Temperatuurs kwestie

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Bart
Berichten: 197
Lid geworden op: 31-12-2010
Contacteer:

Re: Temperatuurs kwestie

Bericht door Bart » 21-04-2013 22:39

Vul hier je reactie in...
Edward schreef:In dit topic (en ook in andere topics) loopt er bij mij iets fout met de kaders en forumopmaak. Balken en teksten verschijnen niet op de juiste plek.


Dat was bij mij ook, maar is inmiddels weer goed. Ik had zelf in mijn reactie wat fout gedaan met de afsluitende code voor /quote, waardoor zowel de quote als het plaatje er niet goed inkwamen. Is nu ook opgelost.

Voordat ik mijn reactie plaatste zag het er ook raar uit, met de tabbladen van de webpagina door de eerste tekst heen. Dat is nu ook weer in orde.

Probleem op het nieuwe forum is dat je geen voorbeeld van je eigen reactie te zien krijgt voordat je die plaatst. Daardoor kunnen er fouten in de code blijven zitten.
Laatst gewijzigd door Bart op 21-04-2013 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Karel
Berichten: 3189
Lid geworden op: 31-07-1978

Re: Temperatuurs kwestie

Bericht door Karel » 22-04-2013 09:39

Een andere invalshoek voor warm en koud die het hele jaar kan worden toegepast is de statistische.
In de klimatologie worden extremen bijvoorbeeld van de temperatuur gewoonlijk gedefinieerd als de afwijkingen naar boven en naar beneden die in respectievelijk 1, 5 en 10% van de de tijd worden onderschreden of 90,95 en 99% van de tijd worden overschreden. Warme dagen of warme nachten overschrijden dan de 90 % grens. Koude dagen en koude nachten de 10% grens.

Plaats reactie