Winter 2012-2013

Discussieer mee over alles wat met het weer, weerkunde en de wereld eromheen te maken heeft
Plaats reactie
Theo
Berichten: 1381
Lid geworden op: 31-12-1978

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Theo » 23-12-2012 22:53

Na 4 winters die onder normaal eindigden wat temperatuur betreft zal er nog hard aan getrokken moeten worden om weer eens boven normaal te eindigen! Voorlopig nog net onder normaal deze winter!

De winter is vreselijk dat sowieso maar de temperatuur was eindelijk weer eens in orde vandaag! Wat mij betreft nog veel meer dubbele cijfers! Afbeelding

Ja 1000 km verderop bijna 25 graden, zou mooi zijn als dat eens hier kon!

Jaap
Berichten: 1613
Lid geworden op: 31-12-2006

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Jaap » 23-12-2012 23:05

Begin 2012 en dec. 2011 was het ook zo zacht. De sapstroom in boom en plant kwam al op gang en de vogels kregen de kriebels. En toen ineens een paar nachten zeer strenge vorst. De natuur liep daardoor nogal wat schade op. Ik hoop niet, dat we een herhaling krijgen. Vroeg of laat krijg je altijd een portie kou. Is het in de winter niet, dan wel in maart of april. De mooiste situatie is: december een beetje kwakkelig, in januari een vorstperiode, in februari wat sneeuw en een paar lente-achtige dagen en vervolgens geleidelijkaan het voorjaar in, waarbij het in april 's nachts nog wel een keer een graadje mag vriezen, maar in mei niet meer. Nee, het is niet zo, dat vroeger dit soort normale Hollandse winters vaker voorkwam. Ook vroeger uitschieters: zeer zacht in 1975, zeer ruig in 1979 Een paar koude winters in de jaren '80. In 1994 en 1995 met die kletsnatte overstromingswinters zei men, dat het voortaan altijd zo zou gaan. Prompt volgde er weer kou, met zelfs de Elfstedentocht. Van het eerste decennium van de 21e eeuw weten we het. In alle opzichten: niet te vroeg juichen. De winter is pas begonnen. Na 3 jan. is alles ongewis.

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 24-12-2012 08:16

Vrede op aarde aan alle mensen van goede wil.
En om alvast in jaarwisselingstemming te komen: kijk uit voor korte lontjes. Afbeelding

Gerard
Berichten: 13570
Lid geworden op: 31-12-2004

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Gerard » 24-12-2012 09:06

Ik sluit me bij John aan, niet alles zo letterlijk nemen maar wel met een korrel zout! Afbeelding

Oud-forumlid
Berichten: 1819

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 24-12-2012 09:39

Voorlopig liever denken aan surfen op de snelweg.

Afbeelding

Engeland kan maar beter een ark gaan bouwen.

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 24-12-2012 10:06

Er zijn in de voorgaande periode berichten geplaatst die beslist niet door de beugel kunnen. Dat valt te betreuren. Er is door niemand melding gemaakt bij het beheer of bij de moderatoren dat dit aan de gang was. In het forum beheer is niets gesignaleerd hierover. De groep moderatie/beheer bestaat uit vrijwilligers en ieder heeft zijn of haar eigen bezigheden waardoor het lastig is om alles wat hier gepubliceerd wordt na te lezen.
Het eerste wat je moet doen als je met een ander persoon in serieus conflict komt is dit bij het Beheer / Moderatie melden zodat er als moderator opgetreden kan worden naar beide partijen.
Onder aan het forum staat 'beheerders' en 'moderatoren'. Wat is er eenvoudiger dan die lijst aanklikken en dan één van deze mensen - van wie je weet dat die op het forum actief is - een bericht sturen, zodat e.e.a. in het team van beheer/moderatoren besproken kan worden. Er is ook een algemene postbus: 'beheer'.
Alle beheerders kunnen daar in kijken en als daar een bericht in komt dan wordt dat zeker in het team besproken
Dit bericht is om te lezen, het is een mededeling, niet om over te discussiëren, maar om over na te denken, voor iedereen, ook voor de moderatoren en beheerders.

Theo
Berichten: 1381
Lid geworden op: 31-12-1978

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Theo » 24-12-2012 10:26

Tamelijk hypocriet: sommige berichten uit de afgelopen periode zijn wel degelijk aangepast dus nu niet doen alsof het niet gezien is!

