Global warming in meer dan 100 jaar

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Oud-forumlid
Berichten: 1364

Re: Global warming in meer dan 100 jaar

Bericht door Oud-forumlid » 05-05-2013 12:20

Wijze woorden Dick 100% mee eens.

Gert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 31-12-1992

Re: Global warming in meer dan 100 jaar

Bericht door Gert » 05-05-2013 18:28

Dick schreef
Maak er dan ACC van ipv AGW. Dat biedt ook de gelegenheid in te gaan op de (toenemende

Help me even ACC of AGW staat voor?

Richard
Berichten: 5120
Lid geworden op: 31-12-1993

Re: Global warming in meer dan 100 jaar

Bericht door Richard » 05-05-2013 22:27

Vul hier je reactie in...
Gert schreef:Dick schreef
Maak er dan ACC van ipv AGW. Dat biedt ook de gelegenheid in te gaan op de (toenemende

Help me even ACC of AGW staat voor?


ACC = Antropogeen Climate Change.
AGW = Antropogeen Global Warming.
25 juli 2019 : Warnsveld is niet meer. Gilze-Rijen 40,7 maar voor hoe lang. 1 dag of 75 jaar of...
Dit is de dag waarvan we wisten dat die zou komen... Toch ?

Adwin
Berichten: 540
Lid geworden op: 17-02-2013

Re: Global warming in meer dan 100 jaar

Bericht door Adwin » 06-05-2013 11:08

Vul hier je reactie in...
John schreef:Vul hier je reactie in...http://www.youtube.com/watch?v=O019E8k51ww

Is wel duidelijk welke kant het merendeel van de wereld heen gaat...


Fascinerend hoe 1962 en 1963 in Europa niet als koud worden geprojecteerd in deze film.
Laatst gewijzigd door Adwin op 06-05-2013 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Global warming in meer dan 100 jaar

Bericht door Oud-forumlid » 06-05-2013 11:10

"We moeten eigenlijk overstappen van het gebruik van de term "Global Warming/ Opwarming" naar "Climate Change/ klimaatverandering". Die vlag dekt de lading beter."

Flauwekul. De term die de lading het best dekt is AGI: Anthropogenic Global Inferno. Dat ziet er dus zo uit:
Afbeelding
Van het verticale stokje aan het eind is dus een derde deel gerealiseerd - dus VERUIT de GROOTSTE klimaatverandering in tenminste 22.000 jaar - en de rest is de weg naar 2100.

Fijn dat dit nog altijd niet tot de goegemeente doordringt. Dat het niet doordringt tot mensen die zich hobbymatig met weer en klimaat bezighouden vind ik uitermate bizar en bovendien verontrustend.

Het 'grote publiek' heeft het maar fijn aan te nemen. We gaan niet zitten liegen of verduisteren om het plebs maar tevreê te stellen zeg.
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 06-05-2013 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Oud-forumlid
Berichten: 1364

Re: Global warming in meer dan 100 jaar

Bericht door Oud-forumlid » 06-05-2013 11:39

Ach de mens is driftig bezig aan het voorbereidingsproces op de wereld naar de verdoemenis te helpen. Punt.
Afsmelting van de polen, kunnen, hier later voor enorme stijgingen gaan zorgen. Niet dat wij dat nog mee maken daar ben ik niet bang voor.

Afbeelding

Brabant aan zee Utrecht aan zee Groningen aan zee....
Laatst gewijzigd door Oud-forumlid op 06-05-2013 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Het verschil tussen weer en klimaat

Bericht door Dick » 07-05-2013 21:34

@ Remko. Klimaat is weer op langere termijn, weer is klimaat op kortere termijn, heel simpel gesteld. Wij allemaal, weerprofessionals, - amateurs en het grote publiek, ervaren het weer van dag tot dag. Klimaat ervaren we niet, dat kunnen we bepalen. Uieindelijk gaat het om gemiddelden, ook als het gemiddeld veel warmer wordt, komen koudere perioden voor. Dat blijkt wel op dit moment. Tot zover de diverse open deuren.
Nee, ik ontken of bagatelliseer de 'hockeystick' niet Remko. Alleen die loodrechte streep is (en zal zijn) een grillige lijn rondom een gemiddelde. En fikse schommelingen zullen er zeker komen, juist omdat AGW misschien nog meer grilligheid oplevert. ACC is dan heus geen geruststellender term bedoeld om het plebs te sussen.
Laatst gewijzigd door Dick op 21-05-2013 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Vincent
Berichten: 2071
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: Global warming in meer dan 100 jaar

Bericht door Vincent » 07-05-2013 22:04

"ACC is dan heus geen geruststellender term bedoeld om het plebs te sussen."

Nou, heb je Bastardi, Watts et al al eens over deze 'term' horen praten? "This year Global Warming turns into Climate Change". En je weet vast wel waar die lui voor staan, en door wie ze betaald worden. Verder heb ik door diezelfde lui inmiddels een enorme hekel gekregen aan dat hele 'klimaatdebat'. Jammer...
Laatst gewijzigd door Vincent op 07-05-2013 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Vincent
Berichten: 2071
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: Global warming in meer dan 100 jaar

Bericht door Vincent » 07-05-2013 22:10

Adwin schreef:Vul hier je reactie in...
John schreef:Vul hier je reactie in...http://www.youtube.com/watch?v=O019E8k51ww

Is wel duidelijk welke kant het merendeel van de wereld heen gaat...


Fascinerend hoe 1962 en 1963 in Europa niet als koud worden geprojecteerd in deze film.


Het filmpje toont 5-jarengemiddelden.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Global warming in meer dan 100 jaar

Bericht door Oud-forumlid » 08-05-2013 11:53

Vincent schreef:"ACC is dan heus geen geruststellender term bedoeld om het plebs te sussen."

Nou, heb je Bastardi, Watts et al al eens over deze 'term' horen praten? "This year Global Warming turns into Climate Change". En je weet vast wel waar die lui voor staan, en door wie ze betaald worden. Verder heb ik door diezelfde lui inmiddels een enorme hekel gekregen aan dat hele 'klimaatdebat'. Jammer...


Daarom noteer ik tegenwoordig 'IPCC (formally known as IPGW)' en dergelijke. Ik maak met plezier jacht op die lui en ben allang de enige niet meer. WUWT is thans helemaal into complottheorieën en overstijgt het niveau van chemtrailadepten bepaald al niet meer. Ik beschouw ze overigens als misdadigers.

@Dick, die loodrechte streep is dus veruit de grootste en snelste klimaatverandering in tenminste 22.000 jaar.

Plaats reactie