Krijgen we deze winter nog een vorstperiode, koudegolf?

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Krijgen we deze winter nog een vorstperiode, koudegolf?

Bericht door Dick » 27-12-2012 23:38

Poeh, jij wilt na deze maand echt het onderste uit de kan. Lijkt me een tikkeltje onwaarschijnlijk Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Krijgen we deze winter nog een vorstperiode, koudegolf?

Bericht door Oud-forumlid » 29-12-2012 15:07

Dick1965 schreef:Poeh, jij wilt na deze maand echt het onderste uit de kan. Lijkt me een tikkeltje onwaarschijnlijk Afbeelding

Alles of niks Dick. Afbeelding

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Krijgen we deze winter nog een vorstperiode, koudegolf?

Bericht door Dick » 29-12-2012 15:36

bochove schreef:
Dick1965 schreef:Poeh, jij wilt na deze maand echt het onderste uit de kan. Lijkt me een tikkeltje onwaarschijnlijk Afbeelding

Alles of niks Dick. Afbeelding


Het wordt tijd voor een NATIONALE ACTIE, voor mijn part geleidt door Misses Mies Bouwman herself: 'Help de hunkerende VWK-forumleden de winter door' Afbeelding
P.s, alleen voor weerDATA, niet voor weerDATING Afbeelding

Sebastiaan
Berichten: 12295
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Krijgen we deze winter nog een vorstperiode, koudegolf?

Bericht door Sebastiaan » 31-12-2012 08:39

Meerderheid kies voor een vorstperiode of koudegolf. Is hier sprake van collectieve wijsheid ? Afbeelding Afbeelding

Een groep weet meer dan een individu. Wanneer men het gemiddelde neemt van de oordelen van alle leden van een groep, bijvoorbeeld bij een taak waarbij de mensen een uitkomst moeten schatten, is het resultaat doorgaans zeer nauwkeurig. Soms zelfs nauwkeuriger dan het oordeel van een enkele expert. Dit ‘wijsheid van de groep effect’ is goed te zien in situaties als de aandelenbeurs, verkiezingen en quizzen. http://tiouw.nl/nlp/index.php?/archives ... groep.html -> dat er ook wat probleempjes zijn met dit soort wijsheid kan je daar lezen Afbeelding

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Krijgen we deze winter nog een vorstperiode, koudegolf?

Bericht door Dick » 31-12-2012 12:14

Zeg Sebastiaan, je wilt toch niet voorstellen dat we hier dan maar moeten gaan GOKKEN met zijn allen Afbeelding Dan neem je je eigen poll toch niet meer serieus Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 511

Re: Krijgen we deze winter nog een vorstperiode, koudegolf?

Bericht door Oud-forumlid » 31-12-2012 12:17

Tsja, de hoop is de wens der gedachten Afbeelding Afbeelding

Sebastiaan
Berichten: 12295
Lid geworden op: 31-12-1977

Re: Krijgen we deze winter nog een vorstperiode, koudegolf?

Bericht door Sebastiaan » 31-12-2012 13:01

Dick1965 schreef:Zeg Sebastiaan, je wilt toch niet voorstellen dat we hier dan maar moeten gaan GOKKEN met zijn allen Afbeelding Dan neem je je eigen poll toch niet meer serieus Afbeelding


Hoe ik het lees, als we nu met z'n allen vinden dat het koud gaat worden, dan kan A3 (als expert) daar niks meer aan doen Afbeelding

John
Berichten: 7868
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Krijgen we deze winter nog een vorstperiode, koudegolf?

Bericht door John » 31-12-2012 13:16

sebastiaan1973 schreef:
Dick1965 schreef:Zeg Sebastiaan, je wilt toch niet voorstellen dat we hier dan maar moeten gaan GOKKEN met zijn allen Afbeelding Dan neem je je eigen poll toch niet meer serieus Afbeelding


Hoe ik het lees, als we nu met z'n allen vinden dat het koud gaat worden, dan kan A3 (als expert) daar niks meer aan doen Afbeelding


Die groepsenergie moeten we dan vanaf winter 2013-2014 toch eerder zien te bundelen. Afbeelding
Sneeuw en ijs hebben nu eenmaal de beste kansen in december en januari, geholpen door korte dagen en lage stand van de zon. Afbeelding

Eer we nu de eventuele juiste winterconfiguratie der druksystemen krijgen is het echt al de laatste decade van januari. Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Krijgen we deze winter nog een vorstperiode, koudegolf?

Bericht door Oud-forumlid » 31-12-2012 14:02

Toch, in februari kan het ook nog makkelijk. Winter 2012 is daar weer het beste en recentste voorbeeld van. Een koudegolf van 30 januari t/m 12 februari met volop sneeuw ook erbij, het kan nog steeds. Afbeelding

John
Berichten: 7868
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Krijgen we deze winter nog een vorstperiode, koudegolf?

Bericht door John » 31-12-2012 14:29

Spike schreef:Toch, in februari kan het ook nog makkelijk. Winter 2012 is daar weer het beste en recentste voorbeeld van. Een koudegolf van 30 januari t/m 12 februari met volop sneeuw ook erbij, het kan nog steeds. Afbeelding


Haha, tot een jaar geleden had niemand het in zijn hoofd gehaald om bij gelijksoortig voorwinterscenario een koudegolf aan te kondigen.
En nu is het ineens 'bewijs' geworden.

Winter 2012, maar ook winter 1997, zijn voor mij twee unieke exemplaren, binnen de beperkte tijdschaal 1851-2012.

Plaats reactie