De berichten rond 14 december zijn niet door deze beheerder aangepast of gelezen

Mij als hypocriet beschuldigen omdat ik op een ijsbaan schaats gaat inderdaad te ver! Notabene iemand van het beheer zelf!
Dan kun je wel zeggen 'niet alles zo letterlijk nemen' maar dat doe ik wel want het staat er!

Daar kan je ook normaal op reageren i.p.v. met een tirade tegen de mensen die hier het forum in stand houden en waar je te gast bent


Roepen dat iemand niet deugt en er bij zeggen dat dat met een korrel zout genomen moet worden is makkelijk!

Dat heeft nergens gestaan 'niet deugt', was je eigen interpretatie

Nix vrede op aarde: het zijn de moderatoren zelf die olie op het vuur gooien!

Meermalen is je op vredelievende wijze gevraagd je aan te passen

De toon is wel gezet hier!
Heb zeker geen behoefte meer om het beheer lees partijdigheid erbij te betrekken, daar valt niets goeds van te verwachten zo heb ik geleerd! Afbeelding

Het beheer heeft zich altijd vriendelijk opgesteld t.a.v. Theo P. maar ook duidelijk, dat geldt ook t.a.v. de personen met wie hij verder ging dan in discussie gaan alleen.

Als er dus een opmerking wordt gemaakt die overduidelijk kant nog wal slaat en 1 van de personen van het beheer niet zo goed uitkomt wordt het bericht wel weggehaald.
Liever had ik gezien dat het onderhavige bericht had blijven staan dan kan iedereen zien hoe gemankeerd sommige over bepaalde zaken denken!

Het valt niet mee om en de vrede te bewaren en het iedereen naar de zin te maken, helaas is dat niet alleen hier het geval maar het is wereldwijd het geval op kleine en grote schaal.

Oud-forumlid
Berichten: 7635

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Oud-forumlid » 24-12-2012 10:40

Goed, Theo P denkt door te kunnen gaan met de moderatoren en het Beheer te kunnen beschimpen. Hij krijgt waar hij om vraagt. Als hij alle oproepen negeert in pb's en via waarschuwingen en alleen hier denkt te mogen en moeten reageren houdt het een keer op. Hij zal hier dus geen berichten meer kunnen plaatsen, tenzij het bestuur anders beslist.

John
Berichten: 7868
Lid geworden op: 31-10-1980

Re: Winter 2012-2013

Bericht door John » 24-12-2012 10:43

Toch weer opvallende berichten in topic winter 2012-2013.
Het is te merken dat er buiten weinig winters is te beleven. Afbeelding
Van enige verzuring tussen sommige forumleden en sommige (of een?) leden van het beheer, lijkt toch wel sprake te zijn.

Nu nog goed nieuws.

Ik heb amper last van de kerstdepressie van dit jaar. Fijn dat er afgelopen week geen sprake was van een vorstperiode en dat er geen gesloten sneeuwdek lag, want pas dan zou ik de kerstdepressie als een giganische zure appel beschouwen.

Dick
Berichten: 3298
Lid geworden op: 31-05-1994

Re: Winter 2012-2013

Bericht door Dick » 24-12-2012 10:47

Laten we de 'wereld' het goede voorbeeld geven en de vrede bewaren op het Forum. Een pittige discussie op het scherpst van de snede moet volgens mij kunnen, dat leer je ook bij cursussen debatteren. Het is wel zaak om in de hitte van het debat te blijven argumenteren en niet 'op de man te spelen'. Om bij dit topic te blijven, 'winterliefhebbers' en 'winterhaters' hoeven elkaar niet te overtuigen of 'bekeren'. Ieder heeft recht op zijn eigen mening en voorkeur. Vat het niet altijd persoonlijk op. Als een thema zich leent voor slap ge-o.h. Dan is het het weer. Voor echt serieuze discussies zijn er andere topics/draden.

@Theo: het mag bij de meesten bekend zijn dat ik tot het groepje 'winterliefhebbers' hoor. Toch vind ik zacht weer in deze tijd van het jaar, als 'weerenthousiast' ook machtig interessant. Bijna zomers warm aan de voet van de Pyreneeën, waanzinnig! Alleen, als het dan mild wordt in onze dreven, doe dan maar gelijk het terrasjesweer van februari 1990, of beter nog zo'n zonovergoten dag als 02-02-2002 Afbeelding Van zo'n verregend weekend, zelfs met 12 tot 14 graden wordt toch niemand vrolijk, alleen 'verstokte' regenliefhebbers als Spike Afbeelding

Plaats reactie