Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Hans
Berichten: 647
Lid geworden op: 31-12-2009

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door Hans » 10-08-2013 21:18

A3 heeft mij ruim een half jaar geleden in een mailtje verteld dat het KNMI niet aan bezuinigingen ontkomt. Dat was n.a.v. de discussie over het 's middags niet meer oplaten van de radiosondes. Ik kijk tegenwoordig bij wetter-on-line naar de resultaten van Bergen, Essen en Norderney bij stroming uit oostelijke richtingen. Soms ook naar Trappes en Brest bij aanvoer uit ZW richting. Als je naar het net van KNMI weerstations kijkt, van west naar oost, zie je het westen goed vertegenwoordigd, het midden redelijk (m.u..v. Veluwe) en het oosten ook redelijk. Maar..., Arcen weg, Nieuw Beerta weg en Oost Maarland weg..., daarmee zijn we onze oosterse meetstations dus allemaal kwijt!

Ted
Berichten: 4023
Lid geworden op: 31-03-1984

Bericht door Ted » 10-08-2013 21:42

.
Laatst gewijzigd door Ted op 15-02-2021 21:46, 3 keer totaal gewijzigd.

Geert
Berichten: 18
Lid geworden op: 31-12-2001
Contacteer:

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door Geert » 11-08-2013 09:44

Voor degene die de petitie nog niet heeft ondertekend: http://petities.nl/petitie/knmi-station-nieuw-beerta-moet-blijven. Het kan nog steeds. Nieuw-Beerta moet blijven! Zelfs verzekeraars hechten veel belang aan de metingen.

John
Berichten: 7865
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door John » 11-08-2013 11:14

Vul hier je reactie in...
John schreef:Vul hier je reactie in...
John schreef:Ik heb er geen cent voor over. Ze kunnen met gemak gemist worden.


Ben ik NIET met je eens naamgenoot!
Wat is er mooier dan Nieuw- Beerta als eerste onder -0,1 te zien met een koudeinval cq vorstinval?
nee dan liever Vlissingen en West-Capelle opdoeken.


Dan zijn er de weerstations van leden van de Vereniging voor Weer en Klimaat. Toen ik lid werd van VWK waren Nieuw- Beerta en Arcen er niet eens, om er eens twee te noemen.

John
Berichten: 7865
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Nieuw-Beerta dicht Arcen etc etc wat zou jij er voor over om dit te voor komen

Bericht door John » 11-08-2013 11:19

Vul hier je reactie in...
Ted schreef:@ John Kerkhof 10aug2013 16.14uur

Beste John, we moeten er wel voor strijden om onze weerstations te behouden. Geen enkel station is te missen. Er word ook regelmatig Vlissingen genoemd. Ho! Het is ons meest ZW-lijke station. Deze hebben we hard nodig. Nieuw Beerta werd al genoemd. Dat is wel het meest NO-lijke station.

Als we stations in de ban gaan gooien, dan is het end zoek. Dan kan er toch nog wel eentje extra weg. Nee, ze moeten van het KNMI afblijven.

Een petitie beginnen zal lastig zijn. Denk dat alleen wat weerliefhebbers hem ondertekenen.

Heb <40 Euro gestemd


Natuurlijk kan er eentje weg. Ted. Zelfs twee, drie of vier. Er zijn nog al wat stations bijgekomen de laatste decennia. Voor 1990 ging het ook prima. Voldoende ruimtelijke verdeling over het land. En vergeet de VWK-stations niet.
Ik herinner me de januarimaanden 1979 en 1985 o.a. de metingen uit Ten Post.


Plaats reactie