' is een weersvoorspelling waard? Kan iemand dat eens berekenen? Als dit niets waard is, waar zijn we dan mee bezig? Als dit van levensbelang is dan verdienen alle weermannen waarschijnlijk veel te weinig. Alleen.....wie kan of wil dat betalen?
Waar is de passie en of idealisme gebleven?

Oud-forumlid
Berichten: 1364

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door Oud-forumlid » 09-08-2013 21:51

Het knmi besluit gewoon stations te sluiten. Ook mede door druk van de overheid...nou dan kan ik wel 1001 andere redenen bedenken die veel minder belangrijk zijn dan het weer!

Oud-forumlid
Berichten: 1364

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door Oud-forumlid » 09-08-2013 21:53

ps Jos het weer is een alledaags besproken onderwerp.
En soms zelfs van levensbelang. Daar mag je, denk ik, best wel wat geld voor over hebben als belastingbetaler...toch?
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 10-08-2013 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 31-12-1992

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door Gert » 09-08-2013 22:45

Het KNMI moet overigens flink bezuinigen. Lees daarvoor het jaarverslag van 2012

Oud-forumlid
Berichten: 240

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door Oud-forumlid » 10-08-2013 07:32

John schreef:ps Jos het weer is een alledaags besproken onderwerp.
En soms zelfs van levensbelang. Daar mag je, denk ik, best wel wat geld voor over hebben als belastingbetaler...toch?


Ja John, hoeveel mag dat dan gaan kosten? Ik kan me goed inbeelden dat het KNMI heel wat andere prioriteiten heeft dan het weer te voorspellen. Banken zijn ook al lang niet meer bezig met het spaargeld van de gewone man.
De meeste 'managers' krijgen tegenwoordig toch mooie verloning die niet meer afhankelijk is van hun prestaties of motivatie, maar van een goed juridisch contract.
De huidige mentaliteit is er een van: Een eierenboer die zijn kippen slacht omdat het voedsel te duur is zodat hij volgende maand met vakantie kan.......

Oud-forumlid
Berichten: 1364

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door Oud-forumlid » 10-08-2013 08:18

Terug naar de oertijd...kwestie van overleven, jagend met een knuppel achter een geit aan ;)

John
Berichten: 7865
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door John » 10-08-2013 16:14

Ik heb er geen cent voor over. Ze kunnen met gemak gemist worden.

Hans
Berichten: 647
Lid geworden op: 31-12-2009

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door Hans » 10-08-2013 17:58

Er is wel degelijk een oplossing voor al het bezuinigen door de overheid: Maak alle overheids- en politieke functies vrijwilligersfuncties, zonder onkostenvergoeding, op bijstandsnivo. Dan houden we geld genoeg over voor de leuke dingen!

Oud-forumlid
Berichten: 1364

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door Oud-forumlid » 10-08-2013 20:30

Vul hier je reactie in...
John schreef:Ik heb er geen cent voor over. Ze kunnen met gemak gemist worden.


Ben ik NIET met je eens naamgenoot!
Wat is er mooier dan Nieuw- Beerta als eerste onder -0,1 te zien met een koudeinval cq vorstinval?
nee dan liever Vlissingen en West-Capelle opdoeken.

Plaats reactie