Winter 2012-2013

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 05-02-2013 21:17

Tjongejonge!! EC12 ziet er wel heel erg winters uit hoor!! We gaan weer langzaam de kou in maar nu voor langere tijd lijkt het... Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 05-02-2013 21:19

Janwarnaar schreef:Een neerslaggebied staat op het punt de Westkust te bereiken. Valt daar nu sneeuw uit? Vroeger had je een sneeuwradar op buienradar, maar die kan ik niet meer ontdekken.

Update: al gevonden. Als je linksboven op buienradar klikt dan zie je rechts sneeuwradar.

Meest regen zo te zien:

Afbeelding


welnee, komt goed, boven land is de wind al zuid Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 05-02-2013 21:21

karelvandenende schreef:Dick 1965 schreef:

schreef:Komende nacht sneeuw verwacht en hop de NS voert gelijk de winterdienstregeling weer in.


Wie heeft NS geadviseerd?

Volgens een mailtje van de NS meerdere:
schreef:... Volgens de onafhankelijke weerbureaus passeert vannacht een sneeuwfront vanuit het westen over Nederland....


Ze bedoelen waarschijnlijk wat mensen achter wat willekeurige bureaus in het NS hoofdkantoor in Utrecht die ze gevraagd hebben wat ze van het komende weer verwachten.... Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 05-02-2013 21:24

stolsma schreef:Tjongejonge!! EC12 ziet er wel heel erg winters uit hoor!! We gaan weer langzaam de kou in maar nu voor langere tijd lijkt het... Afbeelding

Tja, helaas niet al te veel kou in de voorraad kamer..., 't ziet er anders wel klassiek uit! Blijven hopen!

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 05-02-2013 21:25

Deze situatie met een storing zo over zuidwest nederland richting het zuid oosten doet me sterk denken aan de situatie in de vorstperiode van januari. Toen ook een storing over het zuidwesten van nederland.

Het weer valt in herhaling lijkt het.

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 05-02-2013 21:29

Janwarnaar schreef:Deze situatie met een storing zo over zuidwest nederland richting het zuid oosten doet me sterk denken aan de situatie in de vorstperiode van januari. Toen ook een storing over het zuidwesten van nederland.

Het weer valt in herhaling lijkt het.

Nou, inderdaad.
Ik moest laatst weer denken aan iets waar Harrie Laanstra vast veel over zeggen kan, maar dat ik zelf allang heb afgeschreven als zijnde een illusie: 'het karakter van een winter'.

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 05-02-2013 21:32

Remko schreef:
Janwarnaar schreef:Deze situatie met een storing zo over zuidwest nederland richting het zuid oosten doet me sterk denken aan de situatie in de vorstperiode van januari. Toen ook een storing over het zuidwesten van nederland.

Het weer valt in herhaling lijkt het.

Nou, inderdaad.
Ik moest laatst weer denken aan iets waar Harrie Laanstra vast veel over zeggen kan, maar dat ik zelf allang heb afgeschreven als zijnde een illusie: 'het karakter van een winter'.

Dat is nou persistentie, be carefull what you wish for...

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 05-02-2013 21:49

Als ik de ECMWF run bekijk dan weet donderdag, vrijdag en zaterdag een hogedrukgebied boven de Azoren verbinding te maken met een hogedrukgebied boven Scandinavië. Zondag weet een lagedrukgebied vanuit Engeland toch deze verbinding te doorbreken en gaat via Frankrijk richting midden Europa. Daarna herstelt de verbinding zich tussen Azorenhoog en Scandinavisch hoog zich en ontstaat zelfs een flink hogedrukgebied boven Scandinavië.

Nadeel is weer dat westelijk van Spanje een hogedrukgebied blijft liggen en dus geen lagedrukgebied dat de oostenwind kan aanjagen.

We lijken in een soort zadelgebied te komen vanaf volgende week dinsdag waarbij er weinig beweging in het weer zit.

Ziet er toch wel winters uit deze drukverdeling.

Nieuwe pluim, gaat steeds winterser ogen.

Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 05-02-2013 22:02

Nog geen sneeuw hier in Vlaardingen omstreeks 22:00 uur.

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 05-02-2013 22:05

Janwarnaar schreef:Nog geen sneeuw hier in Vlaardingen omstreeks 22:00 uur.

Nog een of twee kwartiertjes geduld... Afbeelding
Ik moet nog een uur of anderhalf wachten...

Plaats reactie