Zomer van '13, "noodeditie"

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Zomer van '13, "noodeditie"

Bericht door Dick » 07-07-2013 16:13

Mag geannuleerd als het eigenlijke topic weer bereikbaar is!
Dit weekend een mengvorm van 'la dolce vita' en 'dolce far niente'. Heerlijk weer, gisteren bij een kennis getuinierd en aansluitend de uitgestelde buurtbarbecue. Vandaag de eigen tuin onderhanden genomen. Vanavond barbecue bij mijn schoonmoeder in Oosterhout. Dat is pal bij Gilze-/en Rijen (bij Rijen feitelijk) waar nogal eens de landelijk hoogste max. temp. worden gemeten.
Laatst gewijzigd door Dick op 08-07-2013 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

John
Berichten: 7895
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Zomer van '13, "noodeditie"

Bericht door John » 07-07-2013 17:43

Dat heb ik liever niet. Daar koopt deze polaire jongen niets voor.
Laatst gewijzigd door John op 07-07-2013 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Gaf toch wel een 'kick'......

Bericht door Dick » 07-07-2013 22:49

......toen ik zelf nog in Rijen woonde. Als weerenthousiast 'ons' vliegveld geregeld bij de warmste stations in Nederland aan te treffen.
Laatst gewijzigd door Dick op 07-07-2013 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Vincent
Berichten: 2072
Lid geworden op: 31-12-2010

Geweldig mooie dag vandaag

Bericht door Vincent » 08-07-2013 01:03

Als het toch niet wil onweren, doe me dan dit weer maar! Warm, maar zeker niet te warm. :)

Oud-forumlid
Berichten: 1364

Re: Zomer van '13, "noodeditie"

Bericht door Oud-forumlid » 08-07-2013 07:59

+25 is zat !
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 08-07-2013 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans
Berichten: 1292
Lid geworden op: 31-12-2004
Contacteer:

Re: Zomer van '13, "noodeditie"

Bericht door Hans » 09-07-2013 18:31

Korte dienstmededeling: het 'crashen' van de zomer in de zin van het vorige zomertopic is het beheer niet onopgemerkt gebleven. We (laten) er werk van maken. In tussentijd, goede zet van Dick om een bypasstopic te openen. Ga gerust door in dit topic zodat we ondertussen het oude onderwerp op ons gemak weer aan de praat kunnen helpen. We doen ons best.

Ontopic dan: de temperatuur van vandaak kan net door de beugel en verder droogt het hooi goed. Uitstekend weer om op de boerderij bezig te zijn met alles waarin het boerenleven maar zo normaal kan zijn als het is. Is er dan niets te klagen vandaag? Neen! Niets meer aan doen, zo is zomer bedoeld.
We hebben weer de mogelijkheid tot onderschriften. Kijk in je gebruikerspaneel (link rechtsboven) en kies bij Profiel voor wijzig onderschrift.

Ko
Berichten: 5985
Lid geworden op: 08-06-2013

Re: Zomer van '13, "noodeditie"

Bericht door Ko » 09-07-2013 20:25

Over dat crashen van het zomertopic: het ging goed totdat ik een geposte reactie wilde wijzigen, toen sloeg de boel vast. Misschien dat het beheer iets heeft aan deze info.

Ontopic: Een paar dagen flink warm geweest. Om de koelte binnen te houden steeds maar weer ramen en deuren gesloten houden de hele dag, pas 's avonds als de zon ondergaat kan alles open. Ik ben de zomer alweer beu, maar ben dan ook een van de weinigen ik weet het. En regenen wil het ineens ook niet meer, ook op termijn niet. Ach ja, 1 tegenvallend maandje moet kunnen, na zes leuke maanden ;-)
Altijd daar, zelden hier
El Nino mag vaker langskomen met z'n nattigheid en somberheid 👍

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Zomer van '13, "noodeditie"

Bericht door Dick » 09-07-2013 22:08

Nou Ko er is een klein beetje 'verlichting' op komst, in de vorm van stratus. Op weerwoord geeft dat altijd aanleiding voor veel geklaag: "stratus quo", "het stratusspook" en zelf verzon ik (speciaal voor Vincent) "frustratus". Ja, helaas voor jou: niet veel zicht op regen (van betekenis)!
zelf geniet ik met volle teugen van dit weer. De max.temps zijn hier, wat mij betreft, bijna perfect: precies tussen de koelte in het noorden en de zomerwarmte bij jullie in Brabant.
Merk zelf op mijn werk, tijdens maaiwerk, dat het maaisel droogt waar je bij staat. Het is gewoon hooi in een paar uur, geweldig!

Vincent
Berichten: 2072
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: Zomer van '13, "noodeditie"

Bericht door Vincent » 10-07-2013 00:21

Overwegend depressiegrijs kan het hier dadelijk weer 6(!) maanden lang zijn; iets waar ik na een (wat mij betreft) vrijwel verloren eerste helft van 2013 echt niet aan wil denken (o ja, over een dag of 10 merken we al duidelijk dat de dagen alweer aan het korten zijn...). Graag nu een weekje of wat van die uitzonderlijk azuurblauwe luchten zoals we ze zondag en (vooral) vandaag mochten aanschouwen. Ok, en graag ook eens een fatsoenlijke onweerssituatie binnen nu en twee weken (het totale uitblijven daarvan vind ik ook nogal frustrerend) - dit wel buiten de vierdaagseperiode om a.u.b. ;)

Ik probeer trouwens al maandenlang alle wat mij betreft nutteloze bewolking naar Breda door te sturen, maar het is me nog niet één keer gelukt. :b
Laatst gewijzigd door Vincent op 10-07-2013 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.

John
Berichten: 7895
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Zomer van '13, "noodeditie"

Bericht door John » 10-07-2013 17:32

Vul hier je reactie in...
Vincent schreef:

Ik probeer trouwens al maandenlang alle wat mij betreft nutteloze bewolking naar Breda door te sturen, maar het is me nog niet één keer gelukt. :b


Ik mag blij zijn dat het niet gelukt is. Wat jij richting Breda stuurt, komt over mijn regio. En net als jij heb ik een hekel dagen met van die nutteloze gesloten wolkenlagen van he type stratus of stratocumulus.
Een laag cirrostratus kan ik nog wel waarderen. Hier komt nog heel wat zonlicht doorheen en het geeft aan zachtere tint aan het zomerse landschap.

Plaats reactie