Hoe koud wordt het vannacht op een officieel KNMI-station?

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Hoe koud wordt het vannacht op een officieel KNMI-station?

Bericht door Oud-forumlid » 07-12-2012 23:28

Gerard schreef:Ik denk Lelystad -10.2

Wat ik niet heb gedaan, is kijken hoe groot het opklaringsgebied was enzo. Althans, sinds de namiddag niet meer, want het beeldje van toen beviel me niet helemaal.

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Hoe koud wordt het vannacht op een officieel KNMI-station?

Bericht door Gerard » 07-12-2012 23:31

Ik heb gekeken hoe het weer in de loop van de nacht evolueert qua bewolking en wind.
Dan is morgenochtend vroeg Lelystad in een windstiltegebied en met heldere hemel. Meer naar het oosten kan wat meer bewolking aanwezig zijn.
Ik denk niet dat we heel veel onder de dauwpuntstemperatuur terecht gaan komen, dus weinig uitvriezing van vocht.

Adrie
Berichten: 624
Lid geworden op: 30-06-1983

Re: Hoe koud wordt het vannacht op een officieel KNMI-station?

Bericht door Adrie » 07-12-2012 23:43

Heb eerst moeten kijken wat de opklaringen doen, een fatsoenlijk, bruikbare Satelliet Loop is er niet op het Internet. (Daarover kunnen we nog wel eens een andere discussie starten, gezien de hoeveelheid belastinggeld die naar Eumetsat gaat..) Toch maar Deelen, zeg -12,8. Nieuw Sibeerta maakt ook een goede kans, Lelystad als outsider.

Vincent
Berichten: 2071
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: Hoe koud wordt het vannacht op een officieel KNMI-station?

Bericht door Vincent » 07-12-2012 23:46

Adrie schreef:Heb eerst moeten kijken wat de opklaringen doen, een fatsoenlijk, bruikbare Satelliet Loop is er niet op het Internet. (Daarover kunnen we nog wel eens een andere discussie starten, gezien de hoeveelheid belastinggeld die naar Eumetsat gaat..) Toch maar Deelen, zeg -12,8. Nieuw Sibeerta maakt ook een goede kans, Lelystad als outsider.


Nog een vraagje: waar is eigenlijk alle HiRLAM-uitvoer op www.meteoinfo.eu gebleven?

Oud-forumlid
Berichten: 511

Re: Hoe koud wordt het vannacht op een officieel KNMI-station?

Bericht door Oud-forumlid » 07-12-2012 23:47

Adrie schreef:Heb eerst moeten kijken wat de opklaringen doen, een fatsoenlijk, bruikbare Satelliet Loop is er niet op het Internet. (Daarover kunnen we nog wel eens een andere discussie starten, gezien de hoeveelheid belastinggeld die naar Eumetsat gaat..) Toch maar Deelen, zeg -12,8. Nieuw Sibeerta maakt ook een goede kans, Lelystad als outsider.


Opklaringen zitten momenteel net onder Noord-Oost-Polder nog net boven Provincie Utrecht

Vincent
Berichten: 2071
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: Hoe koud wordt het vannacht op een officieel KNMI-station?

Bericht door Vincent » 07-12-2012 23:48

arjan_ schreef:
Adrie schreef:Heb eerst moeten kijken wat de opklaringen doen, een fatsoenlijk, bruikbare Satelliet Loop is er niet op het Internet. (Daarover kunnen we nog wel eens een andere discussie starten, gezien de hoeveelheid belastinggeld die naar Eumetsat gaat..) Toch maar Deelen, zeg -12,8. Nieuw Sibeerta maakt ook een goede kans, Lelystad als outsider.


Opklaringen zitten momenteel net onder Noord-Oost-Polder nog net boven Provincie Utrecht


Deelen lijkt nu precies de grens te zijn; ik ben benieuwd. Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 240

Re: Hoe koud wordt het vannacht op een officieel KNMI-station?

Bericht door Oud-forumlid » 07-12-2012 23:48

Denk niet dat de -8 gaat gehaald worden.

Jos H.

Vincent
Berichten: 2071
Lid geworden op: 31-12-2010

Re: Hoe koud wordt het vannacht op een officieel KNMI-station?

Bericht door Vincent » 07-12-2012 23:49

Jos schreef:Denk niet dat de -8 gaat gehaald worden.

Jos H.


De -8 is al gehaald: in Nieuw-Sibeerta, om precies te zijn. Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 511

Re: Hoe koud wordt het vannacht op een officieel KNMI-station?

Bericht door Oud-forumlid » 07-12-2012 23:50

Jos schreef:Denk niet dat de -8 gaat gehaald worden.

Jos H.


Nieuw-Beerta al -8.3 Afbeelding

Theo
Berichten: 1381
Lid geworden op: 31-12-1978

Re: Hoe koud wordt het vannacht op een officieel KNMI-station?

Bericht door Theo » 07-12-2012 23:53

Gebruik altijd deze plaat, helaas geen bewegende beelden:

http://www.plaatjesdump.nl/upload/a7670e0ca56e0032957e1e35fb4850e6.jpg

Afbeelding

Plaats reactie