tegevallende zondag of een verwachting die uitkomt?

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Gert
Berichten: 1774
Lid geworden op: 31-12-1992

tegevallende zondag of een verwachting die uitkomt?

Bericht door Gert » 14-04-2013 15:58

De zondag verloopt tot nu toe bewolkt in een groot deel van Nederland. Voor veel mensen valt het tegen. Anderzijds was de kans vrij groot dat middelbare bewolking een groot deel van de dag aanwezig zou zijn. Kortom weer een typische situatie waar beleving en de verwachte werkelijkheid met elkaar in botsing driegt te komen. Gelukkig heb ik diverse meteorologen gehoord die een poging deden om de hoog gespannen verwachting te temperen

John
Berichten: 2612
Lid geworden op: 31-12-1985

Re: tegevallende zondag of een verwachting die uitkomt?

Bericht door John » 14-04-2013 18:19

Als het weerbericht meldt: 18-22 graden en veel sluierbewolking maar in het zuiden meer zon, dan onthoudt menig naar lenteweer hunkerende landgenoot: 22 graden en zon?

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Tegenvallend (?), uiteindelijk niet.........

Bericht door Dick » 14-04-2013 19:27

Ook hier in Capelle a/d IJssel (over)heerste lange tijd de cirro- alto- stratus + -cumulus. Toch steeg de temperatuur vlot. Stapte om 18 uur in de auto na een bezoek in Tilburg. De autothermometer gaf 24 gr aan, de zon was goed doorgekomen! Bij thuiskomst, net na 19 uur, las ik 21,8 af op het scherm van mijn weerstation; gelijk het maximum van vandaag! Het is heerlijk zwoel en ik ga lekker buiten eten. Voor de eerste barbecue is het helaas net te laat. Nee, het is mij NIET tegengevallen!!!!

Plaats reactie