Waterbom nu komende zaterdag? Update 16-05-13 07.47

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
John
Berichten: 7865
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Waterbom nu komende zaterdag? Update 16-05-13 07.47

Bericht door John » 15-05-2013 10:14

Om zoveel regen te krijgen moet er sprake zijn van slepende actieve frontaal gebied met voortdurende aanmaak van wolken en neerslag door dynamisch proces. Dat het gaat gebeuren staat nog wel vast, maar of het ook voldoende binnen onze landsgrenzen zal zijn valt nu nog niet te bevestigen.

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Waterbommen, laat ze maar barsten!!!

Bericht door Dick » 15-05-2013 19:31

En dan bedoel ik dat het van mij niet hoeft. Als weerenthousiast vind ik het uitermate spannend, maar het vooruitzicht van gietregen op je kop en een hoop overlast maakt me niet vrolijk. In het rijtje neerslagextremen zie ik 14 juli 2011 niet staan. Toen barstte er een waterbom met name ook boven Rotterdam. Toen hebben mijn collega's en ik dapper doorgewerkt, enkele uren in ieder geval. Ik was toen wel hyper in het besef iets historisch te hebben meegemaakt. Meer dan 60 mm, en dan niet tijdens een zomerse wolkbreuk, maar door aanhoudende slagregens.

Oud-forumlid
Berichten: 1364

Re: Waterbom nu komende zaterdag? Update 16-05-13 07.47

Bericht door Oud-forumlid » 15-05-2013 20:28

Ik werk ook buiten Dick maar als ik een bui van dat formaat op mijn kop krijg ben ik ook niet blij.
Maar als ik dan naar huis fiets en denk van hoeveel zal er zijn gevallen.
En ik tref bijvoorbeeld 50 mm in mijn regenmeter aan....dan heb ik er best een nat pak voor over.

ps de gegevens van de neerslagextremen komen van knmi station(s)

Plaats reactie